[TV] Op de bon

Als je gewoon verstandig met alcohol omgaat is er niks aan de hand en kun je toch genieten. Voor degene die dat niet kunnen is het het beste om niets te drinken maar dat gegeneraliseer hier word ik een beetje moe van.

Ik ga nu waarschijnlijk weer selectief gequote worden maar zo denk ik erover.
:^ selectief genoeg?
 
afschieten dit, afschieten dat....

Mijn hemel. Het lijkt hier wel een oorlogsgebied..... :r

blowtje, medicijnen, alcohol, stress, vermoeidheid....

Allemaal niet aan te raden. En voor de mensen die zelf geen grens weten te stellen gebeurt dat dus door de overheid.

Max. promillage. Stickertje op je doosje medicijnen etc etc etc.
Dat zijn DE uiterste regels. Als je slim bent hanteer je zelf regels die misschien wel wat strenger zijn....
:^ mooi betoog.
 
Goed, hoe zou men hier op mf met deze meneer omgaan?


Voor controleurs en politie 'dagelijkse' kost *D
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk drink ik geen druppel alcohol als ik met mijn motor ga rijden. Zeker gezien het feit dat je al kwetsbaar bent in het verkeer en je evenwichtsorgaan belangrijk is op de motor ga ik me niet extra in gevaar brengen.

Ik heb het gezien gisteren en die gozer is helemaal getikt (das niet ff 1 biertje drinken)....
 
Het is hier weer eens 'van dik hout zaagt men planken'. Weinig nuance dus.
Natuurlijk zat de motorrijder (in 'op de bon' van gisteravond dus) fout.
Daar zal hij zijn -verdiende loon- voor krijgen neem ik aan.
Niettemin leek het me geen onplezierig persoon en kwamen de betreffende agenten op mij over als volkomen humorloos.
(en kom nou niet aan met de opmerking dat dit logisch is bij een dergelijk vergrijp).
 
Het is hier weer eens 'van dik hout zaagt men planken'. Weinig nuance dus.
Natuurlijk zat de motorrijder (in 'op de bon' van gisteravond dus) fout.
Daar zal hij zijn -verdiende loon- voor krijgen neem ik aan.
Niettemin leek het me geen onplezierig persoon en kwamen de betreffende agenten op mij over als volkomen humorloos.
(en kom nou niet aan met de opmerking dat dit logisch is bij een dergelijk vergrijp).
Tsja, ten eerste is er behoorlijk in geknipt en geplakt. De persoon was idd niet agressief op welke wijze dan ook, echt meewerkend was hij ook niet.
Verder is er toch weinig bijzonders gebeurd? de politie verteld de man wat i moet doen en de man volgt dit min of meer op.
Verwacht jij dat het 1 grote comedy show wordt op zo'n moment?
 
ff ontopic:

Ik heb net ff dat stukje van dit programma gezien en ik snap niet wat mensen hier zeuren dat deze man hard aangepakt is:

Ze houden hem netjes aan,
geven hem de tijd om zijn verhaal te doen...
Dan doen ze nog eens een blaas testje...
Dan vragen ze zijn verklaring
dan geven ze hem tijd om zijn vrouw te bellen voor zijn motor
Dan geven ze hem de tijd om de motor opzij te zetten
Dan geven ze hem de tijd om op zijn vrouw te wachten in het busje (begrijpelijk, want als 2 mensen problemen gaan maken, kun je ze niet allebei aanhouden met 2 agenten)
Dan geven ze hen de tijd met elkaar te praten...
Dan geven ze zijn vrouw de tijd om de motor goed mee te nemen.
Dan geven ze de man de tijd om de blaastest uit te voeren

Op een gegeven moment houdt het geduld (ook van de politie natuurlijk een keertje op.

1 Maar:
heeft die vrouw wel een motorrijbewijs? dat wordt niet gecontroleerd...en is volgens mij niet het geval. ze weet niet eens hoe ze hem moet starten...

Daarbij gaven ze hem alleen een bon voor het stoplicht, en houden ze hem aan voor de alcohol...ze hadden hem ook een bon kunnen geven voor bumperkleven en artikel 5, slingeren op de motor...

PS: en dat de politieagenten humorloos zouden zijn, geloof ik niet...maar als je van sommige mensen wat gedaan wil krijgen moet je hen soms goed zeggen dat ze verplicht zijn iets te doen. Daarbij zie ik ook niet de lol in van zoveel drank op in het verkeer...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk, weet haast zeker, dat deze man aardig bijdehand begon te worden, en drink and drive typetjes zijn geen geintjes, daar hoef je op dat moment geen humor voor te hebben.
Wellicht hebben deze agenten wel meer met de gevolgen=(dodelijke) ongelukken e.d., van drankrijders te maken gehad.

Nee van drankrijders zou ik ook mijn humor verliezen!
 
Ik denk, weet haast zeker, dat deze man aardig bijdehand begon te worden, en drink and drive typetjes zijn geen geintjes, daar hoef je op dat moment geen humor voor te hebben.
Wellicht hebben deze agenten wel meer met de gevolgen=(dodelijke) ongelukken e.d., van drankrijders te maken gehad.

Nee van drankrijders zou ik ook mijn humor verliezen!
Daarbij zegt het helemaal niks als iemand vrolijk is wanneer hij gedronken heeft. Dit kan zomaar om slaan.
 
alcohol en rijden gaat niet samen!!!!! ook niet als je nog 50 meter moet rijden. waar ligt de grens inderdaad.

ik heb dat stukje gezien, zat te sappen omdat deperated houswife's reclame had. volgens mij heeft die vrouw niet lang haar rijbewijs, ze reed als een dweil. en voorschriften bij de politie is dat als de aangehoudenpersoon alleen moeten zitten, anders kunnen ze een gevaar zijn/worden voor de agent achter het stuur.

en zomers op een terras zie ik ook regelmatig motorrijders alcohol drinken en later wegrijden. sukkels!!!!
 
Waarom is iedereen zo stellig over "alcohol en verkeer gaan niet samen" vanwege reactiesnelheid die afneemt terwijl men er geen been in ziet om (veel) te hard te rijden ?
Dat laatste is namelijk eigenlijk exact hetzelfde. De benodigde reactiesnelheid wordt niet gehaald.....
:? :? :? :?

Let Wel (voordat iemand me dood wenst of zo); ik drink nauwelijks en al helemaal niet als ik moet rijden. Tevens rij ik meestal te hard. En redelijk vaak veel te hard.

(dit laatste ook om zeker te stellen dat ik niet uitgemaakt wordt voor moraalridder of zo!)
 
Ik heb het probleem van de combi nooit zo ingezien, mijn reactie is onder normale omstandigheden juist veel te goed zodat je kanonnenvoer bent voor bv. kruisende laat door rood rijders. Met door alcohol aangepast reactievermogen rijdt het echt veiliger, probeer het zelf maar eens uit als je ook aan de snelle kant bent. Ter overpeinzing: waarom zouden top darters beter spelen met 5-6 pilsjes op?
 
Ik heb het probleem van de combi nooit zo ingezien, mijn reactie is onder normale omstandigheden juist veel te goed zodat je kanonnenvoer bent voor bv. kruisende laat door rood rijders. Met door alcohol aangepast reactievermogen rijdt het echt veiliger, probeer het zelf maar eens uit als je ook aan de snelle kant bent. Ter overpeinzing: waarom zouden top darters beter spelen met 5-6 pilsjes op?

Die hebben een probleem als ze het dart board niet raken.
Maar in het verkeer is het andersom, en dan zijn de gevolgen anders.
Alcohol en verkeer gaan niet amen en moet zwaar bestraft worden!
 
Ik heb het probleem van de combi nooit zo ingezien, mijn reactie is onder normale omstandigheden juist veel te goed zodat je kanonnenvoer bent voor bv. kruisende laat door rood rijders. Met door alcohol aangepast reactievermogen rijdt het echt veiliger, probeer het zelf maar eens uit als je ook aan de snelle kant bent. Ter overpeinzing: waarom zouden top darters beter spelen met 5-6 pilsjes op?
Damn wat een vergelijking ik ben om. Er moet meer gedronken worden in het verkeer. pas DAN wordt het een stuk veiliger op straat.
 
Heb het net ook even gezien nadat een colega me het vandaag vertelde. In mijn optiek is er maar 1 optie. Gewoon voorgoed zijn rijbewijs kwijt. dat geld dan voor iedereen die ook maar 1 biertje op heeft. En geen gezeur dat hij of zij het rijbewijs nodig heeft. Daar moet je dan maar aan denken voor dat je gaat drinken als je nog moet rijden.
 
Ik denk, weet haast zeker, dat deze man aardig bijdehand begon te worden, en drink and drive typetjes zijn geen geintjes, daar hoef je op dat moment geen humor voor te hebben.
Wellicht hebben deze agenten wel meer met de gevolgen=(dodelijke) ongelukken e.d., van drankrijders te maken gehad.

Nee van drankrijders zou ik ook mijn humor verliezen!

maar begon hij aardig bijdehand te doen omdat ze hem zo behandelde, of ging hij het sowieso doen
dat zullen we nooit weten :)
 
Heb het net ook even gezien nadat een colega me het vandaag vertelde. In mijn optiek is er maar 1 optie. Gewoon voorgoed zijn rijbewijs kwijt. dat geld dan voor iedereen die ook maar 1 biertje op heeft. En geen gezeur dat hij of zij het rijbewijs nodig heeft. Daar moet je dan maar aan denken voor dat je gaat drinken als je nog moet rijden.
Dus als jij op een zaterdag avond goed dronken word en zondag middag op familiebezoek gaat met nog een klein promilage alcohol in je bloed moeten ze jou het rijbewijs voorgoed afpakken?
 
Dus als jij op een zaterdag avond goed dronken word en zondag middag op familiebezoek gaat met nog een klein promilage alcohol in je bloed moeten ze jou het rijbewijs voorgoed afpakken?


Nee als ik nog last heb van de vorige avond ga ik gewoon niet rijden. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. En ja als ik dan gepakt word kan ik alleen maar zegen klojo het is je iegen schuld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan