twee weken lang op andere motor rijden

MDevil

MF-duveltje
2 jan 2004
32.157
1.391
Moddereiland
Eindelijk mijn R1 gaat naar de dealer ter reparatie (bekende tikkende R1 topic).
Nu rij ik tijdelijk op de motor van mijn zwager, een Honda VT500 Shadow.

Moet zeggen dat het lijkt alsof tie niet vooruit te branden is en voor geen meter remt, maar dat zal wel ff wennen zijn.

Zijn er nog andere MF'ers die eenzelfde ervaring hebben gehad ? Dus van een SS naar een ander soort motor, waarbij je dan het gevoel had om van een (excuus voor het vergelijk op een motor-forum) Mercedes in een Eend beland te zijn ? ;(
 
Ja ik he precies hetzelfde gehad toen mijn motor werd geholpen aan een modificatie van de nokkenaskettingspanner (3x woordwaarde :X ). Ik kreeg toen een Honda Offroad mee voor een weekje. Geen extra kosten aan verbonden. Hoewel :X ik ben er wel een keer mee geflitst helaas.

Ik vond het super om eens op een andere motor te rijden. Schakelde me alleen helemaal suf met zo'n 1 cil. Je stuurt heel anders met zo'n ding. Ikhoefde iig niet bang te zijn dat ie snel uitbrak ahter want snel was ie echt niet. Top van slechts 150 ofzo.

Ik heb er wel lol mee gehad.
 
Toen mijn GSX-R bij de dealer stond ben ik met een NTV 650 bijna met 160 (120 waarschijnlijk :) ) een bocht uitgeklapt, ja, met die GSX kon het wel...
 
Vanaf mijn CBR600f (dus niet eens SS maar één S) op een andere fiets stappen is al ellende. Met name qua remmen idd. En als ik de 250 leenbrommer van de garage meeheb maak ik ook nog wel eens een foutje met 'effe snel' ergens tussen piepen |(

Ik heb ook nog eens een paar dagen op een Suzuki Volusia rondgehobbeld, maar daar wil ik niet over praten. Te traumatisch...
 
Heb ik ook gehad, heb ik mijn R1 ingeruild en moet wachten op de nieuwe tot eind maart. Krijg ik een leen motor van de dealer om de winter door te komen, een zogenaamde Honda Sabre 1100. Dat ding remt niet, trekt niet snel op, haal de auto's niet snel genoeg in. Het was een drama ;( ,na de omruil actie kon ik echt bijna huilen. Maar nu bijna 4 maanden verder, heb ik me erbij neergelegd. En nu kan ik ook mee een beetje uit de voeten. Maar ik kan niet wachten tot de echte er is! Vooral nu met het niet zo koude weer.
 
Maak het nu nog steeds mee...
M'n CBR staat (nog steeds) bij de dealer....z'n monteur is langdurig ziek ..chips-zooi....

Maarja.....gelukkig heeft m'n lieve lieve lieve lieve vriendin haar NTV 650 aan me uitgeleend (en moet zij het met een koekb(l/r)ik doen.

Toen mijn GSX-R bij de dealer stond ben ik met een NTV 650 bijna met 160 (120 waarschijnlijk :) ) een bocht uitgeklapt, ja, met die GSX kon het wel...

Tja.....en daar had ik dus ook moeite mee de eerste 2 weken....continue brak m'n achterkant uit...
Maarja, na tijdje rijden went het wel......heb wel de schaamranden flink bijgewerkt ;)
 
Ja, heb ook een keer zoiets gehad.

Na de circuit dag op Zandvoort, ben ik naar huis gereden op de VFR van me vader.
Hij dus op mijn R1...

Vond ineens die VFR wel heel erg tam...
 
Ik heb het veel erger meegemaakt. Toen ik nog een CB550 reed, maakte ik voor de gein eens een proefrit op een CBR1000. Toen ik weer op mijn eigen fiets stapte, leek het net een brommer. Dat was frustrerend, want die CBR kon ik toen niet betalen (begin '90, nog student).

Later ben ik van een ZZR1100 op een Gran Canyon 900 overgestapt. Ik moet zeggen dat ik het verschil nauwelijks merk. Zeker in het middengebied voelt de GC net zo sterk aan. Ik houd niet van hoge toeren.
 
Eindelijk mijn R1 gaat naar de dealer ter reparatie (bekende tikkende R1 topic).
Nu rij ik tijdelijk op de motor van mijn zwager, een Honda VT500 Shadow.

Moet zeggen dat het lijkt alsof tie niet vooruit te branden is en voor geen meter remt, maar dat zal wel ff wennen zijn.

Zijn er nog andere MF'ers die eenzelfde ervaring hebben gehad ? Dus van een SS naar een ander soort motor, waarbij je dan het gevoel had om van een (excuus voor het vergelijk op een motor-forum) Mercedes in een Eend beland te zijn ? ;(

van mijn huidige bandit 1200 opstappen naar (tijdelijke) een honda cm400t. ik had eerst het gevoel dat ik bij moest steppen met de beenstjes. uiteindelijk door veel proberen met toerental/versnelling wat het beste was om snel vooruit tekomen, toch redelijk opschieten. maar vol gas niet sneller dan 120-130 km/h.
dan na een aantal weken weer terug naar de bandit. dan weet je weer hoe lekker dat is :}
 
Op vrijdag 06 februari 2004 17:30 schreef RampeStamp het volgende:
Maak het nu nog steeds mee...
M'n CBR staat (nog steeds) bij de dealer....z'n monteur is langdurig ziek ..chips-zooi....

Maarja.....gelukkig heeft m'n lieve lieve lieve lieve vriendin haar NTV 650 aan me uitgeleend (en moet zij het met een koekb(l/r)ik doen.


Volgens mij weet jij dat je vriendin meeleest! O-) ;)



Maarja, na tijdje rijden went het wel......heb wel de schaamranden flink bijgewerkt ;)


Dat zal ik nog lang moeten aanhoren..... |( B|
 
twee keer met m'n gs500 (25kw) een vervangende fiets meegekregen; i.t.t. jullie volvermogenrijders waren m'n ervaringen met die vervangfietsen super :+
vervangmotor 1- DL650 (25kw)
vervangmotor 2- SV650 (25kw)

Wat een verschil met m'n (te arm afgestelde) gsje :P ! Het was echt heerlijk rijden die paar dagen dat ik de vervangende motoren tot m'n beschikking had; accelaratie (ondanks begrenzing) was veeeeeeel hoger, top lag zo'n 50 km hoger op de sv, etc.

Kortom; geen problemen gehad met vervangende motoren.
 
Ja hoor, van m'n Fazer 1000 --> ER5
Ik heb de hele weg naar huis in een deuk gelegen van het lachen! ff snel inhalen was er niet bij, ik moest toch echt ff terugschakelen en dan ging het nog een beetje vooruit!

Ach, ik heb toen bijna 2 weken op die ER5 gereden en heb er niks voor betaald dus *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan