TWEEDE PAASDAG GROOTSCHEEPSE GELUIDSCONTROLES MOTORRIJDERS

Misschien een iets wat aparte vraag gerelateerd aan deze grap: Kun je ergens het geluid vrijwillig (eventueel tegen een kleine betaling) laten controleren?

Als ik bij de RDW ga kijken krijg ik geen eenduidig antwoord. Als ik in historie van dit forum ga lezen, kom ik er niet uit. En de laatste keer dat ik een agent vroeg hoe en wat qua geluid kreeg ik te horen dat velen daar niet eens weten hoe en wat. Zelf een geluidsmeter kopen is ook onzin voor die ene keer dat ik het ding gebruik, en daarnaast is die waarde natuurlijk alles behalve "feitelijk" t.o.v. een officiële meeting.
Mischien bij pajic in Gendringen.
Hij doet wel geluidsmeting als je daar een demper laat monteren.
Mischien ook wel zonder vervanging demper een meting.
Geen idee even bellen en je weet het.

Linkje
Uitlaten - Pajic
 
Misschien een iets wat aparte vraag gerelateerd aan deze grap: Kun je ergens het geluid vrijwillig (eventueel tegen een kleine betaling) laten controleren?

Als ik bij de RDW ga kijken krijg ik geen eenduidig antwoord. Als ik in historie van dit forum ga lezen, kom ik er niet uit. En de laatste keer dat ik een agent vroeg hoe en wat qua geluid kreeg ik te horen dat velen daar niet eens weten hoe en wat. Zelf een geluidsmeter kopen is ook onzin voor die ene keer dat ik het ding gebruik, en daarnaast is die waarde natuurlijk alles behalve "feitelijk" t.o.v. een officiële meeting.
Vandaag bij Startwin in Loenen wordt ook geluidsmeting verricht. Tussen 10.00 en 15.00.
Weliswaar voor de nieuwe inschrijvers bij de SAM. Daarom ben ik daar ook.
Is ook tevens Ducati Konigsasser-meeting volgens mij.
Misschien kun je het daar proberen, ze zijn dan toch bezig met db-meters.
 
Mischien bij pajic in Gendringen.
Hij doet wel geluidsmeting als je daar een demper laat monteren.
Mischien ook wel zonder vervanging demper een meting.
Geen idee even bellen en je weet het.

Linkje
Uitlaten - Pajic
Vandaag bij Startwin in Loenen wordt ook geluidsmeting verricht. Tussen 10.00 en 15.00.
Weliswaar voor de nieuwe inschrijvers bij de SAM. Daarom ben ik daar ook.
Is ook tevens Ducati Konigsasser-meeting volgens mij.
Misschien kun je het daar proberen, ze zijn dan toch bezig met db-meters.
Beide niet echt naast de deur 😔. Anders had ik daar wel even naartoe kunnen gaan. Dankjulliewel voor de suggesties.

Ik heb gisteren een mail naar de garage hier in de buurt gestuurd. Reactie:
"Wij hebben geen geijkte DB-meter, maar kunnen wel een meting voor je uitvoeren."

Dat geeft dan in ieder geval iets van een indicatie. Mocht die meting erg wankel/shockerend zijn, dan eventueel verder zoeken naar garages in omgeving Zuid-Limburg/Parkstad welke wel een geijkte hebben.

Wel raar dat RDW dat niet standaard doet, behalve als ze je erna een poot uit kunnen trekken. Als ik terug ga lezen in de historie hier op het forum wordt het geluid niet eens gemeten bij invoer van motoren? "Klein" beetje een raar geval als je het mij vraagt.
 
Bij motoren die officieel in NL geïmporteerd worden of zijn staat het officiële geluidsniveau gewoon op t kenteken (in de online database) vd rdw. Als je daarna dingen aan gaat passen is t natuurlijk je eigen risico..
 
Bij motoren die officieel in NL geïmporteerd worden of zijn staat het officiële geluidsniveau gewoon op t kenteken (in de online database) vd rdw. Als je daarna dingen aan gaat passen is t natuurlijk je eigen risico..
Zo ver was ik gelukkig al. Ik heb iets aangepast, zodoende wil ik even controleren of het nog binnen proporties is, of dat ik het direct ongedaan moet maken. Ik heb zelf een voor/na meting gedaan met de telefoon (door middel van de aangegeven afstand etc.), en daar kwam uit dat zoals ie fabrieksaf was zelfs luider zou zijn (scheller) t.o.v. nu (dieper geluid). Maarja, een telefoon is alles behalve betrouwbaar in zo'n geval.

Voor:
1711809151414.png

Na:
1711809191516.png
 
Ik heb die vraag ook eens gesteld aan een anti motorgeluid club. Ze stelden de schoonmoedertest voor. Als die het te hard vond dan is het niet goed...

Of inderdaad met de app op je telefoon.
Zo weet ik bijvoorbeeld nu ook dat ik mijn dochter van dijkweggetjes weg moet houden. Die produceert 102 decibel als ze in een slechte bui is.

Vorig jaar was er in Amsterdam een test met een geluidscamera, geen idee wat daar van geworden is.
 
Ik heb die vraag ook eens gesteld aan een anti motorgeluid club. Ze stelden de schoonmoedertest voor. Als die het te hard vond dan is het niet goed...

Of inderdaad met de app op je telefoon.
Zo weet ik bijvoorbeeld nu ook dat ik mijn dochter van dijkweggetjes weg moet houden. Die produceert 102 decibel als ze in een slechte bui is.

Vorig jaar was er in Amsterdam een test met een geluidscamera, geen idee wat daar van geworden is.
Produceert jouw dochter 102 db 🤔:+?
 
Terug
Bovenaan Onderaan