Tweede motor, tips?

Jcr

MF'er
28 nov 2006
91
1
A place called Earth
Hallo allemaal,

Ik bezit nu sinds Januari dit jaar een Bandit 600 streetfighter, hier heb ik nu alweer heel wat kilometers op gereden maar begin nu wel echt te hunkeren naar iets meer spanning. Ik heb heel erg het idee dat ik uitgegroeid ben op hem. Ik zoek dus een nieuwe bike voor volgend jaar, met de winterprijzen is het natuurlijk het beste om zoeits te kopen. Het liefst wil ik een motor die mij gewoon puur fun geeft, onverwachte wheelies , gekke power/weight ratio etc. Ik heb op een aantal bikes proef gereden nu om mijn voorkeur te vinden:

DRZ400: Veels en veels te weinig vermogen , wat een saai onding.
R6 09': Zelfde als mijn bandit alleen stuk sneller maar alsnog heel ''steriel'', geen karakter. Wel heerlijk sturen. Vond het absoluut geen spannende fiets
Superduke 990r '12: Dit begint in de buurt te komen, wat een heerlijke fiets, veel koppel en ongelijfelijk veel plezier.Wheelies super makkelijk, echt een fun fiets. Wel heel zweverig aan de voorkant boven de 200, en miste een stukje top end power maar mss komt dat omdat ik nog moet wennen aan 2 cilinder.
KTM 990 SM-R : Ook een heerlijke fiets, lijkt qua vermogen heel erg op de superduke alleen voelt het sneller aan omdat je zo hoog en rechtop zit. Wel iets beheersbaarder dan de superduke en daarom denk ik dat deze sneller zal vervelen.

Wat ik dus zoek is echt een fiets waar ik alleen bezig ben met het beheersen en het plezier hebben en dus een fiets die mij nog lang niet gaat vervelen . Als enige eis heb ik:

Budget niet hoger dan 5000 ( Ben maar een arme student)
- Onderhoud moet niet overdreven veel gaan worden ( denk aan KTM 520, 450 etc)
- Comfort is geen issue, heb nog niet eens een zadel op mijn bandit( zit op kunststof van de buddy) dus ben wel het eea. gewend.


Heeft iemand misschien suggesties, de Superduke vond ik een prachtige fiets maar is helaas boven mijn budget. Dit wordt mijn tweede motor, dus ook misschien om rekening mee te houden. Ik hoef er praktisch geen woon werk verkeer mee te rijden maar af en toe zal die daarvoor wel gebruikt gaan worden.

Alvast super bedankt voor eventuele suggesties!
 
Laatst bewerkt:
Zx10r uit 2004-2005 misschien wat? Onverwachte wheelies sowieso!
:^

Karakterfiets, "wheelie-graag" en heel betrouwbaar. :}

Of een TL1000R, ook een dik ding met leven onder de kont.

Maar de ZX-10R.. daar krijg je echt tranen van in je ogen @full power. :}
 
Laatst bewerkt:
'
Mooi man, arme student en budget van 5000 _O-
Heb naast mijn studie een onderneming, bedoelde meer dat de cashflows die daarbij horen niet altijd zeker zijn. Dus de maandelijkse kosten kan ik misschien soms niet meer ophoesten als ik een keer veels te duur onderhoud moet verrichten.


Misschien is dit iets voor je;

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Fun, binnen budget, niet al te dagelijks , niet te saai of makkelijk te temmen...

misschien gaat je droom toch uit komen ;)

Wat een prachtig ding, ga er zeker naar kijken, nog nooit van gehoord maar klinkt zeer goed!

En heb de DRZ400 gereden in de stad, maar alsnog vond ik het nog te veel op een opgevoerde brommer lijken. Maar ik betwijfel niet dat het een heel leuk ding is offroad.

@ZX10r: Is zeker ook een optie maar dan prefereer ik toch de naked look van een bijvoorbeeld moto morini die hierboven is gepost. Heb trouwens van horen zeggen ook inderdaad gehoord dat die ZX10r een gestoorde fiets is :+
 
Ik denk dat je de bandiet nog niet genoeg heb uitgeprobeerd, hoe kan je die nou beu zijn?
 
Maar waar zit je nou serieus mee? Het feit dat je Bandit gewoon niet makkelijk genoeg wheelies trekt op 100+ ?
Of zou je liever een dikke 2 cillinder willen, waar je op een laag toerental al een bult aan koppel heb.
 
Maar waar zit je nou serieus mee? Het feit dat je Bandit gewoon niet makkelijk genoeg wheelies trekt op 100+ ?
Of zou je liever een dikke 2 cillinder willen, waar je op een laag toerental al een bult aan koppel heb.

Nee dat is het niet zo, het is meer dat het gewoon geen karakter heeft. Ik mis inderdaad wel vermogen op snelheden boven de 140, motorblok is gewoon veels te soepel. Als je een stoplicht sprint doet vanuit zijn 1 dan kost dit geen enkele moeite, voorwiel komt toch wel niet of amper van de grond. Bochten idioot snel pakken gaat te makkelijk, achterwiel breekt toch bijna amper ooit uit met teveel gas. Ik snap dat de meeste mensen die dit lezen denken waar maak je je druk om dat is toch mooi maar ik wil gewoon een motor waar ik af en toe bang van wordt. Het is een perfecte beginnersmotor maar daar is ook alles mee gezegd. Het is allemaal niet bruut genoeg zeg maar, op alle aspecten eigenlijk. De beleving mis ik , die ik bijvoorbeeld wel had op mijn schakelbrommer bijvoorbeeld jaren terug. Puur omdat dat tweetakt was, je moest moeite doen om hem snel door de bochten te sturen. Gewoon een heel ander gevoel. Dus het is niet eens perse vermogen wat ik mis. Wil gewoon iets hebben dat ik moet temmen :+ .
 
Misschien is dit iets voor je;

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Fun, binnen budget, niet al te dagelijks , niet te saai of makkelijk te temmen...

misschien gaat je droom toch uit komen ;)
Mijn oude fietsje. Moet een nieuwe schakelset, stuur en spiegel op. Daarnaast alle plastic wel beschadigd. Opgekocht voor 2750 dus zal nog wel wat marge inzitten.

Onderhoud valt best mee. Niet duurder dan mijn vorige motor, een SV 650S. SV moest ook om de 6k en de Corsaro om de 10k. Motor is bijzonder betrouwbaar gebleken. Een keer kapotte zekering en een keer een losgelopen tandwiel uitgaande as. Wel schrikken als je achterwiel onder de olie zit.

Netjes onderhouden, heb de bonnen nog thuis liggen.

Zuipt wel 1 op 12.5 maar getuned en daardoor vanaf 2500 super soepel en bakken vermogen. Rond de 130nm bij 6500rpm en 150pk bij 8500rpm. Na 3000rpm komt de motor niet meer onder de 100nm.
Bandjes lust ze ook wel, achterband ging 4k mee en voorband 6k.

Kilometerstand klopt niet helemaal, bij 1600km een nieuwe teller op gekomen. Zat wat vocht achter de oude, motor heeft dus 41k gelopen. Dingen zijn gebouwd om te overleven, ik had haar gehouden als ik niet onderuit was gegaan. En zeg nou zelf, waar vind je een motor met zo'n bak vermogen voor zo weinig geld. Heeft me in 2008 16.5 rug gekost. :X

Ohja, zit ook een ohlins schokbreker op en bochten zijn gemakkelijk met 200 te nemen hoor. ;) Driften en op het achterwiel de bocht uit ook heur. :P
 
Laatst bewerkt:
Budget niet hoger dan 5000 ( Ben maar een arme student)
Als je 5000 euro uit gaat uitgeven voor iets wat je puur voor fun gaat gebruiken hoef jij jezelf echt geen arme student meer te noemen. _O-
 
Wil je een buell 1125r?
Pm me dan, komen we wel uit.

V twin
147 pk
Top 254 km/u
10k gereden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan