freon
MF veteraan
- 19 dec 2006
- 3.915
- 1.501
Inderdaad. De vertrutting.In Nederland worden de mensen zo "bewerkt " dat je bijna niet meer hoef na te denken. Dus als dat dan wel een keer moet word het best lastig voor veel mensen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad. De vertrutting.In Nederland worden de mensen zo "bewerkt " dat je bijna niet meer hoef na te denken. Dus als dat dan wel een keer moet word het best lastig voor veel mensen.
En er zijn wel belangrijker onderwerpen. Het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. 3x zo hoog als het aantal verkeersdoden.
Zelfdoding is een bewuste keuze (ik ga niet in over de geestelijke toestand van degene die er een eind aan maakt, daar heb ik geen verstand van en en doet in dit topic niet ter zake).
Doodgereden worden door een prutser die zijn telefoon belangrijker vindt, of die geen idee heeft wat er om hem/haar heen gebeurt, of die gewoon niet kan rijden (en daar zijn er heel veel van) is geen bewuste keuze.
Het is onbegrijpelijk dat je op je 18e (tegenwoordig 16e) een rijbewijs haalt en daar de rest van je leven gebruik van kan maken, zonder enige vorm van bijscholing.
Regels veranderen, het verkeer veranderd en infrastructuur veranderd, maar je mag gewoon een voertuig besturen met je kennis van toen je 18 was.
Het enige nadeel van bijscholing is dat het weer een melkkoe zou worden.
Waarvan 39k op asfalt ?waarom zou je bijscholen als je 40k per jaar rijd? Al doende leert men.
Ik denk dat bijna iedereen wel weet hoe het hoort. Kijk eens naar de jongens met petjes, die voorbeeldig rijden met het examen en daarna alle regels aan hun laars lappen.In de vliegtuigwereld is het normaal, dat iedereen periodiek een vlucht met een instructeur maakt en dat daarna het brevet wordt verlengd.
Alleen al zo'n verplichte rit met een instructeur (geen examinator!) voor bestuurders van motorvoertuigen zou, denk ik, voor de meesten een oogopener zijn.
Dit ongeacht de rijervaring. Veel rijden betekent namelijk ook vaak veel ingeslopen fouten.
Wordt voor automobilisten pas ingevoerd zodra ook auto’s kunnen vliegenIn de vliegtuigwereld is het normaal, dat iedereen periodiek een vlucht met een instructeur maakt en dat daarna het brevet wordt verlengd.
Je kunt maar 1 keer neerstorten
waarom zou je bijscholen als je 40k per jaar rijd? Al doende leert men.
De ergste bumperklevers zijn vaak heel ervaren chauffeurs, en ze hebben het zelf totaal niet door.waarom zou je bijscholen als je 40k per jaar rijd? Al doende leert men.
Zo’n bijscholing verkeerscursus is ook niet voor wie z’n rijbewijs pas heeft, maar juist voor bestuurders die al heeel lang hun rijbewijs hebben en heeeel veel km-ers gemaakt hebbenS
De ergste bumperklevers zijn vaak heel ervaren chauffeurs, en ze hebben het zelf totaal niet door.