tweetakt verenigd U zich hierro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamathi

Die hard MF'er
18 nov 2005
733
0
Perth, West Australia
Het blijkt mij wel aardig om een speeciaale draat te hebben omtrent 2 tackt motorfietsen.
Dit zal het speuren en missen van dit onderwerp oplossen.
Tweetakten zijn miet meer in the meerderheid tegenwoordig en het zal wel een nostalgishe draad worden, hopelijk.
Ik rij RZ500 ben een RG500 aan het restaureren en na deze komt een racer RD350. :]
 
Ik heb er 4 in de schuur staan. Een Suzuki T500K uit 1974, rijklaar en netjes. Een Suzuki GT380J (met trommelrem) uit 1972, restauratieobject, wordt aan gewerkt, een Suzuki GT250 X7 uit 1979, van mijn vrouw, rijklaar en netjes, en er staat een Suzuki T350J uit 1972 te wachten op ombouw naar classic racer.
 
Laatst bewerkt:
Hey Ief er zijn nog genoeg tweetakt liefhebbers :} Zelf heb ik de verzameling gister uitgebreid met een Peugeot Vivacity 100 raceplee 8-) . Dan heb ik nog : 1 MZ RT125, 2x YamahaRD 250/350LC,Honda MTX80 en Yamaha DT125LC. Die laatste 2 zijn te koop :W ,mzzzls,Rob.
 
weet ik wel maar toch, dit topic is ook al een stille dood gestorven en zo zijn er wel wat meer geweest dacht ik ;)

foto's, ff kijken wat ik zoal heb...

rdke.jpg


rd350n1.jpg
 
ben geopereerd aan m'n hebberigheids klier en m'n kwijlklier
is verstopt.. B|

dus je mag hem plaatsen. het blijft een prachtige fiets :}
 
En de GT380. Wordt aan gewerkt, krukas is gereviseerd en ligt te wachten op inbouw.

full
 
Ik vraag me nog steeds af hoe je het voor elkaar krijgt om die
oude motoren er als nieuw uit te laten zien..

die T500 is ook exact zoals ie geleverd werd in 1973

hij ziet eruit alsof ie direkt na aanschaf in een vacuumzak is gegaan
en er vorig jaar pas uit is gekomen..

trouwens mama's bike ziet er ook oogstrelend uit hoor
 
Nou, om eerlijk te zijn, de T500 en de X7 heb ik in zeer goede staat gekocht. Van dichtbij zie je wel wat plekjes op de T500, maar het ding is dan ook nagenoeg origineel, met hier en daar een "verkeerd" boutje of moertje. Alleen de spaken hebben wat aandacht nodig, maar ik heb kans gezien twee setjes originele (!) spaken op de kop te tikken en die gaan er deze winter in. De 380 is een ander verhaal, dat ding heeft mij echt bloed. zweet en tranen gekost. En blaren op mijn vingers. Het hele blok ligt nu uit elkaar. De krukas is gereviseerd met nieuwe keerringen, lagers en drijfstangen. Met een beetje geluk rijdt deze van het voorjaar ook weer. Van de T350 heb ik nog geen foto's, die staat bij mijn schoonmoeder in de schuur te wachten op zijn beurt. Dat is echt wat je noemt "een uitdaging".
 
@ robinjo,

ja, is origineel (enkelt ypvs lc2 bj "83) en hoe groot ie is, als in diameter?

zou ik ff op moeten meten als je het echt weten wilt.
 
Hoy laat ik nu toevallig ook bezeten van het tweetakt virus. Ik heb zelf een Kawasaki S2 350 van 1972. Een Kawasaki S3 400 van 1975. Een Kawasaki KH 250 van 1977. Verder een Yamaha DT2 250 off the road van 1973.

Bijlage: S2-3508 mail.JPG
 
beh wat een lelijke dingen }) :r check mijn appie is toch veel mooier O-)

pict12644sr.jpg


Moet alleen nog effe wat verdere bestickering en ruitje op.


nee hoor die van jullie mogen er ook wezen maar ik houd zelf wat meer van modernere fietsjes.. 8-)
 
heeft er iemand misschien een foto van een kawa 500 mach3?
heb ik ooit op gereden zal ik nooit vergeten!
 
Even Kawasaki 500 mach3 intikken op Google, klik op afbeeldingen....voila!!
 
Zo een T350 jeb ik ook, maar dan uit 1972. Een oranje/witte. Zeg, Bachus, ben je al lid van de Suzuki T en GT liefhebbers club?

Nee ben ik niet, ook niet van Plan te worden.
Ik heb niets meer met Clubs, als ik Onderdelen nodig heb weet ik ze te vinden.
Ik had de hele 2tact serie van Suzuki maar heb ze moeten verkopen omdat ik geen Plaats meer had ;(
 
De mijne:

full


Een paar jaar geleden de krukas en keerringen aangepakt, dit jaar nieuwe zuigers (+ 0.8mm), volgend jaar maar eens perfect afstellen.

Leuk om te zien dat er toch nog een aantal tweetakts zijn die nog steeds hun bijdrage leveren aan het broeikaseffect :]
 
En de X7 van mevrouw Duc...

(Afbeelding)


Wow een echte X7!! die zie ik niet vaak meer, was mijn eerste liefde. Helaas veel te vroeg overleden door tussenkomst van een paar eikels en een aansteker ;(

Maar wat heb ik veel plezier gehad van die brommer, vooral bij stoplichtjes, heerlijke fiets.

Mooi om te zien dat er zo nog eentje rondrijdt en vooral in die staat!! :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan