tweede hands prijzen

4 jul 2006
49
0
Bovenkarspel
Ligt het aan mij of zijn de prijzen tegenwoordig niet normaal meer?
Ik ben aan het kijken voor een XJ900F , dat zijn motoren van gemiddeld 13-20 jaar oud.. De nieuwprijs destijds was voor een model in 1994 (heb ik zelf gehad) rond de 11000,- gulden. Daar wordt tegenwoordig gewoon 1500-2500 euro voor gevraagd... dat is dus ongeveer 3300-5500 gulden, bijna de helft van de nieuwprijs van destijds.. voor een motor van 12-20 jaar oud met vaaak iets van 70.000-100.000 km op de teller...
En dan heb ik het over prijzen die particulieren vragen, bij de motorzaken ligt die zelfs nog iets hoger...
 
Iedereen denkt de hoofdprijs te kunnen krijgen door zijn of haar motor op marktplaats ed. aan te bieden. Er wordt daarbij gekeken wat een motor kost bij de dealer en voor die prijs zetten mensen die motoren dan te koop. Er wordt gewoon even vergeten dat in de prijs van de dealer ook een winstmarge/opslag verdisconteert zit. Maar je hoeft de vraagprijs niet te betalen hoor,..je kunt toch ook bieden....ze komen er vanzelf achter dat ze na 2 weken nog geen reactie hebben gehad en dan gaat de prijs vanzelf naar beneden. Als een auto of motor langer dan 2 weken staat is deze mijn inziens simpelweg te duur..
 
Alles wat op marktplaats staat is nog niet verkocht en dat houd in dat er of een te hoge prijs is voor het gevraagde of er is weinig animo voor.

Dus iedereen is vrij om te vragen wat hij wil, maar of er een antwoord op komt?
 
Ik vind ook dat de prijzen voor 2de handsjes erug hoog liggen. Heeft natuurlijk veel te maken met marktwerking:

U vraagt, wij betalen!!

Maar genoeg leuke motoren te koop voor redelijk geld hoor, misschien moet je er wat langer voor zoeken of net over de grens duiken (invoeren is echt niet zo lastig!!).
 
Prijzen van de motoren zijn de laatste tijd flink gezakt hoor t.o.v. voorgaande jaren!
 
Ligt het aan mij of zijn de prijzen tegenwoordig niet normaal meer?
Ik ben aan het kijken voor een XJ900F , dat zijn motoren van gemiddeld 13-20 jaar oud.. De nieuwprijs destijds was voor een model in 1994 (heb ik zelf gehad) rond de 11000,- gulden. Daar wordt tegenwoordig gewoon 1500-2500 euro voor gevraagd... dat is dus ongeveer 3300-5500 gulden, bijna de helft van de nieuwprijs van destijds.. voor een motor van 12-20 jaar oud met vaaak iets van 70.000-100.000 km op de teller...
En dan heb ik het over prijzen die particulieren vragen, bij de motorzaken ligt die zelfs nog iets hoger...


type voor de diversion is gewoon erg goed en waardevast :)
 
Hmm ja :D Ik moet ook eens met mijn oom overleggen wat redelijk is.
Ik zag bv( wat ik zelf ongeveer wil ) een motor ( bv Kawasaki ZX 6 R uit 1998 (30.000 km )) voor 4500.... weet niet of dat netjes is, maar ding zag er best goed uit :D ( was ook bij een dealer ).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan