Tweedehandse bandit of sv650s

GazzMonkeyy

MF'er
21 jun 2017
40
0
BELGIE
Beste moto kenners/liefhebbers.
Ik ga eindelijk mijn eerste moto gaan kopen. Iets redelijk goedkoop om gewoon te beginnen.
Ik heb 2 in het oog:
Een sv650s van 2002 twv 1450 met 35000 kms, onderhoud gehad en rijklaar, tandwielen vervangen enz ziet er mooi uit.

Een bandit 600 van 1999 twv 1200 met 50800 kms, zo goed als elk2000kms vanaf de 40000kms onderhoud gehad (remblokken voor en achter, kettingwielen, koppelingplaten met sterkere veringen, oliefilter, etc

Ik kan de adds zelf opzetten als jullie dit wensen voor het zelf te kunnen zien

Nu natuurlijk ga ik eens langs allebei om te zien, eentje is naked en eentje is wat meer sportiever. Ik denk meer dat een naked meer mijn ding want heb vandaag wat motorkledij gaan passen en ze hadden een frame met de zitposities van elke motor en de naked zat een beetje gemakelijker. Ik zou wel veel snelweg kms doen maar heb gelezen dat je moet wennen in het begin.

Ik wil jullie opinie horen over deze 2 motoren, wat denken jullie ervan? Het ia gewoon om te leren want heb 1j geleden mijn rijbewijs gehaald en sindsdien niet gereden. En jullie hebben er meer kennis / ervaring hiermee dus zou graag jullie mening weten.

Thanks op voorhand,

Mvg
 
bepaal eerst maar eens of het een 2 of een 4 cilinder wordt, wereld van verschil tussen die 2.
Dus proefrijden :]
 
Eens; met beide proefrijden.
Er zit zóveel verschil tussen beide modellen, ze zijn niet met elkaar te vergelijken.
Beide hebben een ander karakter, aan jou te bepalen wat de voorkeur geniet.
 
Denk ook dat ik voor de sv ga gaan, heb wel een naked ook gevonden voor dezelfde prijs en minder kms 23000. Hij heeft juist kleine omderhoud gehad van de 24000 kms.
Zal de zoekertjes plaatsen, dan kunnen jullie ze ook zien.

Sv650 naked
https://www.2dehands.be/motoren/mot...ampaign=socialbuttons&utm_content=app_android

Sv650s
https://www.2dehands.be/motoren/mot...ampaign=socialbuttons&utm_content=app_android

Over de prijzen is er al over gehandeld, sv650m 1500, sv650s 1450

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, het is enorm hulpzaam en geaprecieerd
 
Laatst bewerkt:
Ok zal dit doen.
Die naked van sv650 dat ik in mijn vorige post heb gedaan ziet er niet slecht uit, minder kms, zelfde prijs dan de s versie. Eigenaar zei dat hem nu sinds vorig jaar stilstaat, wel onderhoud gehad en in de winter nieuwe batterij, hij zei dat als hem inderhoud heeft gehad dat er geen opmerkingen waren van de garage.
Zou deze een goede zijn? Aleja ik weet dat het moeilijk te zien is zal het zaterdag zelf zien ook en testen. Maar op eerste zicht, wat denken jullie?

Mvg.
 
Zelf heb ik zo een SV650N gehad uit 2002. Nieuw gekocht en 60k km mee gereden. Super fiets aan gehad, buiten regulier onderhoud alleen het volgende:
1. Storingen bij tellers en stuur. Oorzaak was de ommanteling van de kabelboom naar het stuur. Dat materiaal was uitgehard en daardoor knakte die mantel en sneedt de bedrading door. Nadat ik dit had opgelost en voorzien van soepele ommanteling geen problemen meer gehad.
2. Remmen gingen vastzitten maar ik reed vanaf dag 1 flink in de pekel. Op basis van de foto en km stand lijkt mij dit geen fiets die veel pekel heeft gezien.

Bij 24k moet volgens het boekje de klepspeling worden gecontroleerd. Bij mij moesten ze toen iets bijgesteld. Is geen probleem, maar vraag dit na en anders hier voor jezelf even rekening mee houden.

Het is een foto en absolute zekerheid heb je nergens ook niet bij een nieuwe, maar als hij goed rijdt zou ik hem zo kopen.

Die van mij had op een gegeven moment 76pk aan het achterwiel. Ik gebruikte met enige regelmaat alle 76 en het blok heeft nooit problemen gegeven. In die tijd reed er ook een jongen op eenzelfde die sprong er niet zachtzinnig mee om op straat en circuit en die bleef ook heel en had er een ton op staan. Je kan er prima rustig mee rijden, maar de ervaring leert dat de blokjes goed zijn.

Dit is mijn ervaring met de 1e generatie SV voor wat het waard is. Over de latere versie met vierkante framebuizen en injectie hoor ik iets andere verhalen, maar dat zijn verhalen ik heb er zelf nooit zo eentje gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ahh merci het is erg geapriceerd je info, kan er dan op letten. Zal het keer vragen
Ja op de foto ziet hem er echt proper uit, hij zit wel in de garage en heeft geen nummerplaat meer. Dus zal keer vragen als voor de rest alles oke is, papieren, enz
Het was ook zijn eerste moto, maar voor de rest ziet het een mooie moto uit mja tot je het zelf ziet kan je nooit 100% zeker zijn zeker.
 
Het framenummer staat ingeslagen aan de zijkant van het balhoofd. Dit moet overeenkomen met je kentekenbewijs. In NL kun je het kenteken checken bij de Rijksdienst Wegverkeer (RDW), hoe dit in België werkt weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik maar toegeven dat ik dus een SV650S heb uit 2002. Een rode (want die zijn sneller). Inmiddels staat er 50.000 kilometer op de teller. Tot nu toe niet heel veel problemen mee gehad, afgezien van vorig jaar toen op rij m'n spanningsregelaar en m'n dynamo het begaven.

Nou ja, de beurt waar kleppen werden gesteld, de ketting + tandwielen moesten worden vervangen en er ook nieuwe banden op moesten was ook geen fijne, maar goed, dat valt onder regulier onderhoud.
 
Ik had een zwarte met 76pk aan het achterwiel en nooit een SR of dynamo hoeven vervangen...
 
Thanks voor de tips, zal die naked uiteindelijk kopen, zaterdag erachter gaan. Heb gewoon klein extra vraagje.
Over kledij, het is mijn eerste moto dusja ik zal beginnen rijden met deftig weer, wat bewolkt, zon, misschien lichte regen. Dan is het best textiel broek en jas met uitneembare membraan zeker?
 
Leer is altijd het beste, textiel is een stuk handiger. Hoeft niet de wereld te kosten, ga 'ns kijken bij een motorkledingzaak.
 
In de winter draag ik een regenjas over mijn oude niet waterdichte textieljas. Ook als het droog is, het werkt prima als een windstopper tegen de kou. De laatste keer heb ik wel een wat luxer regenpak gekozen, dat valt mooi om je motorkleding en flappert niet zo. Als ik mijn jas uittrek blijft de regenjas er gewoon overheen hangen, het is alleen een extra rits met aantrekken, dat ben je ook zo gewend. Zo heb ik voorheen ook winters woon-werk verkeer gereden met een regenjas over een leren motorjas.

Velen zijn dol op Gore-Tex. Voorheen zat dat in de tussenlaag, dan bleef na de bui de buitenlaag nog lang nat. Tegenwoordig heb je ook varianten met de buitenste laag waterdicht. Het schijnt goed te werken maar er hangt ook een prijskaartje aan. Ik hou het bij mijn oude oplossing. Investeer wel in goede handschoenen en laarzen, daar vind ik Gore-Tex ideaal dat hoor ik ook van anderen die al de nodige winters hebben gereden.

Ik draag geen thermo ondergoed. Komende winter maar eens proberen met de lingerie van mijn vriendin :)
 
Laatst bewerkt:
Ahhh oke thanks, zal keer is langs een winkel gaan en wat passen
Een vraagje, de eigenaar heeft alle papieren behalve het inschrijvingsbewijs, is dit een probleem? Aleja ik weet dat je dit nodig hebt, maar als het er niet bij is hoe kun je dit oplossen? (Weet niet als iemand van Belgie meekijkt die dit weet of, als het hetzelfde is in nederland)
 
Ahhh oke thanks, zal keer is langs een winkel gaan en wat passen
Een vraagje, de eigenaar heeft alle papieren behalve het inschrijvingsbewijs, is dit een probleem? Aleja ik weet dat je dit nodig hebt, maar als het er niet bij is hoe kun je dit oplossen? (Weet niet als iemand van Belgie meekijkt die dit weet of, als het hetzelfde is in nederland)

*
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je misschien hierbij helpen ik heb namelijk beide gehad.

Eerst een ’95 bandit naked variant 60k km op de teller. Goede eerste motor reed heel soepel en degelijk door de 4cilinder motor en veel op geleerd. Na een jaar vond ik hem echter wel heel saai en ik wou graag iets sportiever rijden.

Dus SV 650s ’01 gekocht met 30k km op de teller. Heb vanaf dag 1 geen spijt gehad. Een SV is heel veel motor voor je geld en redelijk sportief. Door de V-twin heb je echt een leuke motor met veel karakter. Heb spijt dat ik de motor niet eerder heb gekocht.
Qua onderhoud heb ik aan beide alleen slijtage onderhoud gehad.
 
En tussen beide sv's? De naked en de s versie.
Ik weet dat de ene een kuipje heeft en ja de ander een hoger stuur tenzij het clip ons zijn van de s. De naked ziet er stoerder uit in mijn ogen mja, ben wel vergeten te melden ik zou het ook gebruiken voor woon/werk verkeer. Zo',n 35 a 40km heen en terug (e40, e17 en de r4)
Heb zitten zien en een naked is doenbaar blijkbaar, maar je moet je wennen, het is ook niet dat ik 140km/u zal rijden. Kuipje is ook handig maar heb gelezen en door de sv650s te zien dat je dan al het wint tegen je helm krijgt.
Wat vinden jullie hiervan? Iemand met beide die hier iets kan bij toevoegen? Heb ook een cbr600f in het vizier, meer tour gericht maar ja, ik ken niet er veel van dus graag hoor ik het van jullie.
 
En tussen beide sv's? De naked en de s versie.
Ik weet dat de ene een kuipje heeft en ja de ander een hoger stuur tenzij het clip ons zijn van de s. De naked ziet er stoerder uit in mijn ogen mja, ben wel vergeten te melden ik zou het ook gebruiken voor woon/werk verkeer. Zo',n 35 a 40km heen en terug (e40, e17 en de r4)
Heb zitten zien en een naked is doenbaar blijkbaar, maar je moet je wennen, het is ook niet dat ik 140km/u zal rijden. Kuipje is ook handig maar heb gelezen en door de sv650s te zien dat je dan al het wint tegen je helm krijgt.
Wat vinden jullie hiervan? Iemand met beide die hier iets kan bij toevoegen? Heb ook een cbr600f in het vizier, meer tour gericht maar ja, ik ken niet er veel van dus graag hoor ik het van jullie.

Andere motor, soortgelijk probleem:
Aprilia Shiver met/zonder windschermpje

Met windscherm kwam de wind (gebundeld) op mijn helm dus dat was wel irritant. op de borst niet zo veel wind. Bij lege wegen wel altijd plat op de tank liggen zodat ik geen last had van de wind.

Zonder windscherm, wind verdeeld over hele lichaam: Meer rust bij je hoofd. Maar helaas geen windscherm om achter te duiken wanneer het rustig is.
Bij 100/120 is de wind echt prima te doen(eerst even wennen), ga je 140 rijden dan wordt het al veel erger qua wind maarja zo hard mag je dan ook niet.

Rij nu altijd zonder windscherm want vind dat fijner rijden. zou ik op rustige tijdstippen veel kilometers maken dan zou ik het windschermpje er misschien weer op doen zodat ik er achter kan duiken.
Dus: Woon-werk (2*30km) op een naked zonder windscherm is prima te doen (er staat toch altijd file dus hard rijden gebeurd niet zo veel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan