Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

In de brochure stond destijds inderdaad een erg optimistische 112 mph / 180 km/u. Denk dat 160-165 km/u meer realistisch is. Dit is trouwens een bijzonder mooie S2!
Ik heb de 400 gehad, die liep 160 op de teller. Maar had er wel een kuip op.
 
Tja de brochure kan wel wat overdrijven. Volgens het krantje kan mijn 380 ook 176km p/u... weet niet van welke heuvel in NL dat gemeten is.
1711981741473.png


over de S2 gesproken, in mijn kawa boek (gekocht van een vent in NL, is dat rode werkplaatshandboek waarin A1, A7 en H1 beschreven staan) ook stond ook nog een getypt papiertje met gegevens. Ook daar staat de optimistische 180km p/u op. Ohja, en ook nog eens 1 op 32...

1711982015763.jpeg
 
Nee, hij kan gedurende een afstand van 176 km zijn -onbekende- topsnelheid rijden. Daarna is de benzine vast op ofzo.
 
Wat een geinig ding zeg. Kan dat zomaar op kenteken in NL gezet worden? Is niet gevoerd in NL las ik.
Als het goed is wel, iemand van de RD club had/heeft er ook 1 met kenteken.
Dit vond ik ook nog;
Zeer unieke, drie cilinder 2-takt. Slechts 7 geregistreerde exemplaren in NL!
 
Ik was mij wat aan het inlezen over 2takt, boostbottle, reedvalve -spacer etc.
heeft iemand daar meer info over?
Heb nog wat documentatie wat ik moet doorlezen,

Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan