Tweede motor

theove

MF'er
9 aug 2008
42
0
Na een jaar op een BMW R1100S te hebben gereden, is het toch niet helemaal mijn motor. Ik weet niet wat het exact is maar ik vind 'm voor m'n gevoel te lomp/zwaar (rijden).

Nu vind ik de MV Agusta 750 F4 een hele mooie motorfiets.

Ik heb slechts een 5000 km ervaring en wil aan jullie vragen of deze motor een beetje rijbaar zou kunnen zijn voor mij. Ik hou van lekker doorrijden en een motorfiets moet voor mij niet al te zwaar aanvoelen en sturen. De ritten die ik maak zijn die van een paar uur dus het is niet de bedoeling om een rondje Europa in een paar dagen te rijden.

In Leek staat er een te koop, is voor mij een paar honderd km. rijden dus tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
waar wil je de motor voor gaan gebruiken.. die MV is qua zit lijkt me echt veel sportiever dan de boxer.

als je puur lichter wilt maar de rest van de BMW je beviel is de F800 S / ST een goede optie.

staat op MF nog een hele sportieve versie te koop.

en als je de MV eens life wilt bekijken kun je hem toch vast wel ergens dichterbij vinden.

tot slot je begon op een 1100 en vraagt je nu af of die 750 wel geschikt is om op te beginnen :?
 
waar wil je de motor voor gaan gebruiken.. die MV is qua zit lijkt me echt veel sportiever dan de boxer.

als je puur lichter wilt maar de rest van de BMW je beviel is de F800 S / ST een goede optie.

staat op MF nog een hele sportieve versie te koop.

en als je de MV eens life wilt bekijken kun je hem toch vast wel ergens dichterbij vinden.

tot slot je begon op een 1100 en vraagt je nu af of die 750 wel geschikt is om op te beginnen :?
:Y :Y :Y

De F is echt een heerlijk lichte fiets van 200 kg met alle vloeistoffen (olie benzine enz)
En ook heerlijk geen ketting maar een riem 8-) :}

linkje :]

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-2008-AC-Schnitzer-uitvoering-met-gara-2.html O-)

Gr Robbert
 
Tips zijn duidelijk... rijden.

Ik heb iemand via via gevonden, zondag mag ik een stuk gaan rijden op een F4.

De opmerking "je begon op een 1100 en vraagt je nu af of die 750 wel geschikt is om op te beginnen" begrijp ik niet :$ . Deze motoren zijn niet echt met elkaar te vergelijken denk ik.
 
Denk dat men bedoeld dat je begonnen bent op een 1100cc...

De ongeschreven regel was vroegâh dat je begon op een lichte motor, en naarmate je ervaring groeide, je een zwaardere motor kocht. En dat is niet voor niets, en ik raad dit beginnende motorrijders dan ook altijd aan.

Ben niet roomser dan de paus, ik wilde (eigenwijs als ik was) als eerste fiets een Suzuki GS1000 kopen, maar de toenmalige eigenaar verkocht hem niet aan mij. Go figure ;)
 
Staat dat ding er nog steeds bij Motoport? Zal nu zijn 2e jaar in de showroom ingaan.

De dikke verkoper met z'n kale kop (zullen er wel meer zijn want dat schijnt te horen bij verkopers) heeft er in elk geval geen verstand van.

Weet waar je aan begint met een MV. Het is een motor met een roemruchte reputatie kwa betrouwbaarheid. Wel een mooie fiets.
 
De Augusta is niet de liefste motor die er bestaat. Ik zou er eerst een proefritje aan wagen, misschien dat het iets teveel voor je is. Maar goed, aantrappen, proefrijden en er achterkomen zou ik zeggen :)
 
Vanmiddag was het dan zover.
Wat een machine...

Compleet anders dan de BMW wat ook wel was te verwachten natuurlijk.

sized_IMG_0743.jpg


sized_IMG_0744.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan