Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja want met dertig gaat hij niet meer op het achterwiel over de snelheidsheuvelsVind het eigenlijk ook wel best.
Die 100km per uur op de snelwegen nam ik ook ter harte.
Als ik zie dat met regelmaat malloten dik over de 60 binnen de bebouwend kom rijden dan is die 30km per uur van harte welkom.
Zo rap mogelijk invoeren die nieuwe regel.
En kunnen ze ook gelijk al die snelheidsheuvels weghalen.
Als ik zie dat met regelmaat malloten dik over de 60 binnen de bebouwend kom rijden dan is die 30km per uur van harte welkom.
Je maakt nu de denkfout die de politiek ook maakt. Als mensen zich structureel niet aan de snelheidslimiet houden is de oplossing niet de snelheidslimiet te verlagen. De oplossing is beter handhaven.
Juist niet. De snorfiets krijgt een helmplicht en gaat dus verdwijnen.Fucking gestoord. Er zijn nu al zoveel 30km zones, en daar houdt men zich redelijk aan. Wat heb je nog aan een auto of motor als je overal maximaal 30 mag ? Of een bromfiets?
Lijkt erop dat ze heel NL op de snorfiets willen.
Als je het leest denk ik niet dat er veel gaat veranderen. De standaard wordt 30 en waar sneller gereden kan worden zoals doorgaande wegen zullen na dit aangetoond te hebben 50 blijven. Hier in het dorp is alles behalve de doorgaande wegen al 30 en de doorgaande wegen overzichtelijk genoeg voor 50.
Als dat zou kunnen, graag.Juist niet. De snorfiets krijgt een helmplicht en gaat dus verdwijnen.
Dat je niet hoeft te lopen en (in een auto) zelfs nog droog zit bij regen en meer passagiers en/of bagage kunt meenemen.Wat heb je nog aan een auto of motor als je overal maximaal 30 mag?
ja maar ja , jij woont in t westen he´ ,dat is wel ff wat anders dan hier in t wijze oosten natuurlijk , in t westen is 30 eigenlijk al hard de hele bende staat toch vaak stil daar
Met alle drukte en alle verschillende soorten voertuigen (met verschillende voertuig-V-maxxen ook nog eens, snor, brom, etc.) door elkaar heen, vind ik 30 een prima standaard, en je ziet inderdaad dat dat op veel plekken al zo is. Ik rijd door de stad ook meestal niet veel harder omdat er overal van alles vandaan kan komen schieten, of het moet op een duidelijke voorrangsweg zijn waar alle kruisingen toch al ongelijkwaardig zijn (maar die zullen ook wel 50 blijven, denk in Amsterdam aan de Wibautstraat.
Gang is inderdaad alles, en als ik als motorrijder zo'n beetje 30 rijd door de stad op niet-doorgaande wegen (zeker overdag) hoef ik veel minder te remmen en op te trekken, ben ik beter in staat om te anticiperen op situaties en gedrag van anderen, en stapvoets op een stoplicht af te rijden tot het groen wordt zodat ik niet hoef te stoppen... Kortom, betere gang.
En ze verlagen de standaard Vmax volgens mij ook niet omdat de gepleegde overschrijdingen te hoog zijn, maar omdat ze vinden dat het een betere standaard Vmax is. En dat ben ik geloof ik wel met ze eens.
Ik woon in Amsterdam, net buiten het centrum maar ruim binnen de ring. En dat is wat ik zeg, soms is 30 inderdaad gewoon al te hard. Als je bij mij in de buurt 30 rijdt (vooral in de auto) loop je op sommige momenten van de dag gewoon een zekere kans (niet groot, maar wel aanwezig) om een kat of een kind plat te rijden, of met je hoofd door je dak te zitten bij een drempel, of een stuk rommel op de weg over het hoofd te zien, noem maar op.ja maar ja , jij woont in t westen he´ ,dat is wel ff wat anders dan hier in t wijze oosten natuurlijk , in t westen is 30 eigenlijk al hard de hele bende staat toch vaak stil daar
woon je bij mij in de buurt...Ik woon in Amsterdam, net buiten het centrum maar ruim binnen de ring. En dat is wat ik zeg, soms is 30 inderdaad gewoon al te hard. Als je bij mij in de buurt 30 rijdt (vooral in de auto) loop je op sommige momenten van de dag gewoon een zekere kans (niet groot, maar wel aanwezig) om een kat of een kind plat te rijden, of met je hoofd door je dak te zitten bij een drempel, of een stuk rommel op de weg over het hoofd te zien, noem maar op.
Maar goed, als in het oosten die 50 vaker wel kan, dan staat het de gemeente met dit voorstel toch nog steeds vrij om er 50 van te maken?
Bij mij in de straat mag je 30, en ik rijd maar 15.ik woon in een woonwijk, betekend stapvoets rijden= max 15 km/ uur...
denk jij dat iemand zich eraan houdt...
zal met die 30 ook niet gebeuren..
wie gaat dat handhaven??
politie???
Zou kunnen. Stadsdeel West hier.woon je bij mij in de buurt...
In Noord zijn best wel meer plekken waar 50 logischer is dan 30NOORD...
gestoord