tussen ze 4 en 5 hangen!! Gearbox

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.786
20
Hilversum
Ik was gisteren effe stukje rijden

en ik schakelde van 4 naar 5 (bij 11.000 toeren)maar de motor bleef er tussen zitten met een beetje geratel !! Ik gelijk koppeling opnieuw ingeknepen in z'n 5 gezet en liep verder prima !!!
daarna nog een aantal keer lopen schakelen en dat ging goed maar ik schrok wel !!

Zijn dit voortekenen voor een slechte bak of is er al iets flink stuk???

Ik lag wel voorover omdat ik behoorlijk aan het versnellen was, misschien dat ik met mijn voet in die stand niet ver genoeg omhoog duwde???

Iemand een idee??
 
Ik dacht dat het namelijk helemaal niet mogelijk was dat je mis kon schakelen tussen ze 2 en 6, daar zit toch helemaal geen vrij?? Ik heb in ieder geval geen gas gegeven toen ie ratelde want ik voelde het meteen, ik reed 160 dacht ik
Straks slaat je achterwiel vast ofzo !!

Ik zat wel voorover dus staat mijn voet iets anders en ik had mijn nieuwe schoenen aan met platte punten!! Heb de motor net 2 weken en heb `150 km gereden nu.


Ik hoop dat dat het is!!!
 
Dat wordt gewoon een valse neutral genoemd.
Tussen de versnellingen zit geen echte neutral, maar om te voorkomen dat je twee versnellingen tegelijk ingeschakeld kunt hebben kan de volgende pas worden ingeschakeld als de vorige helemaal vrij is.
En in die stand heeft ie even gestaan

EgbertO
 
Ok thanx, m'n hart sloeg een keer over namelijk!!

En ik ben zo vreselijk lief voor die motor!! altijd schone benzine
netjes in de was, lapje erover voor het rijden lapje erover na
het rijden.


Groetjes Onno

je moet haar niet teveel verwennen, wordt zij alleen maar lui van en veeleisend. als je haar dan eens een goedkoop litertje olie geeft, gaat ze gelijk morren hoor :+
 
Het schakelen gebeeurt met een trommel, omdat je soms te hard/snel probeert te schakelen kan het wel eens zijn dat ie "doorschiet" (massa is traag), dan zit ie dus ff in een soort van valse vrij, dit kan geen kwaad, je hebt alleen even geen aandrijving (dit kan soms ook behoorlijk schrikken zijn).

[me]dikiedik heeft t ook weleens.[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan