TV uitzending opgelicht over 2e hands motorhandel

Status
Niet open voor verdere reacties.
['Iedereen is bezig met het spelletje geldverdienen', aldus Van Lent."]

Van Lent zelf voorop! Die preekt hier echt voor zijn eigen handel!!! :X
Want wat bedoelt hij met "er gerommeld is met 60 à 70 procent van alle gebruikte motorfietsen." Dat er een andere spiegel opzit?
Ik roep zelf ook altijd dat 50% van de motorfietsen wel eens gevallen is, maar meestal vanuit stilstand omgelazerd, vervolgens een nieuw kapje of remhendel en klaar.
Dat heeft niets met gerommeld te maken! Als een motor een schuiver heeft gemaakt, vakkundig hersteld is, is er niets aan de hand heb je gewoon een goede motor zonder enkel probleem.
Bij auto's vinden we dit heel normaal maar bij motoren schiet iedereen altijd meteen in de Corona-modus. :?

Maar als er geen sensatie over een onderwerp wordt gemaakt is het niet interessant dus blazen de journalisten het lekker op, zoals gebruikelijk...
 
tsja oud nieuws.... Maar zelfs met de km registratie kom je er niet.
Want wat als ik mijn onderhoud zelf doe, en dus een gat van x jaar in de onderhoudshistorie heb? Dan loop je nog het risico dat als ik hem inruil een handige handelaar er wat kmtjes af haalt voor de volgende koper...

Dus... halve maatregel, leuk voor de buhne maar alleen voor de mensen die hem jaarlijks naar de dealer brengen (en die hebben er nu al meestal WEL een onderhoudsboekje bij dus die zijn nou net niet de doelgroep)
 
Neemt niet weg dat je dus erg op moet passen. Het feit dat er (nog) geen kilometerregistratie wordt bijgehouden zegt eigenlijk al genoeg. Dan weet je gewoon dat er mee gerommeld wordt.
 
Boonstra motoren dat is wat die verkoper niet zegt wanneer hij Handelaar zegt.

Ted Vernon van southbeach classics (Miami) verkoopt ook allemaal schade Harleys per zeecontainer in Nederland. Rommel gaat echt voor een habbekrats van de hand daar en hier vragen ze de hoofdprijs voor zo'n wokkel. :')
 
Het is een erg zwartgallig stukje...… En Erik van Lent preekt natuurlijk ook voor eigen parochie. Er zijn genoeg motorfietsen van dealers/handelaars/motorzaken waar niets schokkends op aan te merken valt. Met deze motorzaken die wel eerlijk zaken doen heeft hij (uiteraard) geen contact.
 
Boonstra idd

Bij iedereen bekend van de schademotoren. Niet erg, maar doe dan niet net of je dat niet weet. Dat heet liegen. Onnozelaar.
 
En dan krijg je bij Boonstra nog je poen terug als je zooi koopt

Was bij mij maar 40 euro weet niet wat ze doen als het om serieus geld gaat
 
Die man met die Pan en die te dunne remschijven houdt de staat van z'n motor ook lekker in de gaten. Als je daar na 3k verspijkeren aan een motor pas achter komt pleit dat wel voor een motor APK.
 
“Volgens het kentekenbewijs is het een Harley-Davidson. Terwijl de voor- en achterkant van een Ducati is. Wat is het volgens jou?”

Een Harley met een Ducati Achterbrug en wiel, Kawasaki voorvork met remmerij en wiel en lelijke nieuwerwetse Kawasaki demper. 🤓
 
Die man met die Pan en die te dunne remschijven houdt de staat van z'n motor ook lekker in de gaten. Als je daar na 3k verspijkeren aan een motor pas achter komt pleit dat wel voor een motor APK.
Die man liet alles doen, daarom was hij al zoveel kwijt. Zo iemand heeft zelf geen idee waar hij op moet letten.
Dus eigenlijk vooral een minpuntje voor de garage waar hij die 3k uitgegeven heeft...
 
Die man liet alles doen, daarom was hij al zoveel kwijt. Zo iemand heeft zelf geen idee waar hij op moet letten.
Dus eigenlijk vooral een minpuntje voor de garage waar hij die 3k uitgegeven heeft...
Dat is waar. Maar een fiets kopen waar waarschijnlijk 300.000km op staat terwijl er 30.000 op de teller staat getuigt ook niet van opletten. Dat verschil moet toch te zien zijn, zou je zeggen.

Waar ik natuurlijk niet mee wil zeggen dat het geen oplichting is waar hij mee te maken had. Dat praat ik niet goed, dat is waardeloos.
 
Heb de aflevering gezien , bij die zaak koop je toch geen motor . Er moet een APK voor nieuwe motoren komen van 01-01-2021. heb zelf een oudje van 1993 zonder onderhouds papieren loopt nog goed.
bijna een oldtimer als die 30 jaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan