Tweede kamer: 30 kilometer in bebouwde kom als standaard

En hij staat er natuurlijk voor de verkeersveiligheid he' ,stug volhouden :+

Naja meer voor de overlast van die mensen die er wonen. Dus opzich vind ik het niet super verkeer dat hij er staat..
Ik woon er nu namelijk zelf vlakbij.... toen ik nog ergens anders woonde was het onzin.

maar om hier nu 30 van te maken...


1603890067859.png
 
Er staat bij mij in de straat een flitspaal, dit zo'n 250 meter na het plaatsnaam bordje, waarbij je dus 50 mag.
Deze paal staat nog steeds te boek als een van de meest geld opleverende flitspalen van oost Nederland... en je moet echt je best doen niet te hard te rijden (want rechte weg, fietsers op separate fietspaden, en geen zijstraten meer dan een km lang...) Ongemerkt voelt 60/70 daar helemaal niet alsof je hard rijd. Dus blijkbaar zijn er echt nog wel plekken waar je meer dan 30 kan binnen de bebouwde kom.
Die is heel simpel. Daar kom ik met 70-80 het plaatsnaam bord voorbij en ga ik van het gas af. Dan rijdt ik precies net onder de 50 tegen de tijd dat ik bij die flitser ben :)
 
Die is heel simpel. Daar kom ik met 70-80 het plaatsnaam bord voorbij en ga ik van het gas af. Dan rijdt ik precies net onder de 50 tegen de tijd dat ik bij die flitser ben :)

Omdat je weet dat hij er staat, maar waarschijnlijk zou je zelf anders ook voor de bijl gaan.

Andere kant op gaat ook vaak fout, mensen zie het bordje "einde plaats" al, en gaan dus net ff te vroeg op t gas.

Als ze hier 30 van maken zet ik zelf ook een flitspaal neer in de voortuin O-) O-)
 
Omdat je weet dat hij er staat, maar waarschijnlijk zou je zelf anders ook voor de bijl gaan.

Andere kant op gaat ook vaak fout, mensen zie het bordje "einde plaats" al, en gaan dus net ff te vroeg op t gas.

Als ze hier 30 van maken zet ik zelf ook een flitspaal neer in de voortuin O-) O-)
Met contactloos overschrijven naar jouw rek. :t
 
En daarna bam! t gas er weer op *O* :+
Klein beetje - vlak daarna is stoplicht waar ik af moet slaan :P
Omdat je weet dat hij er staat, maar waarschijnlijk zou je zelf anders ook voor de bijl gaan.

Andere kant op gaat ook vaak fout, mensen zie het bordje "einde plaats" al, en gaan dus net ff te vroeg op t gas.

Als ze hier 30 van maken zet ik zelf ook een flitspaal neer in de voortuin O-) O-)
True, het is zeker omdat ik weet dat hij er staat.
Maar nou moet ik wel zeggen dat ik binnen de bebouwde me eigenlijk meestal aan de max snelheid hou, tenzij het zó overduidelijke weg is (waar dus óverduidelijk geen flitsers staan :+ ).
Buiten de bebouwde kom ga ik wat minder strak met de max geldende snelheid.
 
En als het flitsbeleid nou puur en alleen om het geld zou gaan... Dan zouden er toch wel meer camera's hangen? Ik weet zo wel twintig plekken in Amsterdam waar ze roodlicht+flits camera's zouden kunnen opstellen die zichzelf in een paar dagen volop zouden terugverdienen.

Wat er om het geld gaat is het verkeersboetebeleid (centrale overheid), welke boete hoe hoog is dus. Waar de flitspalen komen staan is voor zover ik weet een veel meer lokale aangelegenheid (zeker bibeko). Dat zijn echt twee verschillende dingen.
 
Dit lijkt me nou typisch zo'n weg waarvan de gemeente gaat zeggen "daar is 50 ook goed".

Wellicht wel, maar de standaard is dan straks 30.
Om er 50 van te maken moet er dus een procedure gestart, argumentatie aangevoerd etc...

Echt zinloos.. Daarbij is dus blijkbaar al 70% van de 50 wegen nu een 30kmh weg geworden.

Dus dan moeten we alle borden aanpassen, die er nu staan met 30 kunnen allemaal de ton in, en op 30% van de wegen moet een 50 bord komen te staan.
Als ik even mijn complot theorie alu hoedje opzet, dan zie ik er hier wel 1, als borden maken voor de overheid word je rijk de laatste jaren!
 
Laatst bewerkt:
En als het flitsbeleid nou puur en alleen om het geld zou gaan... Dan zouden er toch wel meer camera's hangen? Ik weet zo wel twintig plekken in Amsterdam waar ze roodlicht+flits camera's zouden kunnen opstellen die zichzelf in een paar dagen volop zouden terugverdienen.

Wat er om het geld gaat is het verkeersboetebeleid (centrale overheid), welke boete hoe hoog is dus. Waar de flitspalen komen staan is voor zover ik weet een veel meer lokale aangelegenheid (zeker bibeko). Dat zijn echt twee verschillende dingen.
Bij elk verkeerslicht een camera dat zou mooi zijn 👍
 
En als het flitsbeleid nou puur en alleen om het geld zou gaan... Dan zouden er toch wel meer camera's hangen? Ik weet zo wel twintig plekken in Amsterdam waar ze roodlicht+flits camera's zouden kunnen opstellen die zichzelf in een paar dagen volop zouden terugverdienen.

Wat er om het geld gaat is het verkeersboetebeleid (centrale overheid), welke boete hoe hoog is dus. Waar de flitspalen komen staan is voor zover ik weet een veel meer lokale aangelegenheid (zeker bibeko). Dat zijn echt twee verschillende dingen.

als bibeko 30 wordt weet ik nog wel een kruising waar de gemeente alle gaten mee kan dichten..
Screenshot_20201028-151319_Maps.jpg

hier wordt 2 rijstroken één...
dat is een racebaan..

dan zijn bestuurders echt tokkies...
 
Bij elk verkeerslicht een camera dat zou mooi zijn 👍
Even serieus daarover, gewoon omdat er best veel mensen zijn die dat ook echt een goed idee zouden vinden, waarbij ik even in het midden laat hoe serieus jij hierboven bent :)

Nee, dat zou niet mooi zijn, en het zou ook niet uitvoerbaar zijn. Het gebeurt (zeker in de stad) nou eenmaal veel te vaak dat je door onverwachte omstandigheden in een theoretisch beboetbare situatie terecht komt. Bijv. als je een voorrangsvoertuig door wilt laten op een kruising, of als je door groen rijdt maar er dan iemand van opzij door rood komt (vooral fietsers) waardoor je toch op de detectielussen stilvalt, of dat je even over de trambaan moet oversteken omdat er een vrachtauto staat te lossen die ook nergens anders kan staan.

Ga je dan zo strak automatisch handhaven dan ga je langs de ene as een gigantische verhoging van het aantal terechte bezwaarprocedures krijgen, en langs de andere kant allemaal mensen die doodsbang zijn voor een boete en helemaal nergens meer situationeel reageren.
 
Even serieus daarover... Nee, dat zou niet mooi zijn, en het zou ook niet kunnen. Het gebeurt (zeker in de stad) nou eenmaal veel te vaak dat je door onverwachte omstandigheden in een theoretisch beboetbare situatie terecht komt. Bijv. als je een voorrangsvoertuig door wilt laten op een kruising, of als je door groen rijdt maar er dan iemand van opzij door rood komt (vooral fietsers) waardoor je toch oip de detectielussen stilvalt, of dat je even over de trambaan moet oversteken omdat er een vrachtauto staat te lossen die ook nergens anders kan staan.

Ga je dan zo strak automatisch handhaven (wat sommigen ook echt een goed idee zouden vinden, laat even in het midden hoe serieus jij hierboven bent :) ) dan ga je langs de ene as een gigantische verhoging van het aantal terechte bezwaarprocedures krijgen, en langs de andere kant allemaal mensen die doodsbang zijn voor een boete en helemaal nergens meer situationeel reageren.
T is nu alleen belachelijk hoeveel mensen rood pakken,lijkt mij gevaarlijker dan een flitser langs een rustige weg ,t verkeerslicht zou wel iets meer ontzag mogen krijgen
 
Weer zo een "voor de bühne" voorstel, dit gaat nergens over.
Wanneer ik de straat uit rij, zit ik al op een 50km weg (Waar zeker 60% regelmatig harder rijdt) en dan moet ik nog de stad uit.
Nee, dat gaat hem niet worden
 
Als gemeenten zelf mogen bepalen waar 30 km/h of 50 km/h de maximale snelheid binnen de bebouwde kom wordt, zullen de gemeenten met een linkse gemeenteraad zoveel mogelijk 30 km/h aanhouden.
 
zullen de gemeenten met een linkse gemeenteraad zoveel mogelijk 30 km/h aanhouden.
of gewoon luiheid.
voorheen moesten gemeenten argumenten aanvoeren waarom een bepaalde weg 30 i.p.v. 50 zou moeten zijn.
nu die procedure als het ware omgedraaid is, moeten ze een hogere snelheid gaan bediscussiëren, en daar zullen ze in de praktijk weinig tot geen energie in willen steken.
en zo sterven de 50 wegen na verloop van tijd gewoon uit.

een ander nadeel van deze regel is de hoeveelheid co2.
omdat een automotor gewoon niet normaal kan draaien in de 3e versnelling met 30, zullen velen dan gewoon in de 2e blijven rijden (waar de motor aanzienlijk meer toeren maakt, dan in de 3e op 50kmpu) wat dus ook meer peut verstookt.
of men rijd dan gewoon harder met een prent als gevolg.....B|

met een motor is dit gezien de tandwielverhoudingen beter te doen, maar het maakt het wel erg saai. :Z (en in de zomer snikheet)
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
ik woon in een woonwijk, betekend stapvoets rijden= max 15 km/ uur...
denk jij dat iemand zich eraan houdt...

zal met die 30 ook niet gebeuren..
wie gaat dat handhaven??
politie???

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣
In een woonwijk mag je gewoon nog 50, wordt anders als je het over een woonerf hebt, dan is het inderdaad stapvoets met een duidelijke maximum snelheid van 15km/u
 
Fuck...maar weer rap aan de gang met alle langzame oefeningen uit avb oefenen...en mijn ego in de schuur laten gezien we dan zeker door elke snorfiets..En brommer ingehaald worden..kan trouwens beter gelijk een bel op de motor zetten, wel zo leuk als ik naar de wielrenners sein ipv de hand opsteken naar de anderen op een motor...come to think of it..binnenkort hebben we allemaal een “maak een vuist van je gezicht” uitstraling onder onze helm...hmm misschien toch een HD kopen...daar staat dat wel goed bij...
 
Fucking gestoord. Er zijn nu al zoveel 30km zones, en daar houdt men zich redelijk aan. een bromfiets?
Wat heb je nog aan een auto of motor als je overal maximaal 30 mag ? Lijkt erop dat ze heel NL op de snorfiets willen.
Nee, want de snorfiets wordt binnenkort feitelijk de nek omgedraaid.
Duurt niet lang meer dat ook op de snor een helm verplicht wordt. Wie blijft er dan nog snor rijden?
Niemand! Want dan keur je de snor om naar brom. Mag je ook nog 20kmh sneller.

Voor mezelf maakt 't weinig uit,
Mijn 'wegrace'-Vespa brommertje is al bromfiets en gaat nu al ruim sneller dan wat 'Bromsnor' goed vindt.
(Bromsnor, de naam zegt 't al. Maakt hem geen moer uit, brom of snor)
Feitelijk mag ik nu al in BBK slechts 30. (wat ik dus NOOIT doe) Straks met algemeen 30 gaat er voor dus mij niets veranderen.

Vreemde is dat ik binnen de BBK een lagere snelheid heb op de motor dan op de brommer.
Met de motor dan meestal netjes houden aan de max en blijf gewoon tussen ander verkeer rijden.
Op de brommer ga ik ook altijd max. Helaas is dat altijd boven de 50 waardoor ik dan noodgedwongen veel moet inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Zo rap mogelijk invoeren die nieuwe regel.
En kunnen ze ook gelijk al die snelheidsheuvels weghalen.
Niet dus.
In 30 km zones wordt niet/ nauwelijks gehandhaafd om dat men het standpunt hanteert dat de weginrichting door de gemeente er op moet zijn gericht dat je je aan die snelheid houdt.
Dus méér drempels.'(
 
Terug
Bovenaan Onderaan