Tweede actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders.

nope, geen vertrutting, maar hoogopgeleiden die hun best doen om de ´gewone´mensen dom te houden.
want als die gaan nadenken, word de grond onder de voeten van die omhooggevallen kliek gewoon te heet
 
Het merendeel van de hoger opgeleiden is goed te pruimen, maar dat valt niet zo op.
 
:^
En er zijn wel belangrijker onderwerpen. Het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. 3x zo hoog als het aantal verkeersdoden.

Dat kan ik zeker beamen;
6 op de 10 zelfdodingen vindt plaats op middelbare leeftijd. In 2017 zijn ruim anderhalf keer meer tieners van 10 tot 20 jaar overleden door zelfdoding dan in de jaren ervoor. Een kleine toename is ook te zien onder 20 tot 30 jarigen en in de middelbare leeftijd. Er overlijden relatief weinig mensen tussen de 10 en 30 jaar. In deze leeftijdsgroep overleden 276 mensen aan zelfdoding. Daarmee kwam die doodsoorzaak vaker voor dan kanker, hart- en vaatziekten of verkeersongevallen op de weg. Elke dag overlijden er 5 mensen in NL door zelfdoding. Meesten zijn op middelbare leeftijd. Bij jongeren neemt het aantal toe.

Neemt niet weg dat ontzettend veel verkeersdeelnemers (vnl automobilisten) inderdaad erg laks rijden. Een idee om een soort her-examen in te voeren? Of overtreders naast de boete ook wat extra uren les te laten nemen en betalen?
 
Zelfdoding is een bewuste keuze (ik ga niet in over de geestelijke toestand van degene die er een eind aan maakt, daar heb ik geen verstand van en en doet in dit topic niet ter zake).

Doodgereden worden door een prutser die zijn telefoon belangrijker vindt, of die geen idee heeft wat er om hem/haar heen gebeurt, of die gewoon niet kan rijden (en daar zijn er heel veel van) is geen bewuste keuze.

Het is onbegrijpelijk dat je op je 18e (tegenwoordig 16e) een rijbewijs haalt en daar de rest van je leven gebruik van kan maken, zonder enige vorm van bijscholing.
Regels veranderen, het verkeer veranderd en infrastructuur veranderd, maar je mag gewoon een voertuig besturen met je kennis van toen je 18 was.

Het enige nadeel van bijscholing is dat het weer een melkkoe zou worden.
 
Zelfdoding is een bewuste keuze (ik ga niet in over de geestelijke toestand van degene die er een eind aan maakt, daar heb ik geen verstand van en en doet in dit topic niet ter zake).

Doodgereden worden door een prutser die zijn telefoon belangrijker vindt, of die geen idee heeft wat er om hem/haar heen gebeurt, of die gewoon niet kan rijden (en daar zijn er heel veel van) is geen bewuste keuze.

Het is onbegrijpelijk dat je op je 18e (tegenwoordig 16e) een rijbewijs haalt en daar de rest van je leven gebruik van kan maken, zonder enige vorm van bijscholing.
Regels veranderen, het verkeer veranderd en infrastructuur veranderd, maar je mag gewoon een voertuig besturen met je kennis van toen je 18 was.

Het enige nadeel van bijscholing is dat het weer een melkkoe zou worden.

waarom zou je bijscholen als je 40k per jaar rijd? Al doende leert men.
 
In de vliegtuigwereld is het normaal, dat iedereen periodiek een vlucht met een instructeur maakt en dat daarna het brevet wordt verlengd.

Alleen al zo'n verplichte rit met een instructeur (geen examinator!) voor bestuurders van motorvoertuigen zou, denk ik, voor de meesten een oogopener zijn.
Dit ongeacht de rijervaring. Veel rijden betekent namelijk ook vaak veel ingeslopen fouten.
 
In de vliegtuigwereld is het normaal, dat iedereen periodiek een vlucht met een instructeur maakt en dat daarna het brevet wordt verlengd.

Alleen al zo'n verplichte rit met een instructeur (geen examinator!) voor bestuurders van motorvoertuigen zou, denk ik, voor de meesten een oogopener zijn.
Dit ongeacht de rijervaring. Veel rijden betekent namelijk ook vaak veel ingeslopen fouten.
Ik denk dat bijna iedereen wel weet hoe het hoort. Kijk eens naar de jongens met petjes, die voorbeeldig rijden met het examen en daarna alle regels aan hun laars lappen.
 
Ja inderdaad, voor mensen die lak aan alles hebben help zoiets niet, maar voor de grote groep goedwillenden zou het, denk ik, wel helpen.
Maar ja, die laatste groep is ook de groep die het minst betrokken is bij ongevallen.....

Echter deze mensen hebben soms wel hun navigatie in het midden van hun voorruit geplaatst. Door zo'n persoon ben ik enige jaren geleden in het ziekenhuis belandt.
 
In de vliegtuigwereld is het normaal, dat iedereen periodiek een vlucht met een instructeur maakt en dat daarna het brevet wordt verlengd.
Wordt voor automobilisten pas ingevoerd zodra ook auto’s kunnen vliegen })
 
Laatst bewerkt:
S

De ergste bumperklevers zijn vaak heel ervaren chauffeurs, en ze hebben het zelf totaal niet door.
Zo’n bijscholing verkeerscursus is ook niet voor wie z’n rijbewijs pas heeft, maar juist voor bestuurders die al heeel lang hun rijbewijs hebben en heeeel veel km-ers gemaakt hebben })
 
Terug
Bovenaan Onderaan