Ik heb Virago’s, 1000 en 1100, gehad en een Dragstar 1100.
En toen lepelden ze dat blok in Italië in het Bulldog frame.
Wow, dat vond ik wel wat.
Het karakter van het oer TR1 blok in een sportief frame.
Een keer proefgereden tijdens een actie van Yamaha.
Geweldig, dat ze zoveel uit dat Dragstar blok wisten te halen.
Meer toeren, andere gearing van de versnellingsbak.
En toch dat karakter,veel koppel, rustig kunnen rijden maar ook lekker kunnen scheuren en flink doorhalen.
In 2008 een BT1100 gekocht van amper een jaar oud.
En die heb ik nu nog steeds, naar alle tevredenheid.
Het is een motor die niet echt ergens bij hoort.
Eenvoudig kwa techniek 2 kleppen per cilinder, 2 carburateurs, cardan.
Onderhoud kan ik allemaal zelf doen ( tot nu toe).
Deed ik ook al aan de vorige motoren.
Verbruik gemiddeld 1:20 en een tank van 20 liter.
En toen lepelden ze dat blok in Italië in het Bulldog frame.
Wow, dat vond ik wel wat.
Het karakter van het oer TR1 blok in een sportief frame.
Een keer proefgereden tijdens een actie van Yamaha.
Geweldig, dat ze zoveel uit dat Dragstar blok wisten te halen.
Meer toeren, andere gearing van de versnellingsbak.
En toch dat karakter,veel koppel, rustig kunnen rijden maar ook lekker kunnen scheuren en flink doorhalen.
In 2008 een BT1100 gekocht van amper een jaar oud.
En die heb ik nu nog steeds, naar alle tevredenheid.
Het is een motor die niet echt ergens bij hoort.
Eenvoudig kwa techniek 2 kleppen per cilinder, 2 carburateurs, cardan.
Onderhoud kan ik allemaal zelf doen ( tot nu toe).
Deed ik ook al aan de vorige motoren.
Verbruik gemiddeld 1:20 en een tank van 20 liter.