Tweakers forum en zo

Vk1heA==

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.813
14
Het gaat goed daar, de hele boel ligt plat.
Hoop dat het hier beter geregeld is....
 
euhhm.. hier zal het niet veel beter geregeld zijn.
Tijdens onderhoud (update) en het bijplaatsen van 2 extra servers is de raid controller (het dingetje dat de harde schijven bestuurd dus) van een server naar de vaantjes gegaan.
Is een redelijk speciaal en duur ding dus ook niet echt overal voorraadig.
Kan hier ook best gebeuren.
PS: en vergeet ook niet dat t.net en GoT je (net als hier) nog altijd geen cent kost :)
 
Laten we hopen dat ze bij T.net kunnen zorgen dat alle informatie en alle topics van de fora behouden blijven, want er is 1 van de hardeschijven overleden uit een RAID opstelling, dat betekent meestal dat ALLE informatie verloren gaat. Dat zou wel janken zijn :P
 
Uhm, Poohbeer, ik ben zelf systeembeheerder, ken het princiepe, maar voor de niet kenner wel interessant.
 
Laten we hopen dat ze bij T.net kunnen zorgen dat alle informatie en alle topics van de fora behouden blijven, want er is 1 van de hardeschijven overleden uit een RAID opstelling, dat betekent meestal dat ALLE informatie verloren gaat. Dat zou wel janken zijn :P

Ehh, het voordeel van (sommige) RAID configuraties is juist dat je kunt doen waarbij met de overgebleven harddisks de data "opnieuw gegenereerd" kan worden, dus dat de topics verdwenen zijn straks lijkt me een beetje stug eerlijk gezegd........
 
Laten we hopen dat ze bij T.net kunnen zorgen dat alle informatie en alle topics van de fora behouden blijven, want er is 1 van de hardeschijven overleden uit een RAID opstelling, dat betekent meestal dat ALLE informatie verloren gaat. Dat zou wel janken zijn :P

da's net waarom men raid gebruikt, opdat men de date toch nog kan restaureren bij defect van 1 disc.
tenzij men raid als striping heeft gebruikt, maar zo stom zijn ze bij tweakers echt niet hoor
 
Op 2001-05-31 17:08, schreef poohbeer:
[da's net waarom men raid gebruikt, opdat men de date toch nog kan restaureren bij defect van 1 disc.
tenzij men raid als striping heeft gebruikt, maar zo stom zijn ze bij tweakers echt niet hoor

Anders konden ze toch bij GoT wel vragen hoe het wel moest, toen ze het daar gingen aanleggen :) .

Zonder dollen, ik hoop dat ze de zooi weer snel op de rit hebben.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-05-31 17:14 ]
 
Het Forum ... gathering.tweakers.net is up and running naar mijn idee ... of licht dat aan mij ??? :P
 
Ik denk dat ze dus een stripe set hadden , helaas voor al die postings.
Ook de onze, maar gelukkig is er http://www.motor-forum.nl

het is allemaal ERG verwarrend, eerst is er 1 HD dood, dan zijn't er plotseling 2.
Heeft men een excuus: zelfs raid-5 overleeft geen 2 kapotte HD's. In de kantlijn zegt men nog wel dat het van verschillende raid stacks is dus daar gaat je uitvlucht.
Backup was al gestopt sinds 2 april en niemand dat't ziet..
hehe, als daar niet iemand ze ego aan kapot is gegaan :)
 
deze crash is nog veel minder erg dan die vorige... tenminste dat vind ik

het scheelt me ook niks dat ik nu minder posts heb... vind het veel meer klote dat wat gepost is, pleite is... (paar leuke discussies over F1 / CART en nog wat geblaat in NST)
 
Op 2001-05-31 15:39, schreef Oosthoek:
Laten we hopen dat ze bij T.net kunnen zorgen dat alle informatie en alle topics van de fora behouden blijven, want er is 1 van de hardeschijven overleden uit een RAID opstelling, dat betekent meestal dat ALLE informatie verloren gaat. Dat zou wel janken zijn :P

da's net waarom men raid gebruikt, opdat men de date toch nog kan restaureren bij defect van 1 disc.
tenzij men raid als striping heeft gebruikt, maar zo stom zijn ze bij tweakers echt niet hoor

Zo stom zijn ze dus wel geweest :(
Het had een RAID 01 config moeten zijn(ze dachten zelf ook dat Rick J. dat zo geconfigt had) Maar na de crash bleek het een RAID 0 array en een RAID 1 te zijn.
 
Stelletje dombo's...zij zijn juist het lichtend voorbeeld van alle tweakers...maken ze zo'n stomme fout! En ook niet eens een fatsoenlijke backup! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan