[TV] Op de bon

Groetenboer

MF veteraan
19 apr 2008
2.017
1
Enschede
Zojuist kijk ik de herhaling van het programma Op de bon, wat word uitgezonden door de AVRO op Nederland 1.

Er word een motorrijder aangehouden die door rood licht rijd en aan het slingeren is.
Er blijkt dat hij teveel gedronken heeft. (Moet zelf zeggen dat ie aardig met een dubbele tong praat).

Z'n vrouw haalt de motor op, waarbij ze hem zowat tegen de gevel van de buren aan het eind van de straat (naar meneer's zeggen 100 meter) aan parkeert.

Bij de blaastest op het bureau blaast de beste man 615 ug/l (omgerekend is dat ongeveer 1.40 promille) daar waar 220 ug/l is toegestaan.

Is uw uitslag hoger dan 570 ug/l (1,3 o/oo) en lager dan 800 Ug/l (1,8 o/00) of bent u eerder gepakt voor het rijden onder invloed met een uitslag hoger dan 350 ug/l, moet u verplicht een driedaagse cursus volgen. De 'Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer' is een 'bijscholing'.
(bron: www.infopolitie.nl)
Op naar de 3-daagse cursus dus voor deze man.

Persoonlijk vind ik het raar dat motorrijders, die al kwetsbaarder zijn in het verkeer, zich nog kwetsbaarder op stellen door alcohol te drinken.

Wat vinden jullie?
En wie kent er dit programma (soort aftreksel van Blik op de weg, maar met dan allerlei verschillende bekeuringen)


Edit: Aflevering bekijken? http://player.omroep.nl/?aflID=10513390 (KLIK)
 
Laatst bewerkt:
Ik vond dat ze die beste man veel te ruw behandelde (gelijk in het busje zetten en dergelijke), terwijl er prima mee te praten was.

Tuurlijk fout dat hij teveel gedronken heeft maar de behandeling vond ik een beetje te
 
Ik vond dat ze die beste man veel te ruw behandelde (gelijk in het busje zetten en dergelijke), terwijl er prima mee te praten was.

Tuurlijk fout dat hij teveel gedronken heeft maar de behandeling vond ik een beetje te
Mee eens... ze hadden hem ook netjes op de achterbank kunnen zetten (als dat in zo'n busje zit?)
Hij rende niet weg en vertelde direct dat hij teveel gedronken had.

Later in het programma word overigens door bureau handhaving nog even een motor rechtop gezet. (zonder daarbij wat te noteren of iets dergelijks) wat ik wel vreemd vind.
 
Heb het programma een aantal keer toevallig gezien. Ik vind het bijzonder saai. Dat stukje wat jij beschrijft heb ik dan ook gezien, deze meneer moet permanent uit het verkeer verdwijnen.
 
Ik ken het programma niet, maar een aantal andere programma's in dezelfde genre wel.....

Alcohol + verkeer is in mijn ogen gewoon hardstikke fout/stom/idoot. Iets wat slecht goed te praten is als het ooit een keer fout gaat.
Het is bekend wat de gevolgen van alcohol zijn, en ieder logisch denkend persoon zou snappen dat dat niet samen gaat met het verkeer.
Dergelijke cursussen zullen vast nut hebben, maar bij een heleboel mensen niet.... in dat laatste geval werkt het financiele plaatje misschien positief uit: ik meen dat zo'n cursus ergens rond de €800 kost (en daarnaast krijg je waarschijnlijk nog een gewone prent) en 3 dagen natuurlijk!

Juist omdat we als motorrijders zo kwetsbaar zijn, snap ik er al helemaal geen flikker van....... Ook denk ik dan even terug aan de vele motorrijders die zomers op het terras een aantal biertjes achterover mikken, en daarna weer op hun motor stappen.


Wat mij betreft nóg meer alcoholcontrole's, en de boete's/straffen omhoog!
 
Ik vond dat ze die beste man veel te ruw behandelde (gelijk in het busje zetten en dergelijke), terwijl er prima mee te praten was.

Tuurlijk fout dat hij teveel gedronken heeft maar de behandeling vond ik een beetje te

Ja... je overtreed de wet en dan stoppen ze je niet eens in een limo...
En in dat busje zaten natuurlijk ook geen lekkere wijven met een flinke fles champagne...

Nee, ze stoppen hem in een busje... Foei! :(
 
Ja... je overtreed de wet en dan stoppen ze je niet eens in een limo...
En in dat busje zaten natuurlijk ook geen lekkere wijven met een flinke fles champagne...

Nee, ze stoppen hem in een busje... Foei! :(
Heb je het programma/het betreffende stukje gezien?
 
Drank + motorfiets + gaan rijden = lullo eerste klas
wat de politie doet vind ik nog mild als het aan mij ligt pakken ze die gozer kei hard aan!
 
Ook denk ik dan even terug aan de vele motorrijders die zomers op het terras een aantal biertjes achterover mikken, en daarna weer op hun motor stappen.
En jij kunt zien of het alcoholvrij is of niet?
 
Ik vond in de afl. van vorige week ook een apart verhaal zitten. Er was een kerel op een scooter die een eenrichtingsstraat inreed. Vervolgens rijdt voor hem een vrachtwagen die geloof ik erg langzaam reed of bijna stilstond en die kerel op die scooter besloot om die vrachtwagen in te halen. Uit de tegengestelde richting (waar je dus eigenlijk niet mag rijden), reed een motor-agent die naar eigen zeggen bijna gevallen was en enorm moest uitwijken... De scooterman kreeg daarop een bekeuring van 150 euro.

Nu moet ik zeggen dat de scooterman wel redelijk bijdehand was, maar ik vond het wel erg overdreven van deze overijverige bromsnor! Als hij 10 meter verder had gekeken, had ie echt niet uit hoeven wijken (als ie daar al had moeten rijden en niet te hard reed...)
 
van mijn part hoeken ze hem die bus in, hekel aan mensen die drinken in het verkeer!
 
En jij kunt zien of het alcoholvrij is of niet?

Indirect wel ja: als ik op een terrasje zit (cola en tosti's naar binnen te werken) blijf ik er ook vaak een uurtje hangen. Als ik zie dat het groepje motorrijders van een tafeltje verder in dat uur 2x zo vrolijk zijn geworden, van dat gele sapje, dat zegt dat wel genoeg toch?
 
Indirect wel ja: als ik op een terrasje zit (cola en tosti's naar binnen te werken) blijf ik er ook vaak een uurtje hangen. Als ik zie dat het groepje motorrijders van een tafeltje verder in dat uur 2x zo vrolijk zijn geworden, van dat gele sapje, dat zegt dat wel genoeg toch?

Ik drink er ook weleens 1 of 2 op het terras na een hele dag rijden, maar dan zit ik ong. 500 meter van huis af en rij ik gewoon rustig naar huis, ik zie daar ook weinig kwaad in maar ik praat het ook niet goed.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je een uur lang jezelf vol zit te gooien en dan opstapt.

Ik vind het trouwens sowieso niks om in je leren pak op het terras te zitten in de bakkende zon, liever trek ik thuis ff een korte broek aan laat de motor staan en ga dan terug.
 
Laatst bewerkt:
Indirect wel ja: als ik op een terrasje zit (cola en tosti's naar binnen te werken) blijf ik er ook vaak een uurtje hangen. Als ik zie dat het groepje motorrijders van een tafeltje verder in dat uur 2x zo vrolijk zijn geworden, van dat gele sapje, dat zegt dat wel genoeg toch?

En stel dat ze nou cola drinken en 2x zo vrolijk worden in een uur... :?
In een groepje is het al snel dikke lol...
 
Ik heb het niet gezien, maar het kan mij geen r**t schelen dat ze hem niet goed behandeld hebben. Mensen die zat achter het stuur kruipen kunnen niet slecht genoeg behandeld worden!
 
Persoonlijk vind ik het raar dat motorrijders, die al kwetsbaarder zijn in het verkeer, zich nog kwetsbaarder op stellen door alcohol te drinken.

Wat vinden jullie?
Nee ik vond het bijzonder slim |(

maar het is wel een geweldige vent _O- heb me stuk gelachen en die agenten maar B|

werelds.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik drink er ook weleens 1 of 2 op het terras na een hele dag rijden, maar dan zit ik ong. 500 meter van huis af en rij ik gewoon rustig naar huis, ik zie daar ook weinig kwaad in maar ik praat het ook niet goed.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je een uur lang jezelf vol zit te gooien en dan opstapt.

Ik vind het trouwens sowieso niks om in je leren pak op het terras te zitten in de bakkende zon, liever trek ik thuis ff een korte broek aan laat de motor staan en ga dan terug.
Het probleem is: waar is de grens.
Nu vind je 1 of 2 en dan een halve kilometer geen punt
Straks is het 2 of 3 of vijf kilometer, en zo schuift de grens langzaam op. Zeker als het altijd goed gaat en het een keer gezelliger is en etc. etc.
Het beste is jezelf een keiharde grens te stellen en het duidelijkste is dan gewoon: Geen alcohol.
 
Ik heb het niet gezien, maar ik ben nog steeds voor een totaalverbod op alcohol in het verkeer. Het is gewoon zo dat elk glas je reactievermogen doet afnemen. Fijn om te weten wanneer je op de motor zit met een bumperklevende auto achter je...

En drinken voordat je op de motor stapt, volgens mij ben je dan niet goed bij je pepernoot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan