TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.339
- 19.970
Die hadden ze, is alleen nooit in productie gegaan voor op de weg, wel in de racerij de TZ750.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een Yamaha,ik bedoelde een watergekoelde Kawa,je bedoeld de KR750Die hadden ze, is alleen nooit in productie gegaan voor op de weg, wel in de racerij de TZ750.
Ja zie mijn post,overigens een laagtoerig apparaat, rode gebied begint bij 7500rpm.oh ja is ook zo, dat krijg je met zo'n kruisbestuiving.....maar ook Kawa had zo'n prototype.
Kawasaki fourcylinder prototypes
Kawasaki fourcylinder prototypes. For more information see teamheronsuzuki.blogspot.com/2011/01/kawasaki-fourcylinde...www.flickr.com
Dat is echt veel leuker dan je oude Vespa elektrificeren wat nu veel gebeurd! Dikke duim!Vespa met haast
Weer wat geleerd. Het Kawa 750 square four prototype voor de weg kende ik wel. Tegenhanger voor de Yamaha GL 750. Die KR750 racer zegt mij helemaal niets. Is ook weer een totaal ander blok dan die straatmotor.oh ja is ook zo, dat krijg je met zo'n kruisbestuiving.....maar ook Kawa had zo'n prototype.
Kawasaki fourcylinder prototypes
Kawasaki fourcylinder prototypes. For more information see teamheronsuzuki.blogspot.com/2011/01/kawasaki-fourcylinde...www.flickr.com
Wel geen 2 takt maar in dit kader wel toepasselijk ,wat een bijzondere motor,
Ik wist dat jij een keer zoiets in elkaar had gezet ja Heel vet, daar gaan we eens naar kijken, maar dat zal wel enige "studie" vergen gok ik zo.
je kan de uitlaat pagina ook als stand alone gebruiken door het betreffende vakje uit te vinken
meer info http/users.telenet.be/jannemie/JanBros 2-stroke 1.2.docx
Ja die Jollymoto uitlaten zien er goed uit. Maar voor dat bedrag wilden we ze dus lekker zelf maken, en natuurlijk omdat zelfgemaakte uitlaten de bom zijn.zoiets?
Ik heb onder mijn kawa een setje Higgspeeds liggen, die doen het ook erg goedSUZUKI GT380 JOLLYMOTO EXHAUSTS
JSOS38SS Mild steel body with silencers. Silencer choice of Alloy & Black Carbon Fiber & Green Carbon Kevlar. Full system comeswww.jl-exhausts.com
Expansion Chambers for the SUZUKI - GT380 -1972-1978
Custom Expansion Chambers for SUZUKI - GT380 -1972-1978higgspeed.com
Alleen raketten zijn rocketscience Maar we gaan zeker je RTFM advies opvolgen. Cilinders zijn voor ons inderdaad een gegeven, die zijn wat ze zijn. Dus daar gaan we het mee doen. Eerst maar eens kijken of we tot een uitlaat ontwerp kunnen komen.RTFM
uitlaten alleen is simpel, de rest is ook geen rocket-science
Nee.... niet simpel, wat je hierboven schrijft is al abracadabra . We hebben ook een 125cc kart cilinder met bijbehorende uitlaat beschikbaar. Die liggen los op de plank. Dat allemaal eens opmeten en in de software kloppen leek ons een mooi studieproject om wat meer inzicht te krijgen in de materie.nog even over uitlaten : het enige "moeilijke" is de goede speed-of-sound vinden. je kan er natuurlijk gewoon bouwen, en als bv het vermogen te vroeg komt (te laag in toeren) moet je een lagere waarde voor SoS ingeven zodat de pijp korter wordt, en omgekeerd. is natuurlijk veel werk bij een 3-cylinder.
simpelere manier is om van een gekende uitlaat voor de bewuste motor met gekend max vermogen toerental, de uitlaat op te meten, alle gegevens van die motor (timing etc) in te geven en dan met de SoS te spelen tot de totale lengte overeen komt. totale lengte is vanaf de zuiger tot aan het eind van de achterste conus. en ook de lengte tot aan het midden-gedeelte in het oog houden.
voor mijn KR1S heb ik 577 als SoS, voor de luchtgekoelde Sky-MX is het maar 456, ligt ver uiteen en dus "niet echt zo heel simpel"
vergeet maar dat je eerste uitlaten direct spot-on gaan zijn. ze zullen wel werken, daar niet van. maar het verschil tussen 1 die werkt en een echt goede is heel groot.Nee.... niet simpel, wat je hierboven schrijft is al abracadabra . We hebben ook een 125cc kart cilinder met bijbehorende uitlaat beschikbaar. Die liggen los op de plank. Dat allemaal eens opmeten en in de software kloppen leek ons een mooi studieproject om wat meer inzicht te krijgen in de materie.
Meteen 3 uitlaten maken en er dan achter komen dat het helemaal mis is zou wel zonde van het werk zijn....
Je omschrijft het goed, we hebben totaal niet de verwachting om in één keer goed te zitten. Als we al iets beter dan standaard zitten zijn we goed bezig denk ik.
Het kart cilindertje met uitlaat is slechts studiemateriaal.... en we moeten nog beginnen met studeren.
Een dyno staat helaas niet in dezelfde schuur, als ik later groot ben en een eigen werkplaats heb staat een dyno op plaats 4 denk ik, eerst draai en frees aparatuur, dan lasaparatuur en dan die dyno dan kun je leuke motoren bouwen.
Waardevolle tip staat genoteerdPas op met hogere toeren draaien met de standaard suzuki zuigers. Die desintegreren volledig net boven maximaal standaard toeren