Tweedehandse bandit of sv650s

En tussen beide sv's? De naked en de s versie.
Ik weet dat de ene een kuipje heeft en ja de ander een hoger stuur tenzij het clip ons zijn van de s. De naked ziet er stoerder uit in mijn ogen mja, ben wel vergeten te melden ik zou het ook gebruiken voor woon/werk verkeer. Zo',n 35 a 40km heen en terug (e40, e17 en de r4)
Heb zitten zien en een naked is doenbaar blijkbaar, maar je moet je wennen, het is ook niet dat ik 140km/u zal rijden. Kuipje is ook handig maar heb gelezen en door de sv650s te zien dat je dan al het wint tegen je helm krijgt.
Wat vinden jullie hiervan? Iemand met beide die hier iets kan bij toevoegen? Heb ook een cbr600f in het vizier, meer tour gericht maar ja, ik ken niet er veel van dus graag hoor ik het van jullie.
Proefrijden
 
De SV650N heeft standaard ook iets kortere versnellingen en een iets kortere achterburg. Allemaal kleine verschillen die je wellicht niet direct zullen opvallen. Ik reed de N versie ook over de snelweg. Het is een naked maar je kan bij tegenwind iets voorover gaan zitten wat bijvoorbeeld niet lukt op een wat men noemt chopper model. Je kan er ook een klein flyscreen opzetten.

Een CBR600F wordt ten opzichte van de CBR600RR misschien gezien als meer toer/sport. Dat soort dingen bepaal je vooral als berijder. Je kunt alles in een sub-sub-sub categorie plaatsen, maar het gaat erom dat jij je prettig voelt op een fiets. Je kunt met een BMW RT ook redelijk sportief rijden en er zijn ook mensen die met een supersport lange vakantietrips maken.

Even terug naar het begin. Ben je eruit of je een twee of vier cylinder wilt?
 
Als je een bandit wil, koop dan een bandit 400 of bandit 1200.
De 600 is voor 95% gewoon een gsf1200 met minder cc.
De 400 is veel lichter en is in een rechte lijn bijna net zo snel, maar veel lichter en leuker karakter (naar mijn mening).
 
Qua cilinder denk ik een twee, hoor er veel lof van ipv een 4cilinder maarja, mensen die enorm graag 4 cilinder rijden zullen daar vol lof praten dus ik weet het is persoonlijk. Maar ik zal met een 2 cilinder beginnen en ja naarmate tijd voorbij gaat zal ik hier en daar wel testen. Denk wel dat het de naked versie zal worden, ben met nog eentje aan het onderhandelen met dat de vorige geen inschrijvingsbewijs heeft en sindsdien geen contact meer geeft. Maar als ik de naked koop en na rijden merk ik van dat het niet is kan het dat ik toch later voor een tourmodel ga of adventure (ben wel maar 1.70 dus het is te zien welke voor mijn hoogte goed is) of toch naked blijf rijden maar het is mijn eerste motor en wil er niet te zot over doen.
Thanks voor jullie hulp, ik meen het. Dankzij julie weet ik een beetje meer hoe of wat.
 
Over die bandit, is een 1200 niet wat te krachtig om te beginnen? Ik weet het niet hoor maar daarom dat ik dit vraag.
 
Over die bandit, is een 1200 niet wat te krachtig om te beginnen? Ik weet het niet hoor maar daarom dat ik dit vraag.
Het gaat er meer om dat een motor goed doseerbaar en beheersbaar is (net als rechterhand).

Een bandit is wel soepel en gelijkmatig, dus wat dat betreft zou eea eel goed zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan