Ik heb eindelijk sinds lange tijd, maandje of 9, weer eens de tijd genomen om mijn Maxim XJ700 weer eens van stal te gaan halen. Ja ik schaam me diep dat 'ze' zo lang stil heeft moeten staan. Nu heb ik eindelijk een eigen stekkie waarbij ik m'n fiets ook thuis kan stallen, dus dit zal niet meer voor komen.
Ik heb dit weekeinde veel kilometers gemaakt, om o.a. de oude benzine er eens helemaal uit te kunnen rijden. Nu vallen me twee dingen op, die ik jullie wil voorleggen in de hoop tips te krijgen hie ik dit zelf zou kunnen oplossen. Ik ben nog een n00b qua motor techniek, maar wil het wel (tot een bepaalde hoogte) onder de knie gaan krijgen...
1) het aantal toeren dat de motor draait wanneer hij stationair draait is bijzonder laag <1000. Zeker wanneer hij koud is resulteert dit in uitvallen bij een stoplicht. Ook de choke houdt hem niet draaiende. Kan iemand me vertellen waar ik dit zou kunnen bijstellen naar boven?
2) wanneer ik het gas volledig opendraai merk ik dat de motor even inhoudt alvorens echt te accelereren. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik hier aan doen?
Dank!
Ik heb dit weekeinde veel kilometers gemaakt, om o.a. de oude benzine er eens helemaal uit te kunnen rijden. Nu vallen me twee dingen op, die ik jullie wil voorleggen in de hoop tips te krijgen hie ik dit zelf zou kunnen oplossen. Ik ben nog een n00b qua motor techniek, maar wil het wel (tot een bepaalde hoogte) onder de knie gaan krijgen...
1) het aantal toeren dat de motor draait wanneer hij stationair draait is bijzonder laag <1000. Zeker wanneer hij koud is resulteert dit in uitvallen bij een stoplicht. Ook de choke houdt hem niet draaiende. Kan iemand me vertellen waar ik dit zou kunnen bijstellen naar boven?
2) wanneer ik het gas volledig opendraai merk ik dat de motor even inhoudt alvorens echt te accelereren. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik hier aan doen?
Dank!