Tweedehands GSX-R 600 of ???

Hallo,

Hier nog een - beginnende - laagvliegende Belg. Waarschijnlijk hebben jullie deze vraag al verschillende keren gekregen op dit forum, maar kom I'll take my chances.

Ben op zoek naar een leuke 2de hands motor voor een budget van +/- 4000 EUR. Nu is er een (bekende) motorzaak in onze buurt die een leuke rode GSX-R 600 heeft staan van 1998, met ongeveer 25000 km op de teller (of dat nu de reele km zijn ??), vraagprijs 4000 EUR en hij geeft er natuurlijk 6 maand waarborg bovenop.

Lijkt jullie dat een goede prijs ? En is een GSX-R van 1998 een goede keuze?
Ik heb reeds gereden met sportmoto's en customs...maar ik verkies toch wel de sportmoto's hoor. Mijn vriendin zal wel af en toe meerijden, maar het blijft bij "af en toe" duus zeer veel plaats voor de passagier moet er niet zijn :-)

Any toughts ??

Merci !
 
Die 4000 euro's is nie slecht qua prijs, toch nie voor bij nen dealer.

Ik heb zelf ene gekocht van '97, maar kan u gene raad geven want heb enkel proefgereden en wacht nu af tot ik er mee mag rijden (nog even 25kw)

Nu rij ik nog op nen gs500 en moe zeggen da het verschil enorm is, maar minder erg dan ik had verwacht.
Onder de 7.000 toeren is ne gsx-r nog redelijk tam, maar dan bij >8.000 toeren begint het... :)
Spijtiggenoeg heb ik 't kot nog nie echt kunnen opentrekken dus meer kan'k nie zeggen.

Of toch: hou der rekening mee dage nen stuurdemper gaat willen kopen, da zou nodig zijn naar't schijnt.
 
Btw hoeveel pk heeft zo'n gsxr 600 uit 98 trouwens ?

We zijn eigenlijk vandaag ook naar een motor van een kennis gaan kijken, een Yamaha YZF 1000 Thunderace, uit 1997 met 38500km op de reller, bloedmooi (geen krasje) helemaal in het zwart zonder opschriften. Hij zegt wel dat de moto van "zijn maat" is, maar ik vermoed dat het de zijne is, omdat de richtingsaanwijzers eraf gehaald zijn er aan beide kanten witte valbeschermers opstaan.

Mijn kennis rijdt soms ook op circuit, dus ik vermoed dat hij deze moto daar ook gebruikt heeft ? Waarom haal je der anders de richtingsanwijzers af ?
En ik veronderstel dat je een moto met 38500km die op een circuit gebruikt is beter vermijd ?? hij vraagt er ook 4000 eur voor.

Ik vond het een bloedmooie motor, maar ja op deze heb ik dan geen waarborg en ik ben wat bang dat die 38500kms vooral vanop het circuit komen...

het wordt moeilijk :-/
 
btw staat een stuurdemper daar niet standaard op ?
en forgive my noobness... waarvoor dient da juist ?

In dit topic staat wat meer informatie als ik het goed heb.

FF stukje copy/paste: stuurdemper voorkomt klapperen van je stuur, meestal treedt dit op als je voorwiel net loskomt op slecht wegdek.

Lees anders dat topic ff door, staat hier en daar nuttige informatie in
 
Terug
Bovenaan Onderaan