Twee stuks motoren inruilen voor één

2-wheel fanatic

MF veteraan
8 mrt 2004
6.710
1
Sinds vorig jaar heb ik mijn Shadow VT1100C te koop staan (vraagprijs 3750 euro)

Daar ik hiervoor geen liefhebber kan vinden, zou ik willen kijken op de aankomende beurzen of ik mijn VT1100C 1988 en mijn VTR1000F 1998 kan inruilen voor het liefst een VTR SP1, daar ik toch nog graag wat sportiever wil gaan rijden.

Dit allles moet gebeuren met een gesloten knip.

Hebben jullie aanvullende tips en/of adviezen.
Of zal meneer de handelaar mij nu echt alleen maar bodemprijzen geven voor die twee motoren.

piccies

VT1100C 1988

Foto=VBRB3RDY


VTR1000F 1998

Foto=DJ4KAZLN
 
Dat gaat geen enkele handelaar doen. :N
Ik zou ze toch echt beiden particulier proberen te verkopen, of ten hoogste één motor in te ruilen.
 
Ik zie nu pas de vraagprijs van je Shadow..........voor minder dan die prijs koop je er eentje bij een dealer met garantie. waarschijnlijk is dat de reden dat je er nog geen koper voor gevonden hebt?
Ik denk dat je bij inruil op een SP1 2500 euro voor je VT 1100 c zal krijgen, en zo'n 3500 voor je VTR.
Met gesloten beurs een SP1 aanschaffen zal je niet gaan lukken vrees ik.
 
pff wordt moeilijk man

Als je handig bent kan je mischien 1 met lichte schade
kopen .. houd je nog geld over als je ze los verkoopt

kan je mischien met het geld dat over is een eind komen om m te
repareren.


 
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat een handelaar dát gaat doen.
Ze willen ten eerste er altijd wat geld op vangen, ten tweede zal de handelaar dan dubbel risico lopen (wat koopt ie aan eventuele problemen, hoe snel kan ie ze weer verkopen?) en dubbele moeite moeten doen om TWEE motoren te verkopen voor een goede prijs.

Je zult dus altijd moeten bijbetalen.... Zoals gezegd, verkoop één van beide motoren en ruil de andere in.

Neemt niet weg dat je fietsen er keurig uit zien.....
 
wat zou die shadow ongeveer moeten kosten? km stand?

Ik heb gekeken wat er particulier ongeveer gevraagd wordt voor een VT1100C en daar ben ik nog onder de laagste vraagprijs gaan zitten.


bouwjaar 1988
stand: 32212 echte mijlen
kleur: bordeaurood metallic

voorzien van:
* 4 versnellingen [heerlijk comfortabel rijden]
* sisibar
* stalen remleidingen voor verbeterde remkracht
* nieuwe lederen tassen
* nieuwe windscherm
* nieuwe voorband

kleine beurt gehad [olie en filters] en in september zijn de carburateurs schoongemaakt en gesynchroniseerd en zijn de gasnaalden vervangen.

Vraagprijs € 3750,00 (onderhandeling mogelijk, maar ga geen belachelijke bedragen noemen)
 
Ik zou je nog maar niet druk maken met de verkoop van je shadow. Ik had eenzelfde motor einde van de herfst en de hele winter te koop staan. Zodra de motorbeurs in Utrecht is geweest en 1 of 2 mooie weekenden kriebelt het bij iedereen weer.

De mijne was na twee mooie zonovergoten weekenden :] snel verkocht (ook 1988 met 22000 mijl, ook goede staat) voor € 3950,--.

Kalm aan dus, komt best goed. :Y
 
Ik ben een poosje geleden met een vriend op pad geweest om een R6 en een Thundercat in te ruilen. Hij wilde graag een Aprilia Tuono kopen. Safe in Zoetermeer had er toen wel oren naar en gaf naar mijn idee een redelijk prijs voor de 2 Yamaha's. Maar ik ben het wel mee eens dat iedere handelaar er geld bij zal willen hebben. Particulier verkopen blijft de beste optie...
 
Ik zou je nog maar niet druk maken met de verkoop van je shadow. Ik had eenzelfde motor einde van de herfst en de hele winter te koop staan. Zodra de motorbeurs in Utrecht is geweest en 1 of 2 mooie weekenden kriebelt het bij iedereen weer.

De mijne was na twee mooie zonovergoten weekenden :] snel verkocht (ook 1988 met 22000 mijl, ook goede staat) voor € 3950,--.

Kalm aan dus, komt best goed. :Y

Waar heb je de motor allemaal geadverteerd??
 
Terug
Bovenaan Onderaan