Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Kawa Samurai schuurvondst, beetje poetsen, verder wat nakijken en gaan!


De Leerdamse politie had in de 70-er jaren een 350 Samurai als dienstfiets. Was wel makkelijk - je hoorde hem van ver aankomen _O-

Kon ik vluchten met mijn Batavus crossbrommer.

Hier gaat zoonlief zijn NSR125 binnenkort verkopen. ;(;( Geen tweetakt motorfiets meer in de schuur....
 
De Leerdamse politie had in de 70-er jaren een 350 Samurai als dienstfiets. Was wel makkelijk - je hoorde hem van ver aankomen _O-

Kon ik vluchten met mijn Batavus crossbrommer.

Hier gaat zoonlief zijn NSR125 binnenkort verkopen. ;(;( Geen tweetakt motorfiets meer in de schuur....
Wat grappig, gezien je uit Dongen komt ken ik denk ik jouw zoon! (oud-collega) Heeft hij toevallig net een ZRX1200 gekocht? Jammer dat hij de NSR weg doet '(
 
Haha, het geld is helaas op nu 😂 Anders had ik het graag gedaan. Maar ik wil sowieso nog een daily tweetakt aan de collectie toevoegen in de toekomst!
 
De Leerdamse politie had in de 70-er jaren een 350 Samurai als dienstfiets. Was wel makkelijk - je hoorde hem van ver aankomen _O-

Kon ik vluchten met mijn Batavus crossbrommer.

Hier gaat zoonlief zijn NSR125 binnenkort verkopen. ;(;( Geen tweetakt motorfiets meer in de schuur....
De 350 is geen Samurai maar een Avenger.:Y;)
 
Maar wel erg leuk dat de politie er op reed, kom er tegenwoordig maar eens om, de politie op een race 2takt!
 
Maar wel erg leuk dat de politie er op reed, kom er tegenwoordig maar eens om, de politie op een race 2takt!
Had de politie bij ons in het dorp ook,een echte race Sparta met motorkenteken,ik zag een keer bromsnor op z,n Sparta rijden,
kwajongen die ik toen was dacht ik die zal ik eens laten schrikken met m,n T500,dus volgas er vlak langs geknald,
hij pleurde bijna van schrik de naastgelegen vliet in 😱 }):+
De ULM.
 
Had de politie bij ons in het dorp ook,een echte race Sparta met motorkenteken,ik zag een keer bromsnor op z,n Sparta rijden,
kwajongen die ik toen was dacht ik die zal ik eens laten schrikken met m,n T500,dus volgas er vlak langs geknald,
hij pleurde bijna van schrik de naastgelegen vliet in 😱 }):+
De ULM.
Dat was de ULM, de Ultra Lichte Motorfiets van de Rijkspolitie. Of zoals grote stads dienders zeiden: De BoPo (Boerenpolitie), naar de DDR VoPo (VolksPolizei)
 
Dat was de ULM, de Ultra Lichte Motorfiets van de Rijkspolitie. Of zoals grote stads dienders zeiden: De BoPo (Boerenpolitie), naar de DDR VoPo (VolksPolizei)
Ja bij ons in het dorp waren ze slechter af dan die van de stad,die hadden een Kreidler RS. 8-)
 
Mooie vondst!
Ja misschien meer voor onderdelen dan opknappen,onderdelen zijn niet makkelijk aan te komen,
z,n prijs is wel erg optimistisch,alhoewel gezien de 2 takt gekte zou het me niet verbazen als er nog
aardig wat op geboden zal worden,jammer dat het geen Avenger is.
 
Alleen of die 800km klopt dat lijkt me sterk,ook jammer dat er een deuk zit in de rechter uitlaatdemper,en
vreselijke handvatten en stuur met dito knippers,al is dat laatste vrij eenvoudig te verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ritje,zal je 2 tips geven,ik weet niet of daar al eens naar gekeken is,maar de oliepompkabel
loopt bij de NS naar de onderkant van het blok,daar zit hij lekker vocht en andere troep op te vangen,
ze willen dan ook nog al eens doorroesten,het gevolg is een vastloper,dus met enige regelmaat die kabel inspecteren
Vanwege dit verhaal toch preventief maar een controle gedaan.
Wel een olielek gevonden, maar het was geen tweetakt olie en de olielijn was in orde.
IMAG6490.jpg
Deze kabel was met siliconenkit afgedicht en is los geraakt. Ik denk dat dit al een langere tijd aan de open lucht blootgesteld is geweest, want de bakolie is zeker niet mooi roze meer (of welke kleur dan ook)😅
IMAG6493.jpg
Dus snel aftappen, kabeltje fixen, flushen en een fles nieuwe Motul Transoil erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan