tweedehands motor kopen

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
ej,

het volgende; ik ben op zoek naar een leuk motortje en wat ik graag onder mn kont zou willen, kan ik alleen vinden bij motor zaken aan de andere kant van het land. Nu heb je daar garantie en worden ze rijklaar gemaakt (wat dat ook betekent), maar goed daar heb ik weinig aan als je 200Km verder op woont. Om dan telkens op en neer te rijden, al dan niet met een trailer, maakt het wel heel erg duur. Kortom ik wil niet de kat in de zak vinden.

Nou ben ik ook nog een beginner, ik heb pas mijn rijbewijs en heb dus weinig technisch verstand van het een en ander. Verder is er serieus niemand in mn kenniskring die ook motor rijdt en er verstand van heeft.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie die garantie maar voor lief nemen of die proberen af te kopen met een prijsreductie? Ik dacht er ook over om na de eventuele koop hem bij een lokale dealer onder te brengen voor een grote beurt. Wie doet dit na een koop (bij een motor zaak)?.

Op de koop toe, gaat het ook om een motor uit '91 met (verdacht weinig) minder dan 20000 km. Maar groter is mn budget niet. In ieder geval wat zouden jullie doen om de koop met mankementen toch te beperken?

p.s. ik heb de checklist tweedehands motor al gedownload.
 
eerst even vertellen welke motor het is.

en je kan de garantie laten vervallen en gewoon minder betalen.

misschien even een vriend meenemen die er verstand van heeft,of even een aankoop keuring bij een andere dealer in de buurt waar je je motor koopt
 
het gaat om een honda vt600 vlx, uit 91 dus. Ik hoor dat het hele betrouwbare blokken zijn, maar je zult net zien dat die van jou niet betrouwbaar is. Beetje wantrouwig misschien, maar als ik niet weet waar ik het precies over hebt, ben ik van nature gewoon kritisch.

Hoeveel kost een gemiddelde keuring/beurt bij een zaak?
 
het gaat om een honda vt600 vlx, uit 91 dus. Ik hoor dat het hele betrouwbare blokken zijn, maar je zult net zien dat die van jou niet betrouwbaar is. Beetje wantrouwig misschien, maar als ik niet weet waar ik het precies over hebt, ben ik van nature gewoon kritisch.

Hoeveel kost een gemiddelde keuring/beurt bij een zaak?


weet niet precies waar hij staat maar www.snelmotoren.nl kan je heen gaan.

aankoop keuring tussen de 100 en 200 euro,ligt aan de dealer
 
Ah ik heb wel een lokale dealer hier in de buurt hoor. Heeft alleen niet die fiets te koop.
Maar een aankoop keuring wordt wel aangeraden? Het weglaten van de garantie dan?
 
Het ligt misschien aan mij hoor, maar als je de garantie toch afkoopt wat meestal ongeveer 500,- scheelt kun je hem toch net zo goed bij een particulier kopen? Dat scheelt normaal veel geld, misschien nu niet omdat het al zo'n oude fiets is. Ik zou gewoon particulier kopen en dan inderdaad naar de dichtsbijzijnd dealer brengen voor onderhoud dat doe ik ook altijd. Je moet dan wel een budget hebben om na aankoop eventuele reparaties te betalen (motorrijden is nou eenmaal niet goedkoop) Succes
 
Als je een zaak hebt die goede service heeft dan komen ze hem voor je halen als hij kapot is.

Mijn 1e motor kwam van Motoport Echt terwijl ik zelf in Purmerend woon en daar bleek van alles mis mee te zijn, ze zijn hem de 1e keer op komen halen in Arnhem (omdat ik daar gestrand was) en hebben hem een week later thuisbezorgd.
Tweede keer dat hij kapot ging zijn ze hem komen ophalen in Maarssen, kreeg ik een leenmotor en is hij weer teruggebracht naar Purmerend toen hij gefixed was.

Dát is service. Zoek gewoon een zaak die zoiets dergelijks kan garanderen. Uiteindelijk ben jij toch de klant en staan hun ervoor dat hun motoren niet kapot gaan. Zo wel, dan is dat hun probleem en niet die van jou.
 
@botticelli, ik zag toevallig ook wat leuks staan via motor occaisions.
@pingey, das wel mooi inderdaad. Ik zal daar naar informeren!

Het ging me voornamelijk ook om hoe anderen zoiets afhandelen natuurlijk. Misschien hoor ik dan iets, waar ik zelf niet aan had gedacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan