Twee druppels olie ... help ?

Thirza

MF'er
19 feb 2002
227
0
Eindhoven
Misschien maak ik me druk om niets, maarja, met een Italiaanse motor kun je natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn ... :+

Mijn motor heeft twee weken terug een beurt gehad. Sindsdien heb ik er zo'n 500km mee gereden. En afgelopen week lag er een druppel olie op de grond onder de motor ... :? *schrik*
Het kwam tussen de kuipdelen uit aan de voorkant, de onderste punt van de kuip.
full

Daarvandaan dus.

Afgeveegd en verder niet naar gekeken. Ik dacht dat het misschien kwam omdat er nog wat olie los lag na de beurt ofzo ... :?
Maar gisteren lag er weer een druppeltje onder ... *snik* '(
Zou dit reden zijn tot bezorgdheid ?!? En zou ik ermee terug moeten naar de garage ?
 
Had ik vorig seizoen ook, bleek mijn carter te zweten...heb er nog even mee doorgereden en daarna nieuwe pakking erop, probleem weg. Bleek een schroef te ontbreken. Rij even langs de dealer anders.

Succes
 
In ieder geval mee terug gaan moet toch ergens vandaan komen niks doen lijkt me niet verstandig dat het om 2 druppies gaat ok nog geen zorgen maar het kan erger worden.
 
Had ik vorig jaar ook. In het begin was het een paar druppeltjes maar doen ik aan de andere kant van NL was bleek het toch wat meer te zijn.
Bij de beurt hadden ze de klepdeksel niet 100% goed terug gezet (beetje scheef).
Daardoor kwam er dus olie uit het blok. Je zal het maar op je banden krijgen...
Zeker even terug naar de dealer dus!
 
had ik ook een keer, 'kon niet vinden waar 't nou vandaan kwam.. zoeken-zoeken, bleek dat 't kettingvet was.. (was pikzwart geworden en had zich verzameld in 't kuipdeel, door de temp. ging het lopen..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan