Tweedehands Honda MSX 125 te koop voor hogere prijs dan nieuwprijs?

Easyrider77

Rookie
25 mei 2017
6
0
Hallo,

We zijn al een tijdje op zoek naar 2 MSX en voor naast onze 2 Triumphs. Wat opvalt,, zijn de enorme prijzen die ze durven te vragen voor een motorfiets van meer dan 4 jaar oud. Ik ben tot nu nog geen dealer tegen gekomen waarbij ik denk dat ze een redelijke prijs vragen. Sterker nog, ze durven voor een fiets van 5 jaar oud meer dan de nieuwprijs te vragen. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze dat niet door omdat ze zich niet hebben verdiept in de motorfiets en gaan ze uit van de huidige nieuwprijs.
iemand nog tips om een tweedehands MSX te kopen zonder dat ze me het vel over mijn oren trekken.
Bij deze de nieuwprijzen voor wie is geïnteresseerd.
MSX 2013/14 euro 3299,-
MSX 2015 euro 3390,-
MSX 2016 euro 3490,-
MSX 2017/18 euro 4258,-
MSX 2019 euro 4358,-

Groetjes een MSX fan
 
Zeker niet op marktplaats gekeken daar staan ze vanaf € 2000 te koop ;)
Zeker wel, ook deze mooie zwarte machine uit 2015 :Y . Echter dit is een particulier en dan ook de enige met een goede prijs. Ik heb het dan ook met name over de dealers. Maar als je naast deze machine nog meer goede tips hebt dan hoor ik het graag. PS: je zult deze motor er ongetwijfeld ook bij hebben zien staan.

1567964807710.png
 
Een uit België halen en die invoeren. Toen ik de mijne kocht waren ze daar een stuk goedkoper.
 
1568014762882.png

Kan er toch best snel 4 vinden van onder de 3k: klik hier

Maar inderdaad, de prijzen die dealers/handelaren ervoor vragen is echt absurd. Op autoscout24 staan er ook een paar voor ruim meer dan 3000 euro en die zijn meestal nog volledig standaard ook. Deze ziet er best netjes uit vind ik: klik
 
Eventueel ook wel handig om mee te nemen in de vergelijking; bij de nieuwere modellen zit er vaak ABS op.. dit jaagt de prijs ook omhoog.
Als je dan gaat kijken naar het oude model vs het nieuwe model.. geen abs vs wel abs.. geen led koplamp vs wel een led koplamp, ik zou gerust 1000 euro meer neerleggen voor het nieuwe model.. je krijgt gewoon veel meer.
 
Grappig dat ze op de Honda site de foto's uit een ander contitent hebben gebruikt. Je ziet namelijk de ABS-krans helemaal niet op de foto's.
ABS is zeker wel wat waard. LED of niet zal me een worst wezen. Toch vind ik ze nog steeds stevig aan de prijs, maar ik verwacht wel een keer een SF te hebben staan. Een gele. Dat is de enige die ik wil.

De prijzen blijven hoog vanwege het A1-rijbewijs.
 
Grappig dat ze op de Honda site de foto's uit een ander contitent hebben gebruikt. Je ziet namelijk de ABS-krans helemaal niet op de foto's.
ABS is zeker wel wat waard. LED of niet zal me een worst wezen. Toch vind ik ze nog steeds stevig aan de prijs, maar ik verwacht wel een keer een SF te hebben staan. Een gele. Dat is de enige die ik wil.

De prijzen blijven hoog vanwege het A1-rijbewijs.

Er staan er toch veel te koop van het nieuwe model, zonder abs.
 
Blijkbaar idd zowel met als zonder. Dan zou ik met nemen. Is later ook meer waard, los van het feit dat het veiliger is als je het een keer nodig hebt. Het kan net even het verschil zijn tussen op je bek gaan of 'm overeind houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan