Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Erg mooi project van een forumlid.
 
Heb de carburateur van de Nsr 125 weer in elkaar.
Wilde hem vanmorgen monteren, maar loop nu tegen het volgende probleem aan, als ik de slangklem op de insulator aandraai blijft de carburateur niet zitten.
Heb op het www al gezocht voor een nieuwe insulator, maar die zijn niet meer leverbaar.
Bestaat er een manier om dat kunststof weer soepel te krijgen?
 
Die hoef je ook niet super vast te draaien,net aan is vast genoeg,oud rubber soepel krijgen gaat alleen tijdelijk door het te verwarmen met heet water of een verfstripper.
 
O, dan wil ik hem waarschijnlijk te vast aandraaien.
Zal het nog eens proberen.

Dankjewel 👍
 
Met wintergreen olie en alcohol wordt dat rubber waarschijnlijk weer soepel. De vraag is voor hoelang. Maar als het is om eea goed te monteren....
 
1652262169729.png
 
Met zulke koopjes moet je supersnel zijn anders ben je al te laat,toen ik mijn RZ500 met maar 7000km op de teller te koop had gezet was die binnen een paar uur verkocht,dit is al zo,n 12 jaar geleden,volgens de RDW gegevens heeft die man hem nog steeds,een echte liefhebber dus.
Met m,n beide RG,s is dat heel anders verlopen,beide intussen meerdere eigenaren gehad en 1 is op een gegeven ogenblik
verdwenen uit het RDW register,blijkbaar geëxporteerd naar het buitenland.
004rd_zpssqlb9h1r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen tweetakt liefhebbers. Deze week komt mijn Bakker Rd350 op Marktplaats. Deze motorfiets is al eerder besproken in deze thread en is een unieke motorfiets. Volgens de overlevering zijn er in 1984 bij Nico Bakker enkele tientallen aluminium frames besteld door een grote Japanse Yamaha dealer. Het moest een plug&play ombouw zijn waarbij dus alle standaard RD350 YPVS31K onderdelen 1 op 1 overgezet moesten kunnen worden. Naar zeggen zijn twee frames achtergehouden en in opdracht voorzien van alles wat Nico bakker destijds aan exotische onderdelen kon leveren. Eén van deze specials is naar Duitsland gegaan en inmiddels volledig verbouwd met moderne wielen, remmen en vering. De andere is in Nederland gebleven en is ca 13 jaar geleden in mijn bezit gekomen. Hij was alhoewel verwaarloosd en slordig afgebouwd nog helemaal voorzien van alles wat deze motorfiets zo speciaal maakt:
Aluminium tank, 38mm Marzocchi racing vork voorzien van mechanische anti-duik en magnesium onderpoten. WiWo 4-zuiger remklauw met geventileerde remschijf voor en een WiWo Lockheed patent twee-zuiger remklauw met geventileerde schijf en anti-duik link constructie achter. Magnesium PVM kroonplaten speciaal gegoten voor Bakker. White Power achterdemper (volledig gereviseerd vorig jaar). PVM magnesium drie spaak velgen, 16" voor en 18" achter. De motor is in 1985 door bakker afgeleverd met een oranje gespoten originele RD350 YPVS topkuip en puntbak onder. Een jaar later is dit vervangen door TZ250 replica kuipwerk. Motorisch is er ook wel het één en ander aangedaan. Cilinder zijn prachtig bewerkt en de inlaten zijn door mij voorzien van ForceV3 membranen. Mikuni 34mm carburateurs leveren de brandstof. Een Zeel unit levert de vonken en stuurt de powervalves aan. Dyna coils leveren extra power. Op de testbank van Pieter Schmidt van PS tuning leverde het geheel 73Pk bij 110000 toeren. Het totaal gewicht ligt onder de 110Kg en met 73Pk is dat best spectaculair. Eind van dit jaar gaan mijn vrouw en ik emigreren naar Italië en ik zou het fijn vinden als de Bakker (ook op kenteken) in Nederland blijft. Met de huidige gekte rond tweetakt motoren waarbij 10K voor een RGV inmiddels heel gewoon is en een mooie NSR250 daar nog ruim overheen gaat is het lastig om de waarde van een unieke one-off motorfiets te bepalen. Maar ik zou het fijn vinden om er 15K voor te krijgen.
Diverse fotos zijn bevinden in dit draadje vanaf pagina 138.
Wat mankeert eraan: lakwerk heeft zeker patina. Hij is twee jaar geleden van de jiffy gerold en heeft daardoor wat krasjes op de linkerkuip. En wat cracks in de gelcoat van de oren van de topkuip plus een klein scheurtje in het ruitje. Polyester en ruitje zijn nog nieuw te koop trouwens.
En de Scitzu toerenteller geeft erratic aan. Verder kan ik niet zo gauw iets bedenken wat aandacht behoeft. Ik heb er een polyester mal bij van Nico bakker voor het zitje en voor de hugger. Ook heb ik er een extra remschijf en WiWo remklauwen bij (Afkomstig van die Duitse Bakker). Hij loopt op pre-mix en ik heb onder het kontje een waterdichte tas gemaakt met daarin een gereedschapsetje en kleine maatflesjes met olie. Ik heb er zelfs een officiële Bakker folder bij waar het frame op getoond wordt.
Als je geïnteresseerd bent stuur me dan een PM.
Groet, William
 
Is best een unieke motor,het is maar net wat de markt er voor over heeft,staat is wat dat betreft heel belangrijk anders ga
je ben ik bang nooit die 15k halen.
 
Is best een unieke motor,het is maar net wat de markt er voor over heeft,staat is wat dat betreft heel belangrijk anders ga
je ben ik bang nooit die 15k halen.
dat geldt inmiddels voor een glas melk tot een Ferrari...
Niet die 15k, betweters B|
Op de testbank van Pieter Schmidt van PS tuning leverde het geheel 73Pk bij 110000 toeren.

de 110000 rpm lijkt me wat opportunistisch, dat wel
 
Vraag me af of er ook iets aan de krukas gedaan is,standaard krukas gaat het niet lang volhouden met 73pk
en 11000 toeren weet ik uit ervaring,al was dat wel onder race condities ,dan moest de krukas om zo,n 3000km wel gereviseerd worden.
 
Laatst bewerkt:

wellicht is het toerental waarbij het max vermogen wordt geleverd niet 11000 maar dat dacht ik af te lezen tijdens de run. (bijgevoegd)
 
Terug
Bovenaan Onderaan