Twee motorfietsen

Hier ook twee motoren, een Ducati Monster voor lekker sturen en scheuren in de buurt en een oude Pan European langere afstanden, woon-werk en ritjes met mevr. Duckati achterop.

681A1B40-7E23-42D6-B305-CFEE7F96BF53.jpeg


E67B8311-C363-4FA1-A492-A57D2BFE3F52.jpeg
 
Probleem van 2 motor hebben is inderdaad dat je er daarna 3 wilt hebben... 😇

Owja, en dat motoren die stilstaan ook onderhoudskosten hebben...
Daarom heb ik mezelf vrijwillig beperkt tot vier. Niet zo erg al;s er eentje eventjes niet beschikbaar is ivm onderhoud oid, maaar Ik vind ook dat iedere rijklare motor bij mij gemiddeld eens per week een flink stuk moet rijden. Stilstand is achteruitgang ;)
 
Hier ook 2 motoren.
1 Vespa GTS 250 uit 2006 en een Suzuki V-strom 1000 ook toevallig uit 2006.
De Vespa staat zeker al een stuk jaar stil.
Te weinig ruimte aan/in huis dus het ding s staat noodgedwongen bij mijn schoonmoeder in de schuur.

De Vespa ging vroeger altijd mee achter op mijn camper op vakantie.
Zo heb ik daarmee, in een jaar of 8, denk ik iets van 30.000km met dat ding gereden.
Daarnaast altijd wel een 2de grote motoren gehad. (FJ 1200, Fazer 600)
Daarmee reed ik de tour ritjes hier in eigen land vanuit huis.

Sinds 2 jaar en nieuwe vriendin, geen camper meer maar wel tijd en ruimte voor een jaarlijkse solo week trip vanuit huis.
2 jaar terug met de Fazer, vorig jaar met de v-Strom.
Dit jaar wil ik dat er op de Vespa doen.

2 motoren heeft voor een nadelen, waarvan voor mij het grootste nadeel is dat ik niet kan kiezen...
Ga ik op 1 rijden mis ik de andere.. en omgedraaid...

Woon/werk gaat trouwens met de lease auto. Of bij goed weer soms op de v-Strom.
 
Doe eens gek....
Ik heb er 5....nr 6 onlangs weg gedaan..
Maar we gebruiken ze samen.
Vliegvakanties doen we niet meer.
Elke vakantie, kort of lang doen we op de motor. Dit was zelfs op verzoek van mijn vrouw
Voor de verdere trips gebruiken we onze aanhanger. Daarmee doen we de eerste 1000km via de snelweg. De rest op de motoren.
En ww verkeer voor 75% ook met de motor..

Als motor liefhebber ben ik gezegend met een vrouw die deze passie deelt
 
Hier 2 spannen en een solo. Het zijspan rijden vind ik leuker dan de solo, maar een solo is gewoon handig.
Ik heb al 20 jaar meerdere motoren, maar ik merk wel dat ik een voorkeur ontwikkel, en dat komt de andere niet ten goede...
Zo rijdt ik nu bijna alleen maar op het BMW rat-span, de EML ZZR heeft al maanden niet meer gedraaid. Best zonde eigenlijk..
 
Ik heb er 2:

Een allrounder waarmee ik ook circuitdagen heb gereden, maar die ik tegenwoordig voor 90% als woonwerkmotor gebruik inclusief pekel. De overige 10% is toeren en komend jaar hopelijk een motorvakantie.

Daarnaast nog een circuitmotor met kenteken waarmee ik heel af en toe ook een plezierritje maak (daarnaast natuurlijk ook op het circuit). Deze is de helft van het jaar geschorst
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dr ook 2:

Sport-tourer voor normaal gebruik en een XT600 om mee te spelen in het zand.
 
Ik ben een beetje verliefd geworden op deze fiets uit 2005. Wordt aangeboden aan 4000 euro, wel 60000 km. Dus ben er nog niet uit, maar kriebelt dus wel...
4745CEF4-716F-4908-9CCF-E7B6E8330F80.jpeg
 
4 stuks, allemaal Ducati's en nog op zoek naar 2 extra modellen.

1 ligt helemaal uit elkaar en gaat de komende maanden opgebouwd worden. Is mijn eerste motor en mijn eerste liefde. Uit 1982. Een 600 Pantah.
Die gaat omgebouwd worden tot een cafe racer en ik heb zijn broer erbij gekocht om weer in showroom/ concours conditie terug te brengen.

De SuperSport S is nagenoeg nieuw en voor dagelijkse ritjes, circuit dagen en vakanties.
De Indiana (Een wat? Een Ducati Indiana -> zoek maar eens op) heb ik er afgelopen jaar bij gekocht als geintje zodat ik zo af en toe met mijn Harley vriendjes kan tuffen .

Als je het een beetje handig regelt met verzekering kost een tweede (of derde of meerdere) motor je nauwelijks iets. Als je de ruimte hebt om ze te stallen: gewoon doen!

Oh ja; de twee extra modellen: erbij moeten nog een 750 Paso en een 851.
En dan gaat waarschijnlijk de N + 1 regel van Markjuhh ook nog gelden.

Hoeveel kost de tweede motor verzekeren bij jou. Ik wil eigenlijk ook een tweede motor halen maar ik zie op de websites nooit iets van korting enzo.
 
Hier ook 3 motoren, geen probleem. Als de vrouw klaagt neem je daar ook meerderen van.. opgelost :)
 
Hier twee motoren, Het is dat ik geen ruimte heb om een derde er bij de zetten zonder dat'ie in de regen staat.

db
 
Ik heb er ook 2 en ben daar heel gelukkig mee...
Heb nu een Ducati Scrambler uit 2016 en een Yamaha MT-10 SP uit 2019.
Beide nieuw gekocht waarbij de opmerking dat de Duc mijn eerste fiets is.
Ik rijdt geen woon - werk, alleen als het mooi weer is pak ik wel de motor naar het werk.
Als je het kunt doen moet je het doen.
Niks leukers om aan het begin van een prachtige dag de keuze te moeten maken welke je nu weer moet uitlaten...
DEEBB55E-1F70-4B86-A274-D9246D14AFA8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
.... Gewoon doen wat je leuk vindt, je leeft geen twee keer.

En als achteraf blijkt dat je wèl twee keer leeft, dan doe je het gewoon nóg een keer :P

Als ik mijn twee 125'jes en mijn scooter mag meetellen, dan heb ik er acht. Aangezien die niet door iedereen voor "echte" motoren worden aanzien, ben ik bereid mijn kar te keren als het mij zo uitkomt om vol te houden dat ik er "maar" vijf heb.
 
HIer ook 2 , een Suzuki GSX S1000 voor de zomer en als het weer gewoon goed is en een Diversion 900 voor vies weer en de winter :)
Voordeel van een motor is dat het niet echt de wereld kost om erbij te hebben.
Wegenbelasting en verzekering is een goede 200eur per jaar en aanschaf was 2 mille met alle onderhoud wat nodig was bij aanschaf.
Beter dan een motor van nog geen jaar oud af te raggen met dit weer en in de pekel.
 
3 stuks

R6 voor de zomer
Transalp voor winter
900RR voor sleutelen en als die het doet hooligannen:+
 
Ik heb ook heel lang minimaal 2 motoren gehad, totdat ik zijspan ben begonnen rijden. Toen was er echt geen ruimte meer voor ook nog een solo er bij.
Inmiddels is het zijspan (na jaren) weg en heb ik een Yamaha Tracer gekocht. Goed rechtop zitten, redelijke bescherming tegen de elementen, je kunt er snelweg mee doen maar er ook lekker mee smijten op weggetjes, een beetje idee van "best of both worlds".

Ik zeg niet dat er nooit weer een tweede bij komt (of een spannetje er bij als er ooit meer ruimte komt) maar voorlopig voldoet deze ene prima.
Maar goed ik doe ww op de fiets (3 km)
 
3 motoren

suzuki gsx600f voor mijn vriendin ( heeft net haar rijbewijs)
kawasaki gpz 1100 voor mij voor op de straat
bmw s1000rr voor op het circuit
 
Terug
Bovenaan Onderaan