Twee koplampen groot licht ipv aan één kant.

ltess

Rookie
5 sep 2023
18
1
Hallo ik heb een vraag:

Ik heb een yamaha Xmax 250cc uit 2015 met twee koplampen, beide stadslicht, één kant dimlicht en andere kant gaat branden bij groot licht, kan het ook dat beide branden bij groot licht? #ivm rijden door het donkere dierenbos?
 

Bijlagen

  • 16940849198985798145506254872168.jpg
    16940849198985798145506254872168.jpg
    242,2 KB · Weergaven: 3
Er zitten twee dezelfde lampen in, getuige stuknummer 3 op dit plaatje

1694104098273.gif



Dat is volgens mij een H7 lamp

1694104331833.jpeg


en een H7 lamp heeft maar 1 gloeidraad, de spiegel bepaalt of het groot of dimlicht is. Dus je kan ze beide laten branden maar dan nog heb je een groot én een dimlicht aan... dat werkt ook wel hoor

FYI, dit is een H7 lamp

1694104473495.jpeg


Ja. Heel de koplamp verder naar beneden laten wijzen.
Dan begrijpen we het beiden anders: Mijn idee is dat hij 2 grootlichtlampen wil voeren en het enge dierenbosch

Met een flinke diode tussen de plus van het Grootlicht richting Dimlicht blijft die kant, zij het met een paar tienden van volts minder, gewoon branden tenzij je er een can bus op hebt zitten

@Joep legt het verder uit *O* 🤣 _O-

@RoyalClub mijns inziens verblindt grootlicht te alle tijden
 
Als je goed leest; dan lees je dat hij zijn dimlicht wil laten branden samen met het groot licht.

Dus alleen als hij groot licht aan heeft op wegen buiten de bebouwde kom; wil hij dimlicht erbij.

Dus niets afstellen.
 
Bedankt voor jullie reacties, idd ik wil als ik groot licht voer dat er aan twee kanten groot licht gevoerd wordt, dimlicht en stadslicht mag van mij onveranderd blijven.

Idd verstralers monteren zou ook een optie zijn, had ik op mijn kymco scooter ook
 
Er zitten twee dezelfde lampen in, getuige stuknummer 3 op dit plaatje

Bekijk bijlage 1922501


Dat is volgens mij een H7 lamp

Bekijk bijlage 1922502

en een H7 lamp heeft maar 1 gloeidraad, de spiegel bepaalt of het groot of dimlicht is. Dus je kan ze beide laten branden maar dan nog heb je een groot én een dimlicht aan... dat werkt ook wel hoor

FYI, dit is een H7 lamp

Bekijk bijlage 1922503


Dan begrijpen we het beiden anders: Mijn idee is dat hij 2 grootlichtlampen wil voeren en het enge dierenbosch

Met een flinke diode tussen de plus van het Grootlicht richting Dimlicht blijft die kant, zij het met een paar tienden van volts minder, gewoon branden tenzij je er een can bus op hebt zitten

@Joep legt het verder uit *O* 🤣 _O-

@RoyalClub mijns inziens verblindt grootlicht te alle tijden
Vanochtend met mist gereden, maar bij grootlicht gaat mijn dimlicht rechts uit (zie foto schakelaar). Nu kwam ik erachter dat ik bij het knopje "groot licht" seinen dat dan grootlicht en dimlicht wel samen branden. Alleen moet je dan dus steeds het knopje ingedrukt houden, wat niet handig is. (Zie foto schakelaar)

Dus mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste doorlussen dat hij dus ook dimlicht aan laat bij het knopje grootlicht?????
 

Bijlagen

  • 20230927_125003.jpg
    20230927_125003.jpg
    109,5 KB · Weergaven: 2
Vanochtend met mist gereden, maar bij grootlicht gaat mijn dimlicht rechts uit (zie foto schakelaar). Nu kwam ik erachter dat ik bij het knopje "groot licht" seinen dat dan grootlicht en dimlicht wel samen branden. Alleen moet je dan dus steeds het knopje ingedrukt houden, wat niet handig is. (Zie foto schakelaar)

Dus mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste doorlussen dat hij dus ook dimlicht aan laat bij het knopje grootlicht?????
In de mist rij je niet met grootlicht. :N
 
Die dual headlight modules zijn alleen bedoeld om een symmetrisch uiterlijk te krijgen zodat je niet telkens te horen krijgt dat je een lamp kapot hebt. Het grootlicht gaat namelijk gedimd (met een lager vermogen) mee branden. Voor extra licht heb je er niet veel aan. Verstralers of breedstralers zijn dan de enige optie. Als je daar tenminste plaats voor hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan