Tweede motor, tips?

Als je 5000 euro uit gaat uitgeven voor iets wat je puur voor fun gaat gebruiken hoef jij jezelf echt geen arme student meer te noemen. _O-
Later als je huisje, boompje, beestje hebt dan denk je met weemoed terug naar de tijden dat financieel alles kon. :+
 
Koop een TL1000S uit '97. Heel veel fiets voor weinig
 
Laatst bewerkt:
Als je een fiets wilt waarmee je veel fun beleefd, en lekker veel spanning onder het rijden, waarom dan geen oldtimer ?

Wheelie's zullen dan wel tot het verleden behoren (tenzij je dan weer voor een offroad model gaat) , maar je veveelt je nooit op zo'n oud ding. 1 bonk karakter, uiteraard moet je dan niet voor 4 cilinders gaan, maar alles van 1 tot 3 cilinders is geheid plezier hebben :)

En praktisch ieder model valt dan in je budget, of je moet dan weer een Vincent willen ofzo, maar dat willen we allemaal wel :+
 
Koop inderdaad een ouwe early eighties GSX1100, zoek een big bore kit of koop gewoon alles nieuw.
Doe dan vervolgens niets aan de standaard ophanging en remmen, spanning en sensatie gegarandeerd!

*O*
 
Ik geloof niet dat dit het soort plezier is wat TS zoekt. Hij zoekt een fiets die hem constant probeert te vermoorden.
 
Ik snap niet dat deze nog niet eerder geadviseerd is, maar volgens mij past een hayabusa perfect bij jou.
 
Als je een fiets wilt waarmee je veel fun beleefd, en lekker veel spanning onder het rijden, waarom dan geen oldtimer ?

Wheelie's zullen dan wel tot het verleden behoren (tenzij je dan weer voor een offroad model gaat) , maar je veveelt je nooit op zo'n oud ding. 1 bonk karakter, uiteraard moet je dan niet voor 4 cilinders gaan, maar alles van 1 tot 3 cilinders is geheid plezier hebben :)

En praktisch ieder model valt dan in je budget, of je moet dan weer een Vincent willen ofzo, maar dat willen we allemaal wel :+
Je moet even in een andere generatie verplaatsen.
Hij wil niet met een pothelmpje op bij de oude brikkers rijden. :+
 
Vrije sex, nachten stappen, uitslapen tot half twee in de middag. :9

Wat bedoel je. :? ;)

Nu ik nog kan genieten , dan moet ik dit toch ook doen ;)

.............zucht................!

We lezen wel in de krant hoe het afloopt !

Ach hou toch op man, zolang je je eigen grenzen van je kunnen kent is er niets aan de hand

Als je een fiets wilt waarmee je veel fun beleefd, en lekker veel spanning onder het rijden, waarom dan geen oldtimer ?

Wheelie's zullen dan wel tot het verleden behoren (tenzij je dan weer voor een offroad model gaat) , maar je veveelt je nooit op zo'n oud ding. 1 bonk karakter, uiteraard moet je dan niet voor 4 cilinders gaan, maar alles van 1 tot 3 cilinders is geheid plezier hebben :)

En praktisch ieder model valt dan in je budget, of je moet dan weer een Vincent willen ofzo, maar dat willen we allemaal wel :+

Vroeger een compleet gerestaureerde SS50 brommer gehad, dus ik weet hoe het is om op oldtimers te rijden. Inderdaad heerlijk maar niet waar ik nu naar op zoek ben. Is misschien iets meer voor de toekomst
 
Laatst bewerkt:
En toch wilde ik ook al hetzelfde zeggen, ga voor een oud hok met frame van kouwgom, max 80pk en techniek uit eind jaren 70/begin jaren 80.

Met de helft van de snelheid wordt alles ineens twee keer zo spannend. Én je hebt een karaktervolle fiets.

Als je een nóg snellere, nóg brutere fiets koopt heb je straks gewoon weer hetzelfde "probleem". ;)
 
Gewoon een dikke twin kopen. Al 's op een Mille gereden? ;-)
Gezien de beschrijving zou ik eerder aan een naked denken.

060402Tuono.jpg


Of als je goed zoekt misschien het nieuwere model voor jouw budget

633522566883217506_ebb6653_-_version_2.jpg


Maar, dat is wat anderen volgens mij ook proberen te zeggen: al het vermogen went, hoe veel het ook is.
 
Of Falco rond de 3500 heb je een hele mooie. Weet er nog in de buurt van eindhoven. Ben ik op wezen proefrijden was zeer gaaf.

Maar niet vergelijkbaar met bv een 1125 die is echt bruut en rzorgt je regelmatig een angst momentje.

Tis dat ik geen 5 k heb anders had Martell er al vanaf geweest. Ding is tip top in orde en iet er uit als nieuwt.

Grtz Dré
 
Tjah, dan zou ik zeggen : Ieder model moet wel volstaan, zolang je maar hard genoeg aan het gas blijft hangen, zelfs op een solex wordt het dan spannend rijden.

Karakter is denk het meest te vinden in een 2 cilinder fiets, of natuurlijk een belachelijk getunde 4 cilinder fiets die een gigantische jetser van een nokkenstok erin heeft zitten die pas gaat werken boven de 9000toeren.
Ofzoiets. :?

Verder is mijn mening dat geen enkele moderne fiets karakter heeft :+
En de moderne fietsen die wel bestaan met karakter zullen zeker niet binnen je budget vallen.

Maarja, ik ben dan ook meer van de -relatief- beperkte pk's, contactpunten, en lekkere zwabber frame's die je zo heerlijk voelt flexen als je ook maar iets harder als normaal door een bocht gaat :9~ :]

Maarja, wat versta je onder fun, niet alle fun hoeft op de weg te gebeuren, hoeveel waarde hecht je aan een topsnelheid die boven de 140 moet komen....
Juist op de kleine fietsen heb je gewoon meer fun omdat alles dan gewoon veel minder serieus wordt.
Met 1000cc onder je aars kijk je wel uit, met 500cc of minder maak je je daar een stuk minder druk om :)

Ik weet het anders ook niet, koop gewoon wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan