Tweedehands motor met ABS met een budget van 2000 euro?

13 jaar verder zonder abs op supersport 1000 als eerste motor en leef nog zonder te vallen.
Zelfbeheersing is nr.1 key.

Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar veel heb je zelf in de hand. Ik rij ook nog een snor scooter, kan mijzelf elke rit bijna bij elke rotonde op een auto rijden zonder dat het mijn schuld is. Maar dat is nou anticiperen. Ook zonder abs kan je gewoon kneiterhard remmen zonder op je plaat te gaan. Lijkt mij beter gewoon een remcursus te doen.
Dit is inmiddels geen discussie meer, de meerwaarde van ABS is al lang bewezen.
Ik heb jaren circuit gereden zonder ABS, maar vorig jaar kwam hij er in de bebouwde kom ineens in.
Erg giftige remmen op een HP2 en even afgeleid + onverwachte situatie met een auto terwijl ik aan het zoeken was in een onbekende plaats.
 
Helemaal mee eens.
Willen discussiëren over de zin of onzin van autogordels is net zo’n tijdverspilling.
Of een integraalhelm, of beschermende kleding.
Als je een motor kiest zonder abs, is dat natuurlijk prima.
Maar kom asjeblief niet aankakken dat je “dat toch niet nodig hebt”.
Eender om wat voor reden ook.
 
Wacht even, ik heb het nog niet over schaamranden gehad...
De meeste opscheppers en betweters hebben zelfs achter een schaamrand, op een toerband. Als je op een Pirelli Supercorsa voorband helemaal geen schaamrand meer hebt bij rijden op de openbare mag je meepraten. Daarom praat ik zo vaak tegen mezelf.
 
Dit is inmiddels geen discussie meer, de meerwaarde van ABS is al lang bewezen.
Ik heb jaren circuit gereden zonder ABS, maar vorig jaar kwam hij er in de bebouwde kom ineens in.
Erg giftige remmen op een HP2 en even afgeleid + onverwachte situatie met een auto terwijl ik aan het zoeken was in een onbekende plaats.

Eens hoor, maar staar je niet alleen blind op motoren met abs. Er zijn heel veel leuke motoren voor 2000,- het zij zonder abs.
 
Je zou ook kunnen kijken naar de eerste Versys modellen bijvoorbeeld. Denk dat je er met 2000 euro net niet komt alleen.
 
Weet niet of dit wat toevoegd, maar ik had 2 weken geleden een Honda CBF500 ABS gekocht voor 2650 euro bij een dealer. Niet eens 10k kilometer en loopt echt als een zonnetje.

Denk dat je wel een ABS motor kan vinden voor dat geld (bij een particulier).

Overigens zocht ik inderdaad ook voor een motor met ABS rond de 2000-3000 euro :) Voelt wel fijn om ABS er bij te hebben dus negeer eventueel de massa die zegt dat ABS overdreven is, het voegt meer veiligheid toe aan je ritjes
 
ik zou van de oudere BMW's
met de 1e/2e generatie ABS afblijven
zijn vaker hoofdpijndossiers

koop een frisse jonge jap
Eigenlijk is dat vooral de derde generatie (i-ABS of ABSIII). die vindt je terug op de 1150 modellen en de 1200 die t/m 2006 geprocduceerd zijn. i-ABS2 (of ABS IV) is een minder hoofdpijn dossier net zoals de ABS op de 1100 en 850 serie

en sinds velen me vertellen dat je je eerste motor gegarandeerd gaat laten vallen
Ik denk dat het net zoveel pijn doet als je je 10e motor laat vallen. Dus dat argument lijkt me niet het beste om mee te nemen met je eerste motor
 
De meeste opscheppers en betweters hebben zelfs achter een schaamrand, op een toerband. Als je op een Pirelli Supercorsa voorband helemaal geen schaamrand meer hebt bij rijden op de openbare mag je meepraten. Daarom praat ik zo vaak tegen mezelf.

Dat lukt mij en de meerderheid niet eens op een circuit 🤔
 
Gewoon 1 maatje te lage voorband monteren, dan staat je band minder bol, rij je zo tot de rand.

Oja, en gas geven.
 
ABS wel of niet.
Op een BMW 1150 uit 2002 zit ABS als je in de bocht de achterrem intrapt remt de voorrem ook.
Dat is leuk als je op nat en glad wegdek in de bocht toch even moet bij remmen.
 
Dat lukt mij en de meerderheid niet eens op een circuit 🤔
IMG20210427181653-slice-master_04.gif

En goed is het niet eens perse.
Zere knie dinsdag vorige week en niet perfect kunnen verzitten. _O-
Het zegt niet iets over iemands rijderskwaliteiten..
 
Het is natuurlijk ook puur toeval dat Marc Marquez met kop en schouders boven de rest van het deelnemersveld uitstak EN de grootste hellingshoeken van iedereen maakte.
Ik wist niet dat MM in dit topic ook meedeed? _O-

Maar banden beoordelen op schaamranden en koppelen aan iemand rijkwaliteiten is voor ons mindere goden niet een absolute graadmeter. Niet meer en niets minder. ;)
Als je op een superbike gaat rijden alsof het een crossmotor is (motor omlaag duwen i.p.v verzitten) dan heb je de mooiste 'niet' schaamranden voor Instagram.
 
Ik wist niet dat MM in dit topic ook meedeed? _O-

Maar banden beoordelen op schaamranden en koppelen aan iemand rijkwaliteiten is voor ons mindere goden niet een absolute graadmeter. Niet meer en niets minder. ;)
Als je op een superbike gaat rijden alsof het een crossmotor is (motor omlaag duwen i.p.v verzitten) dan heb je de mooiste 'niet' schaamranden voor Instagram.

Velen weten niet ,dat ze door verkeerde rijtechniek en extreme hellingshioeken ,letterlijk op het randje rijden,en met veel geluk blijven zitten.
Er was er eens ene op MF die ik had zien rijden op mettet,toen die hier kwam melden dat ie op zijn plaat gegaan was,was ik niet verwonderd.
Nu kan dat altijd ,maar bij hem zag je het aankomen
Zeer krappe en faute rijlijnen,en daarbij een hellingshoek😲
 
Terug
Bovenaan Onderaan