Tweedehands motor met ABS met een budget van 2000 euro?

Ik twijfel gewoon over het concept 'eerste motor', het lijkt me natuurlijk ook leuker direct voor iets te gaan wat ik wil, en mooi vindt, modern en met ABS, maar ik hoor van velen dat die beginnen met een eerste motor omdat ze bang zijn hun mooie nieuwe in de prak te rijden, wat denk je daarvan?

Wel ik heb ook voor een tweedehandse 2010 street triple gekozen als eerste (heropstapper) motor. En nu stel ik vast dat ik dit jaar diverse andere nieuwe motoren heb test gereden, allemaal wel "verstandiger" of "comfortabeler", sowieso "nieuwer" maar geen enkele was zo plezant en verslavend en gaf me die dikke grijns, die ik op mijn 2010 Street Triple krijg. Blijkbaar geluk gehad met mijn eerste keuze, alleen wordt het lastig om hem later in te gaan ruilen voor een ander machien.
Wat ik wil zeggen is dat die tweedehandse eerste niet direct "minder " hoeft te zijn. Ik ben hem nog lang niet moe en ik moet nog een plezantere tegenkomen.
 
Alee vooruit. Als je het budget een beetje stretched heb je hier een heel erg volledige motor met een blok dat doorgaans zeer hoge kilometerstanden aankan en met ABS. Qua gewicht is het wel een redelijk zware machine.


 
Uit eigen ervaring: 4 jaar geleden een bmw f650gs voor 3000€ en met 75000km. Wel alle opties die een zeer complete motor maakten. Abs heeft intussen enkele keren gewerkt. Nu 100.000km en enkel omwille van de km's kijk ik uit naar iets anders... intussen al iets gevonden?
 
Ik rij nu mijn 2e motor in 3 jaar allebei zonder abs en heb het eigenlijk nooit gemist. Rij door regen en wind het hele jaar door en niet altijd even zachtjes.
Abs zal misschien wel makkelijk zijn maar er zijn nog tal van andere mogelijkheden om keihard op oe bakkes te gaan denk ik dan.
 
13 jaar verder zonder abs op supersport 1000 als eerste motor en leef nog zonder te vallen.
Zelfbeheersing is nr.1 key.

Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar veel heb je zelf in de hand. Ik rij ook nog een snor scooter, kan mijzelf elke rit bijna bij elke rotonde op een auto rijden zonder dat het mijn schuld is. Maar dat is nou anticiperen. Ook zonder abs kan je gewoon kneiterhard remmen zonder op je plaat te gaan. Lijkt mij beter gewoon een remcursus te doen.
 
Ondanks lichamelijke aftakeling ga ik nu harder door de bochten dan vroeger.
Dat kan natuurlijk zo lijken op jouw leeftijd.
Dan wordt het lastig om met al die drukte in het verkeer nog mee te komen en lijkt alles ontzettend snel te gaan.

K*t opmerking he?
Maar wel van hetzelfde niveau als jouw eerste opmerkingen betreffende ervaring.
 
Dat kan natuurlijk zo lijken op jouw leeftijd.
Dan wordt het lastig om met al die drukte in het verkeer nog mee te komen en lijkt alles ontzettend snel te gaan.

K*t opmerking he?
Maar wel van hetzelfde niveau als jouw eerste opmerkingen betreffende ervaring.
Ja sorry, maar met 4000 km ervaring mag je nog niet meepraten met de grote jongens, hooguit ademloos luisteren. Dat is gewoon zo.
 
Ik ben aan het uitkijken naar mijn eerste motor, een vereiste voor mij is ABS, en sinds velen me vertellen dat je je eerste motor gegarandeerd gaat laten vallen, dacht ik eraan om het budget rond de 2000 euro te houden, nu vraag ik me echter af, is dit haalbaar?
Ik heb mijn eerste motor niet laten vallen. Heeft vast niets te maken met het feit dat ik deze een maand heb gereden..., 2e ook nog niet laten vallen maar kan altijd nog, de fabel eerste motor laat je GEGARANDEERD vallen...die gaat iig al niet meer op :)
 
Ik heb mijn eerste motor niet laten vallen. Heeft vast niets te maken met het feit dat ik deze een maand heb gereden..., 2e ook nog niet laten vallen maar kan altijd nog, de fabel eerste motor laat je GEGARANDEERD vallen...die gaat iig al niet meer op :)
Gefeliciteerd, statisch is het misschien meer 'of slechts' 60%, maar dat maakt het eerder een regel dan een uitzondering.
Uitzonderingen zijn er altijd. :t

Trekken we het over drie jaar dan is het wellicht 75%.. tien jaar 90%??

Bij een 'ride like you stole it' vast wat sneller. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan