Twee cilinder naked bike aankoop advies gevraagd!

Ik heb Virago’s, 1000 en 1100, gehad en een Dragstar 1100.
En toen lepelden ze dat blok in Italië in het Bulldog frame.
Wow, dat vond ik wel wat.
Het karakter van het oer TR1 blok in een sportief frame.
Een keer proefgereden tijdens een actie van Yamaha.
Geweldig, dat ze zoveel uit dat Dragstar blok wisten te halen.
Meer toeren, andere gearing van de versnellingsbak.
En toch dat karakter,veel koppel, rustig kunnen rijden maar ook lekker kunnen scheuren en flink doorhalen.

In 2008 een BT1100 gekocht van amper een jaar oud.
En die heb ik nu nog steeds, naar alle tevredenheid.
Het is een motor die niet echt ergens bij hoort.
Eenvoudig kwa techniek 2 kleppen per cilinder, 2 carburateurs, cardan.
Onderhoud kan ik allemaal zelf doen ( tot nu toe).
Deed ik ook al aan de vorige motoren.
Verbruik gemiddeld 1:20 en een tank van 20 liter.
 
Op basis van wat ik gelezen heb op meerdere fora, teveel problemen.
als ik een KTM zou kopen zou het de Duke 690 zijn maar die vind ik te kinderlijk gestyled, jammer want het lijkt me de ultieme funbike met een super geluid. Verder overwoog ik de 990SMT maar ik kom echt teveel problemen tegen met deze motor series, veel teveel mensen die klagen over de fuelling, gedrag bij lage toeren, onderdelen die kapot gaan, onderhoudsbeurten die op Ducati niveau liggen. Komt op basis van mijn research bepaald niet betrouwbaar over.
Komt niet met mijn ervaring overeen, ik had een superduke 990 uit 2005. Enige problemen die ik kende waren koppelingslave en display problemen. Alleen de eerste heb ik zelf last van gehad.
 
ik ben ook 1.90 en 95 kilogram en ik was er zo uit welke brommer ik ging rijden,6 keer. *O*
Had ik niemand voor nodig,alleen info/ins en outs van degene die de desbetreffende brommer reed :t
:W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook 1.90 en zo'n 100 kg.

Ben al jaren een tevreden Guzzi rijder (V11 sport)

Guzzi's hebben qua rijden een karakter waar je gevoelig voor moet zijn, de één vindt het niets, een ander (zoals ik) zijn besmet met een Guzzi virus waar je heel moeilijk weer vanaf lijkt te komen.

Ga bij een proefrit in ieder geval altijd een flink blok om, het duurt altijd even om een bepaalde motor te waarderen.

Met jou postuur lijkt mij de Breva 750 en V7 series te klein.

Freez
 
Al eens nar de Husqvarna Nuda van Domih gekeken?
Perfect voor jouw lengte...
 
Wat ik eigenlijk nog vergat te melden is dat puur qua looks ik eigenlijk een Honda Cb1300, Yamaha XJR1300 de mooiste modellen vind. Alleen, dan zit je met zo'n in-lijn 4. Als ik een motor mocht samenstellen werd het zo'n Cb1300 met een twin of eventueel V4.

En wat vind je van de Yamaha XSR700 of 900 dan? Is misschien wel weer iets duurder, maar zijn nog nieuw en echt leuke motoren om mee te rijden!
Heeft ook wel die stijl van de XJR1300
 
In 2008 een BT1100 gekocht van amper een jaar oud.
En die heb ik nu nog steeds, naar alle tevredenheid.
Het is een motor die niet echt ergens bij hoort.
Eenvoudig kwa techniek 2 kleppen per cilinder, 2 carburateurs, cardan.
Onderhoud kan ik allemaal zelf doen ( tot nu toe).
Deed ik ook al aan de vorige motoren.
Verbruik gemiddeld 1:20 en een tank van 20 liter.

Echt een van mijn favorieten deze en zal zeker een testrit krijgen.

Wat ik eigenlijk nog vergat te melden is dat puur qua looks ik eigenlijk een Honda Cb1300, Yamaha XJR1300 de mooiste modellen vind. Alleen, dan zit je met zo'n in-lijn 4. Als ik een motor mocht samenstellen werd het zo'n Cb1300 met een twin of eventueel V4.

En wat vind je van de Yamaha XSR700 of 900 dan? Is misschien wel weer iets duurder, maar zijn nog nieuw en echt leuke motoren om mee te rijden!
Heeft ook wel die stijl van de XJR1300

XSR900 is de mooiste maar eigenlijk 2 a 3 mille boven budget. Anders was dit een sterke optie geweest.
De 700 vind ik een stuk minder fraai en die is ook nog wat boven budget ( vanaf 7000).
 
Al eens nar de Husqvarna Nuda van Domih gekeken?
Perfect voor jouw lengte...

Zag filmpjes van Royal Jordanian waaruit blijkt hoe geweldig deze klinkt.
Alleen ja qua looks he, daar komt mijn bezwaar met de KTM 690 Duke naar voren, ergens heeft het wel wat maarmt is heel radicaal. Wel een beestachtig ding, net als zo'n KTM 990 supermoto.
Vraag me ook af waar je ze koopt want zie er nooit een te koop staan.
 
Laatst bewerkt:
Moet overigens zeggen dat die Husqvarna Nuda toch wel ruig is.
Ook qua design kan ie toch wel wat bevallen.
Alleen wat boven budget. Blijkbaar afgeleid van de F800 serie, waarvan ik de ST mooier vind dan de ongelukkige gestylede R versie.
 
Laatst bewerkt:
ik , heb verschillende gehad. sv 650s/sv 1000s/ Cagiva v-raptor 1000 en nu een bmw k1200r
ik zweerde bij 2 cylinders totdat ik op de bmw stapte. met al deze fietsen rijdt ik woonwerk verkeer, slordige 600km in de week. ik heb er een superbike stuur op zitten dus mijn houding is wat aangenamer recht-op dan de iets voorover leunende.
enige advies wat ik je kan geven pak er een paar uit je lijstje en ga een proefrit maken.
het andere soort advies is persoonlijk en smaken verschillen.

succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt als een bus, vind wel dat hij veel input krijgt!
Positief! Want heb het ook anders gezien....
Sluit ik me helemaal bij aan gewoon gaan rijden en kiezen wat je het beste bevalt. Ik ben na veel proberen tocht bij een BMW r1100s uitgekomen. Houding, motorkarakter, stuurkwaliteit etc. Waren voor mij doorslaggevend en daar kom je alleen maar achter door te gaan rijden
 
Een mt01 is prima rustig te rijden hoor
Hij heeft wel een zwaar blok maar is niet zo agressief kun je ook prima mee rondtuffen
Ik ben van een mt01 overgestapt op een 650 v strom maar die vond ik zelf wat te tam
Rijdt echt heerlijk goede zithouding maar miste het brute als je de gashendel opendraaide
Had de black rino uitvoering oogt wat stoerder
Heb nu een ktm super duke gt en dat is wel een wereld van verschil is echt geen beginnersmotor 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan