Tweede !!! remlicht voor motorrijd(st)ers

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Derde remlicht voor motorfietsen

Extra remlicht voortaan op de helm?

Bij auto's, bestelwagens en andere motorvoertuigen is het al ingeburgerd: een derde remlicht ter hoogte van achterruit, spoiler of koffer.
Maar kan zoiets eigenlijk ook op een motor?

Volgens de uitvinder van "The Eye Light" dus wel.
Het principe is kinderlijk eenvoudig: op de helm wordt een remlicht gemonteerd dat draadloos signalen krijgt van een zender welke op zijn beurt gekoppeld is aan het remlicht van de motorfiets.
Op het moment dat de bestuurder van de motorfiets remt stuurt de zender een signaal naar de ontvanger (het remlicht achteraan op de helm).
De zender zelf is niet zichtbaar en wordt onder het kuipwerk gemonteerd.
Het knappe aan het systeem is de mogelijkheid om een passagiershelm te voorzien van remlicht, deze af te stemmen op de zender van de motorfiets en het remlichtsysteem van de bestuurder uit te schakelen zodat de duopassagier niet verblindt wordt.

Het remlicht is oplaadbaar via een adapter. Als er geen adapter aanwezig is kan het remlicht via een stroomkabeltje verbonden worden aan de zender waar het remlicht zijn stroom vandaan kan halen of kan opladen.

De prijs van het geheel is nog niet bekend (het is dan ook gloednieuw).
Zodra de prijs bekend is, zullen wij dat hier laten weten, aangezien het de zichtbaarheid van de motorrijder weer eens extra vergroot!

Meer info op www.brakelight.co.uk

Er zijn hier een aantal echte winterrijders.
Betekent dus veel in donker rijden.
Op zich is dit wel een idee :? , al zou ik het zelf denk ik niet zo snel aanschaffen.

Hoe denkt de rest hierover?

Ps....lijkt mij dat het tweede remlicht is, maar goed...ik heb het ook maar ge-quote
 
Dit was een tijdje terug bij de BBC in een of ander uitvind-programma al te zien. Die Brti heeft geloof ik toen ook een prijs gewonnen, waarmee hij het product verder kon/mocht ontwikkelen...
 
Ik heb daar ook wel eens over nagedacht, maar dan met name bij auto's.
Meerdere remlichten zodat je ook kunt zien hoe hard iemand remt..Want een remlicht zegt niets over hoe hard de rem ingetrapt wordt.

Denk trouwens niet dat ik, op de motor, een remlicht op mijn helm zou zetten. :)
 
Is het niet wat voor jou Max...een remlicht in je achterband laten integreren :?

Wel handig voor mede-weggebruikers als je op je voorwiel voorbij komt zeilen })
 
hmm, ja Max, The Fast and the furious gezien? Zo'n neonlicht niks voor je voor onder je bike? :) Niet als remlicht, maar permanent blacklight of zo....
 
Lijkt me nix zo'n helmding, al is het wel weer veiliger.

Remlichten die meer oplichten als er harder geremd wordt (bij auto's) vind ik wel een goede ontwikkeling.
 
Lijkt me nix zo'n helmding, al is het wel weer veiliger.

Remlichten die meer oplichten als er harder geremd wordt (bij auto's) vind ik wel een goede ontwikkeling.

+ een cursus blijf van je rem af als het niet nodig is. Veel automobilisten remmen werkelijk bij iedere scheet terwijl ze ook gewoon effe het gas zouden kunnen los laten (en afstand houden tot voorganger).
 
ziet er niet uit:

brakelight.gbr.cca1.jpg


:r :r

Wel dan?
 
+ een cursus blijf van je rem af als het niet nodig is. Veel automobilisten remmen werkelijk bij iedere scheet terwijl ze ook gewoon effe het gas zouden kunnen los laten (en afstand houden tot voorganger).

Juist!!!
Ook op snelwegen etc....meteen die rem aanraken terwijl er niets aan de hand is.
Als er van die 'huis-tuin-keuken'automobilisten achter zitten: "Ohw! Er wordt geremd!!! REMMUH!!!"
Het veroorzaakt in dit geval alleen maar schrik reactie's op!
Dus ik vind de oplossing
"Naarmate de kracht van het remmen toeneemt, moet het licht (hoeveelheid) cq de felheid van het licht toenemen"
zeer goed.
Mischien toch ook een oplossing voor motoren.

BTW...!
Ikzelf zie vaak personenauto's rijden met één kapot linker- of rechtervoorlamp, waar ik mij hoogstens aan "stoor", waarnaa ik hem/haar vriendelijk en collegeaal erop wijs mbv een kortstondig lichtsignaal toegevoegd met een aardig wijsvingertje.
Meestal wordt dit vriendelijk ontvangen, zoniet, dan zijn ze blind of een plattegrond aan het bekijken.
Maar nu was mijn idee hierop:
Motoren een zacht blauwe tint (het Mercedes idee)in de voorlamp:
Meteen wordt opgemerkt dat het een motorrijder is met alle consequentie's (voor- èn nadelig) vandien.
redenen:
.Vaak wordt de snelheid van een object met 1 lamp verkeerd ingeschat (wat menselijk gezien, behoorlijk lastig schijnt te zijn).
.Zo mischien meer ongelukken kunnen worden voorkomen.
.In het algemeen, gezien de vele aspecten (o.a. inhalen, mist) veel voordelen oplevert.
.Nadelen: alleen van de motorrijder (meningen) uit
 
Het principe is kinderlijk eenvoudig: op de helm wordt een remlicht gemonteerd dat draadloos signalen krijgt van een zender welke op zijn beurt gekoppeld is aan het remlicht van de motorfiets.

Kan leuk worden: als de motorrijder naast mij remt, gaat ook mijn 2e remlicht branden :+

Heb niet zoveel bezwaar tegen een (goedgeplaatst) 2e remlicht: minder kans dat er een onoplettend koekblik achterlangs binnen dendert...
 
Een remlicht van een motor zit sowieso al een stuk hoger dan het remlicht van een auto. Dus wat heb je aan een lampje op een hoogte die een automobilist toch niet ziet :?
 
Een remlicht op je helm.... en straks komt Ralf Inbar om te zeggen dat je in Bananensplit zit. :j
Het lijkt wel een 1 april grap.

De politie rijdt toch ook niet rond met een zwaailicht op z'n helm. Dan neem je die gasten helemaal niet meer serieus. :+

:} Ben wel voor het feller laten oplichten naarmate je harder remt. :}
 
Vorig jaar is er een bestelbus/lichte vrachtwagen bij mij achterop gereden. Het had weinig gescheeld of ik had geen motor meer kunnen rijden (whiplash en knieklachten aan overgehouden). Sindsdien heb ik een extra remlicht in mijn topkoffer. Tot nu toe niet meer van achteren geraakt. Hopelijk blijft dat zo!
Of ik dat helm idee nu zie zitten, ik weet het niet. In frankrijk zijn reflecterende stickers op de helm inmiddels verplicht. geen slecht idee. Maar ze kunnen beter een afstandssensor ontwikkelen voor bumperplakkende automobilisten.
 
weet je zeker dat dit bericht niet op 1 april is uitgekomen? Ik vind het wel een goede grap. :}

CU

DooV
 
Terug
Bovenaan Onderaan