Zeker waar, nu heb ik geen bril maar snap je verhaal. Vind het lastig omdat je een keuze maakt voor jaren.als brildrager vind ik een systeemhelm veel prettiger maar toen ik dat extra glas nog niet nodig had heb ik ook jaren gereden met een integraal en daar nooit problemen mee gehad. maar het op en afzetten met een bril is best lastig. die bril moet je ergens kwijt en dat is best wel eens een probleem als je weer eens bij een pomp bent waar ze vinden dat die helm af moet om te mogen afrekenen. en dat gepruts om die bril weer op te krijgen voordat die goed zit ben ik ook behoorlijk snel zat geworden.
en ik zou eerst eens gaan passen voor je in modellen vast te bijten. pasvorm is echt veel belangrijker als kleur of gewicht. een goed passende helm die wat zwaarder is zit ook tijdens het rijden veel prettiger als een lichte helm met een pasvorm die niet bij je hoofd past. en dat kleine beetje extra gewicht ben je zo aan gewend en dan voel je er niks meer van.
Ja was er eigenlijk ook wel bewust van. Maar op de een of andere manier kijk ik altijd naar dingen boven mijn budget, en dan kom ik als alternatief dus bij Mp uit. Als ik dit zo lees dan lijkt het me inderdaad verstandiger om voor nieuw te gaan. Zag dat meerdere mensen erg tevreden zijn met volledig integraal i.p.v. systeem. Kan ik me daarop richten. Heb in andere topics al wat ideen opgedaan, maar dat zal waarschijnlijk een kwestie van passen en voelen zijn. Naast de Schuberth heb ik ook nog de hjc hq1 als alternatief, maar volgens mij is dat een wat verouderd model.
Hier vlakbij zit een goede motorzaak waar je goed wordt geholpen, denk dat ik hem daar koop hij heeft scherpe prijzen, nieuwe helmen en lekkere koffie.
Mijn helm (Nolan N103) is aan vervanging toe, dwz eigenlijk is mijn hoofd gekrompen of ik heb hem te groot gekocht.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Schuberth C3 en die is behoorlijk aan de prijs. Nu worden ze op Mp ook aangeboden, als ik de binnenvoering en kinstukken nieuw aanschaf en de helm is verder in topstaat kan ik dit dan aanschaffen of is het advies echt, koop nieuw.
De Schuberth is de enige die relatief laag in gewicht is: 1475gr
Anders zal ik toch naar de integraal toe moeten, wil niet te zwaar, op zich geen probleem maar daar is de keuze zo groot dat ik het moeilijk kan overzien.
Dat schreef je eerder al ergens anders en heeft me inderdaad wel aan het denken gezet. Ga dus voor de integraal.Een systeemhelm spat in stukken uit elkaar bij een zware val. Dat is het systeem.
Van mij mag je een systeemhelm kopen, maar ik waarschuw altijd even. Een systeemhelm is altijd een compromis.Dat schreef je eerder al ergens anders en heeft me inderdaad wel aan het denken gezet. Ga dus voor de integraal.
Ik schrijf 200,- MEER dat betekent 500,-200 euro voor een helm is erg weinig, beknibbel niet op je veiligheid. Niet dat je een helm voor 1000 euro moet kopen, maar kijk ook eens iets hoger in het segment. Zeg 350-450 euro bijv.
Wat een onzin allemaal weer. Kijk gewoon met je ogen of die helm prima is en dan koop je hem. Mijn helm die ik enkele jaren al draag is ook prima. Als ik hem zou doorverkopen wordt hij niet meteen onveilig.
Voor 5 tientjes kan je bij de bouwmarkt ook een degelijke motorhelm halen die voldoet aan alle eisen.
Mja, een dure Schuberth met een goedkope HJC vergelijken is dan ook niet echt zinvol. Mijn ervaring met een HJC is ook dat deze veel lawaaieriger is dan mijn Shoei, maar dan ook de helft goedkoper.Schuberth is wel stiller dan HJC overigens (heb een C4 en een HJC Symax3 maar goed, de HJC was dan ook 1/3e van de prijs van de C4.).