Tweede motor, tips?

Ik snap niet dat deze nog niet eerder geadviseerd is, maar volgens mij past een hayabusa perfect bij jou.
Normaal haak ik bij deze topics al bij zin 2 af maar ik was nieuwsgierig wanneer deze kwam, al zat ik meer aan een Hayabusa Turbo te denken O-)
 
Tjah, dan zou ik zeggen : Ieder model moet wel volstaan, zolang je maar hard genoeg aan het gas blijft hangen, zelfs op een solex wordt het dan spannend rijden.

Karakter is denk het meest te vinden in een 2 cilinder fiets, of natuurlijk een belachelijk getunde 4 cilinder fiets die een gigantische jetser van een nokkenstok erin heeft zitten die pas gaat werken boven de 9000toeren.
Ofzoiets. :?

Verder is mijn mening dat geen enkele moderne fiets karakter heeft :+
En de moderne fietsen die wel bestaan met karakter zullen zeker niet binnen je budget vallen.

Maarja, ik ben dan ook meer van de -relatief- beperkte pk's, contactpunten, en lekkere zwabber frame's die je zo heerlijk voelt flexen als je ook maar iets harder als normaal door een bocht gaat :9~ :]

Maarja, wat versta je onder fun, niet alle fun hoeft op de weg te gebeuren, hoeveel waarde hecht je aan een topsnelheid die boven de 140 moet komen....
Juist op de kleine fietsen heb je gewoon meer fun omdat alles dan gewoon veel minder serieus wordt.
Met 1000cc onder je aars kijk je wel uit, met 500cc of minder maak je je daar een stuk minder druk om :)

Ik weet het anders ook niet, koop gewoon wat.



Wil je een keer een rondje met de Raptor maken?
Ik rijd wel eens samen met iemand die een gs 500 heeft en dat vindt ik pas een karakterloze fiets, niet vooruit te hengsten en na drie bochten weet je hoe ver je kan gaan en is de lol er af.
Contactpunten, waarom hebben ze elektronische ontsteking uitgevonden denk je?
En als je wel eens op de snelweg komt is een top van meer dan 140 ook wel fijn.
 
Ligt maar net aan je rijstijl, als het 140 kan rijden vind ik dat hard zat.

Meestal kachel ik gewoon met de rest van het verkeer mee op de snelweg, en dan rij je meest tussen de 110 en 130, de 140 kunnen halen is puur zodat je 'wat over' hebt.

Snelweg rijden is toch geen zak aan, of je nou 110 rijd of 160, het scheelt op de eind bestemming globaal 10minuten, met het risico dat als je 160 rijd dat je een flinke boete krijgt.

Nee, dan maar lekker op gemak 110 kachelen, is veel relaxter rijden ook.

Lekker kunnen knallen op de B wegen, dat lukt praktisch met iedere motor vanaf een cc of 250.

Daar richt ik me dan (persoonlijk) ook veel meer op als op de snelwegen, maar een top van 140 minimaal is toch wel fijn op de snelweg.

Verder is het natuurlijk maar net waar meneer zijn fun het meest haalt, op de snelweg, of daarbuiten.
Waar verwacht hij het meeste te rijden, etc.

En wat betreft die contactpunten en die ouwe troep, de fun van die oude techniek is dat je er zelf veel makkelijker aan sleutelt, dat is dan ook een deel van de fun.
Als je het allemaal netjes bijhoud is het net zo betrouwbaar (of zelfs betrouwbaarder) als een electronische ontsteking.

Contactpunten ontsteking heeft een jaar of 100 bestaan, dan is dat echt niet slecht ;)
Iedem voor carburateurs.

Tuurlijk zijn er betere nieuwere technieken, maar het is persoonlijk of je die technieken leuker vind.
Zelf vind ik er geen hol aan, die nieuwe technieken, allemaal mooi en prachtig, maar geen reet aan. Het werkt, of het werkt niet, 'ergens tussenin' bestaat niet, en dat is juist het mooie als dat wel bestaat.

Waar ik dan weer wel aan uitkijk is de nieuwe kleppen techniek van Koenigsegg, maar dat is dan weer een heel ander verhaal :P
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp de charme van een oude motor wel hoor, en iedereen ziet motorrijden op zijn eigen manier, maar gezien de openingspost zoekt ts geen oud beestje met weinig vermogen en contactpunten.
Eind jaren 70 hadden Kreidlers en vast wel meer merken al elektronische ontsteking dus zo modern is dat nou ook weer niet.
 
990 smr saai op ten duur ?
Haha ga eerst maar eens op een goed uitgeruste SMR Rijden.. ;)
Helaas ga je die niet voor 5000 vinden.
 
Je kunt met zoveel verschillende motoren lol hebben.
Er zijn nog heel veel motoren die jij niet baas kunt. ;)


Wij hebben verschillende types motoren in de schuur staan. ( Stuk of 7 :+ ) En voor de goede orde, die zijn samen nog geen 5000 waard :p

En elke motor is leuk en heeft zijn eigen kenmerken. Zelfs op mijn ouwe hondaatje kan ik me lekker uitleven omdat ik weet hoe dat rijdt en het goed kan beheersen. Dan leer je je grenzen verleggen.

En idd, met die drz moet je gaan off-roaden. Ben je ook continue bezig met beheersen en spelen.

Maw... er zijn genoeg opties. :)
 
Ik geloof niet dat dit het soort plezier is wat TS zoekt. Hij zoekt een fiets die hem constant probeert te vermoorden.


HAHAHA _O-

Ik denk het ook...volgens mij moet hij een motorfiets hebben waarbij die elke keer bang voor is om op te stappen...1 woord is belangrijk: KNALLEN that's all...
 
Nee dat is het niet zo, het is meer dat het gewoon geen karakter heeft. Ik mis inderdaad wel vermogen op snelheden boven de 140, motorblok is gewoon veels te soepel. Als je een stoplicht sprint doet vanuit zijn 1 dan kost dit geen enkele moeite, voorwiel komt toch wel niet of amper van de grond. Bochten idioot snel pakken gaat te makkelijk, achterwiel breekt toch bijna amper ooit uit met teveel gas. Ik snap dat de meeste mensen die dit lezen denken waar maak je je druk om dat is toch mooi maar ik wil gewoon een motor waar ik af en toe bang van wordt. Het is een perfecte beginnersmotor maar daar is ook alles mee gezegd. Het is allemaal niet bruut genoeg zeg maar, op alle aspecten eigenlijk. De beleving mis ik , die ik bijvoorbeeld wel had op mijn schakelbrommer bijvoorbeeld jaren terug. Puur omdat dat tweetakt was, je moest moeite doen om hem snel door de bochten te sturen. Gewoon een heel ander gevoel. Dus het is niet eens perse vermogen wat ik mis. Wil gewoon iets hebben dat ik moet temmen :+ .

Ga lekker circuit rijden. Daar kan je naar hartelust harder dan 140 rijden, wheely's maken, bochten idioot snel pakken en je achterwiel uit laten breken. Dus koop lekker een motor zonder kenteken die je moet temmen en waar je af en toe bang van wordt. Dan hoeven wij dat laatste niet te doen als wij jou een keer op de openbare weg tegen komen. :N
 
Ga lekker circuit rijden. Daar kan je naar hartelust harder dan 140 rijden, wheely's maken, bochten idioot snel pakken en je achterwiel uit laten breken. Dus koop lekker een motor zonder kenteken die je moet temmen en waar je af en toe bang van wordt. Dan hoeven wij dat laatste niet te doen als wij jou een keer op de openbare weg tegen komen. :N

:^ Supermotard
 
Terug
Bovenaan Onderaan