Tweede actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders.

QUOTE="Boevie, post: 28856175, member: 103581"]Ja, dat klopt.
Als je de telefoon niet aanneemt omdat je aan het sturen bent dan krijg je achteraf commentaar omdat je dat stomme ding niet opneemt.
Opmerkingen dat je achter het stuur zat worden weggewuifd omdat het een belangrijk telefoontje was, maar de keer daarop is het weer hetzelfde gebazel en de keer daarop weer.
Als meneer jou belt is het altíjd very important.

Gewoon gelul dus.[/QUOTE]


Je werkgever zou er ook voor kunnen zorgen dat er een BT-setje in de auto komt, kost een drol tegenwoordig.
 
Ja interessant, de gemiddelde motor rijdt in Nl nog geen 4K km per jaar. Dus de meesten van ons zijn eigenlijk gewoon automobilisten met een hobby.

Zo, das mooi...
Hoor ik iig niet bij het gemiddelde..

Ben een echte motor rijder*O*
(4k gemiddeld in 4,5 maand tijd om te stoppen dus)
 
QUOTE="Boevie, post: 28856175, member: 103581"]Ja, dat klopt.
Als je de telefoon niet aanneemt omdat je aan het sturen bent dan krijg je achteraf commentaar omdat je dat stomme ding niet opneemt.
Opmerkingen dat je achter het stuur zat worden weggewuifd omdat het een belangrijk telefoontje was, maar de keer daarop is het weer hetzelfde gebazel en de keer daarop weer.
Als meneer jou belt is het altíjd very important.

Gewoon gelul dus.


Je werkgever zou er ook voor kunnen zorgen dat er een BT-setje in de auto komt, kost een drol tegenwoordig.[/QUOTE]


Ja klopt, maar dit was van een paar jaar geleden.
Het drong toen nog niet echt tot zijn hersencellen door dat afleiding leid tot ongelukken.
Met een BT zou ik nog steeds niet opnemen.
Dan stop ik wel even ergens en bel terug.
 
Zijn we niet een beetje aan het overdrijven?
Vroeger moesten we regelmatig het bandje omdraaien als we onze eigen muziek wilde luisteren en nu zijn we al gevaarlijk afgeleid als we even een telefoontje handsfree aannemen.
Sommige mensen kunnen het beter niet doen maar die kunnen ook beter geen muziek aan hebben en ook geen mensen in de auto meenemen.
Je moet gewoon geen diepgaande gesprekken aangaan.
Alle andere dingen zijn inderdaad gevaarlijk en daar bedoel ik ook uitgaande gesprekken mee tenzij je voicedialing hebt maar alles waar je langer voor op je scherm moet kijken zijn dus uit den boze.
 
Zijn we niet een beetje aan het overdrijven?
Vroeger moesten we regelmatig het bandje omdraaien als we onze eigen muziek wilde luisteren en nu zijn we al gevaarlijk afgeleid als we even een telefoontje handsfree aannemen.
Sommige mensen kunnen het beter niet doen maar die kunnen ook beter geen muziek aan hebben en ook geen mensen in de auto meenemen.
Je moet gewoon geen diepgaande gesprekken aangaan.
Alle andere dingen zijn inderdaad gevaarlijk en daar bedoel ik ook uitgaande gesprekken mee tenzij je voicedialing hebt maar alles waar je langer voor op je scherm moet kijken zijn dus uit den boze.
:^
En er zijn wel belangrijker onderwerpen. Het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. 3x zo hoog als het aantal verkeersdoden.
 
Ja, maar zelfdoding is een keuze, en de dode is degene zelf.

Bij een ongeluk is het altijd de ander die het leven laat.
 
20180929_102727.jpg


Da's toeval... staat vandaag in de krant.... over een simpele handeling als richting aangeven.
 
Ik vind echt dat politie meer moet controleren op automobilisten.
Idd geen richting aangeven, geen verlichting voeren terwijl het bewolkt of al schemerig is.
Niet spiegelen.
De luiheid druipt er gewoon vanaf. Zo laks allemaal.
Het is niet erg dat ze zichzelf in gevaar brengen maar wel een ander.

Hoe vaak dat ik het al wel niet gehad heb met de motor of auto.
Inhalen want er komt niets aan, en dan zit je er net naast, fuuuck daar komt er weer eentje aan kachelen zonder licht.
Vaak is het ook nog een auto die slecht zichtbaar is bij bewolkt weer, zoals een grijze of zwarte.

Is gewoon totale desinteresse voor andere medeweggebruikers.
Of je moet nog dommer zijn dan het achterwerk van een varken, alla dan kun je er niets aan doen.

Politie moet gewoon veel strakker optreden.
Gewoon domweg heropvoeding want het loopt gewoon de spuigaten uit, is niet normaal meer.
Dat krijg je bij niets mag maar niet optreden en gedogen.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1331137

Da's toeval... staat vandaag in de krant.... over een simpele handeling als richting aangeven.


Het vervelende van zo'n krant vind ik dat redacteuren altijd menen te moeten ingrijpen en essentiele dingen gewoon weglaten. Zo had ik er meer dingen in geschreven, o.a over het rijden in file's waar je duidelijk ziet wie er wel rekening met je houdt en de idioot die meent je te moeten klemrijden. En over afstand houden, want als ik me ergens aan erger is het als iemand vlak achter me kruipt.

Maar misschien reageren er meer motorrijders, het emailadres staat hier duidelijk.
 
... dus, als ik op de fiets op een verlaten fietspad zonder afslagen in de polder uit pure verveling omdat het nog wel een half uurtje duurt op MF zit te kijken, dan moet mijn rijbewijs afgepakt worden en 500 EUR boete?

We wonen niet allemaal in de grote stad hè.
Doe een beetje normaal.

Omgekeerd: als een automobilist zit te plakken op de linker baan: prima rijbewijs afpakken en 500 EUR boete. Had hij maar niet met zijn telefoon moeten spelen.
 
... dus, als ik op de fiets op een verlaten fietspad zonder afslagen in de polder uit pure verveling omdat het nog wel een half uurtje duurt op MF zit te kijken, dan moet mijn rijbewijs afgepakt worden en 500 EUR boete?

We wonen niet allemaal in de grote stad hè.
Doe een beetje normaal.

Omgekeerd: als een automobilist zit te plakken op de linker baan: prima rijbewijs afpakken en 500 EUR boete. Had hij maar niet met zijn telefoon moeten spelen.

Gelijke monniken gelijke kappen, wie moet er dan gaan bepalen wanneer t precies gevaarlijk wordt ? en op de fiets mfen , :N geniet van t uitzicht ofzo :Z
 
Jep, voor mfen op de fiets kun je ook zo'n Google bril gebruiken, dan zie je bijna alles nog wat er rondom je gebeurt en je kunt lekker meelezen op mf.

Maar zelfs dat is al teveel afleiding, kan maar zo wezen dat je platgereden word door een trekker.
Het moet maar eens een keer afgelopen zijn met dat nonchalante gedoe op de fiets of in de auto.
 
... dus, als ik op de fiets op een verlaten fietspad zonder afslagen in de polder uit pure verveling omdat het nog wel een half uurtje duurt op MF zit te kijken, dan moet mijn rijbewijs afgepakt worden en 500 EUR boete?

We wonen niet allemaal in de grote stad hè.
Doe een beetje normaal.

Omgekeerd: als een automobilist zit te plakken op de linker baan: prima rijbewijs afpakken en 500 EUR boete. Had hij maar niet met zijn telefoon moeten spelen.

Ik neem aan dat je over een gemiddeld IQ beschikt, maar dat is een aanname. Je zou dan begrijpen dat als ik het heb over rijden met de telefoon in de hand, dat ik daarmee de automobilist bedoel, want de fietser heeft geen rijbewijs nodig.

En de fietser met de telefoon bekijkt het maar lekker, als die niet op het verkeer let kom ik niet in het ziekenhuis terecht. Het is een kwestie van nadenken en keuzes maken.
 
... dus, als ik op de fiets op een verlaten fietspad zonder afslagen in de polder uit pure verveling omdat het nog wel een half uurtje duurt op MF zit te kijken, dan moet mijn rijbewijs afgepakt worden en 500 EUR boete?

We wonen niet allemaal in de grote stad hè.
Doe een beetje normaal.

Omgekeerd: als een automobilist zit te plakken op de linker baan: prima rijbewijs afpakken en 500 EUR boete. Had hij maar niet met zijn telefoon moeten spelen.
Op een verlaten fietspad vind je ook geen politie, anders is het pad niet verlaten.:z
 
  • Leuk
Waarderingen: Paka
Ik neem aan dat je over een gemiddeld IQ beschikt, maar dat is een aanname. Je zou dan begrijpen dat als ik het heb over rijden met de telefoon in de hand, dat ik daarmee de automobilist bedoel, want de fietser heeft geen rijbewijs nodig.

En de fietser met de telefoon bekijkt het maar lekker, als die niet op het verkeer let kom ik niet in het ziekenhuis terecht. Het is een kwestie van nadenken en keuzes maken.

Totdat je zo'n appende fietser voor z'n flikker rijdt.
Dan gaat je no-claim naar de haaien en wanneer je op de motor bent, lig je mss zelf ook de grond te kussen.
 
Totdat je zo'n appende fietser voor z'n flikker rijdt.
Dan gaat je no-claim naar de haaien en wanneer je op de motor bent, lig je mss zelf ook de grond te kussen.

Ik weet niet wat er nu allemaal precies gaat veranderen?
Ik meen begrepen te hebben dat appen op de fiets ook verboden word, dus ik neem aan dat er verzekeringtechnisch dan ook iets veranderd...
 
Ik weet niet wat er nu allemaal precies gaat veranderen?
Ik meen begrepen te hebben dat appen op de fiets ook verboden word, dus ik neem aan dat er verzekeringtechnisch dan ook iets veranderd...
Het is nooit aanbevelenswaardig om iemand dood te rijden, zelfs niet met behoud van no-claim.
 
Wanneer je nu een fietser ondersteboven rijdt, die de regels aan zijn laars lapt, moet je alsnog van goede huize komen om niet (gedeeltelijk) aansprakelijk gesteld te worden.

Ben bang dat dat niet gaat veranderen volgend jaar.
 
Het is nooit aanbevelenswaardig om iemand dood te rijden, zelfs niet met behoud van no-claim.

Doodrijden is ook een beetje overdreven, op de motorkap helpt ook wel om uit die zombiemodus te komen, toch?

Auto is uit 2002 en er is niet zoveel meer aan te verpesten en op de sloop zijn er nog meer dan genoeg kappies voor een Golf voor weinig.
 
Ik neem aan dat je over een gemiddeld IQ beschikt, maar dat is een aanname. Je zou dan begrijpen dat als ik het heb over rijden met de telefoon in de hand, dat ik daarmee de automobilist bedoel, want de fietser heeft geen rijbewijs nodig.

En de fietser met de telefoon bekijkt het maar lekker, als die niet op het verkeer let kom ik niet in het ziekenhuis terecht. Het is een kwestie van nadenken en keuzes maken.


In Nederland worden de mensen zo "bewerkt " dat je bijna niet meer hoef na te denken. Dus als dat dan wel een keer moet word het best lastig voor veel mensen.
 
In Nederland worden de mensen zo "bewerkt " dat je bijna niet meer hoef na te denken. Dus als dat dan wel een keer moet word het best lastig voor veel mensen.

En owee als jezelf wilt proberen na te denken.
Dan vind de manager jou lastig of zelfs gevaarlijk.
Is een beetje een spel, je moet leren wanneer je je mond moet houden.

Is in elk geval geen goeie ontwikkeling, alles word je voorgekauwd door hoogopgeleide mensen waarvan er teveel zijn die jouw maar een doedel vinden.
(Gebeurt trouwens automatisch bij die hoogopgeleiden, want anders zijn ze overbodig)
 
Hmm, ik wou het fotootje slechts een keer plaatsen. Volkomen belachelijk om hier zwaar te straffen als een fietser zijn telefoon in de hand heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan