Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Die Gilles Coulanges heeft of ballen ter grote van zijn 2takt cilinders of heel veel circuit kennis........ wat een mooi gezicht zoals die de bochten pakt.
Ja, helaas zit hij nu in een rolstoel,want het ging een keer goed fout,het is en blijft gevaarlijk dat soort baantjes.Kijk maar naar oa isle of Man,
de halve familie Dunlop is al verongelukt,toch mannen met heel veel ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Grote ballen zullen we maar zeggen, hij heeft een ernstig ongeluk gehad en is al een aantal jaren zwaar gehandicapt.
 
Ja maar toch liever kleine balletjes:$ en nog gewoon rond kunnen lopen:Y
Al heb ik vroegah ook tussen de bomen door gereden met m,n race RD,eerlijk gezegd was ik
daar niet zo happy mee,maar ook Zandvoort met zijn vangrails,ook daar had ik het niet zo naar mijn zin,
straten circuits hoefde van mij niet,levensgevaarlijk.
Eigelijk was alleen Assen veilig genoeg,was ook mijn favoriete circuit,helaas is dat nieuwe Assen daar maar een
slap aftreksel van.
 
Laatst bewerkt:
Oh dat verbaasd mij niet dat ie er een keer hard vanaf gestuiterd is. Ik prijs mij zelf gelukkig dat ik een gezonde mate van schijterigheid over mij heb. Ben groot voorstander van de 80-20 regel en dat bevalt mij tot op heden wel zo goed!

Zandvoort is inderdaad een niet vergevings gezind motor circuit, heb er in het verleden regelmatig gereden totdat er iemand overleden was op dezelfde trackday (Luiyendijkbocht). Assen is dan veiliger, wat ik ook een leuk baantje vind is Mettet, keer hard er af gegaan (aangetikt door een ander) enkel gebroken sleutelbeen door goede uitglijruimte!

Maar ook op de openbare weg zie ik wel eens jongens bochten nemen waar ik denk, wat als er spoortje diesel of zand ligt......

Om dit verhaal toch 2takt gerelateerd te houden. Ben bezig mijn Zundapp (125) op te waarderen, zuiger wordt aangepast, membraan inlaat met expansie uitlaat erop, carb opnieuw afstellen op vermogensbank en nieuwe koppeling erin!
 
Google Traduction

het leven van een tester bij Yamaha. Wat heeft dit met 2-takt te maken ? Omdat veel gaat over de RD400 :)
Is helaas een google-vertaling vanuit het Japans, maar het is nog best leesbaar, en je komt een hoop interessante weetjes tegen, zoals het verschil in rijgedrag tussen gietwielen en spaakwielen met alu of ijzeren velgen, waarom een Honda brommertje mee verantwoordelijk is voor de dood van de Yamaha 2-takt met roterende inlaten (dat ze die aan het ontwikkelen waren zal voor de meesten ook al nieuws zijn), en nog veel meer .
 
Laatst bewerkt:
Honda is het grote kwaad wat 2 takten omzeep helpen betreft,samen met de treehuggers.
Wat wielen betreft hoe lichter hoe beter,ik heb zelf carbon wielen gehad en dat was al een
wereld van verschil met de toch al lichte standaard wielen.
 
Honda is het grote kwaad wat 2 takten omzeep helpen betreft,samen met de treehuggers.
Wat wielen betreft hoe lichter hoe beter,ik heb zelf carbon wielen gehad en dat was al een
wereld van verschil met de toch al lichte standaard wielen.

dat weten we allemaal, maar het gaat hier over de jaren '70 en wat het Honda brommertje betreft is het echt niet wat je zou denken/verwachten ;)
en de wielen : het gaat niet zozeer over het sturen, maar over stijfheid.
 
Stijfheid heeft ook met sturen te maken,ook zijn stalen spaakwielen zwaarder dan gietwielen,al merkte ik weinig verschil tussen de
spaak en gietwielen bij mijn GT750,maar dat waren nieuwe spaakwielen,overigens heb ik ook alu spaak velgen gehad en dat stuurde prima.
Rijd maar eens op een Laverda met spaakwielen,stuurt en remt als de beste,totaal niet te vergelijken met Japanse meuk uit de jaren 70.
 
enfin, ik ben ongeveer halfweg zijn verhaal en vind het leuk lezen , gezien vanuit een invalshoek waar je zelden iets van te weten komt (de fabrieks-testers).
 
enfin, ik ben ongeveer halfweg zijn verhaal en vind het leuk lezen , gezien vanuit een invalshoek waar je zelden iets van te weten komt (de fabrieks-testers).
Ik heb het halverwege opgegeven,'(ik word gek van die vertaling8)7,ik snap niet dat het tegenwoordig niet beter vertaald kan worden.:?
 
Zijspan mogen ze houden,blokje is wel leuk voor in een normale motor.:]
 
😂😂De beste omschrijving die er is👍
yeah..
wR05SUL.jpg
 
Nou dat was dan het brommer topic,ik dacht wel dat het geen lang leven beschoren zou zijn,
op zich begrijpelijk maar aan de andere kant staat het halve forum vol met topics die niks met
motoren te maken hebben,zelfs honden en katten topics ben ik tegengekomen,in dat kader
vind ik klassieke brommers nog meer met motoren te maken hebben dan Fifi of de natte poes van de vrouw..
Kortom er word hier blijkbaar met 2 maten gemeten.
Wil je een puur motorforum zijn moet ook alle andere niet motor gerelateerde meuk er af gegooid worden.B|:Y
 
Laatst bewerkt:
Moet je dan persé lid worden van een brommerforum nee toch, er is ook een subforum over welke auto's we rijden en dat mag ook gewoon
 
Ja maar dat is ook niet het probleem,men wil geen brommer jeugd hier op het forum,begrijpelijk,maar
daar is weinig kans op bij klassieke brommers,zijn allemaal oudere jongeren die daar naar kijken.
En de Dep krijgt waarschijnlijk nog de kriebels bij de gedachte aan opgevoerde brommers :(en de jeugd die daar
bij hoort,waarschijnlijk nog een bromsnor trauma aan overgehoudenB|:+
 
Geduld, geduld.....

De crew is nog in beraad. Kan best een paar dagen duren, maar we staan er niet onwelwillend tegenover. Discussie is voornamelijk gericht op het buiten de deur houden van de scooterpubers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan