tweetakt vs viertakt

2takt VS 4 takt

  • 2takt

    Stemmen: 63 21,4%
  • Heeft allebei wel wat

    Stemmen: 83 28,1%
  • 2takt? 4 takt? wat is dat?

    Stemmen: 5 1,7%
  • 4takt

    Stemmen: 144 48,8%

  • Totaal aantal stemmers
    295
})

Ik ben een man, maar verder zit je er naast.

Feit is dat 2takt uit evenveel cc's meer power haalt dan 4takt. En de andere poster hierboven zal vast sneler door amsterdam scheuren dan mijn fazertje. Maar dan heb je de voordelen van 2takt wel gehad.

Een 4takt is veel praktischer en ook daar kun je prima lol van hebben, er is geen rationele reden om nu nog een 2takt te kopen. 2takt is vooral emotie. Daar heb ik best respect voor. Maar het blijven grasmaaiers ;)

Motorrijden is emotie. Maar het moet wel een beetje praktisch blijven. 2tak is misschien 'voor erbij'. Maar verder: voor in het museum.

Het zou niet netjes zijn om de dame een 2takt aan te smeren. Wat wel netjes is, is de tip dat ze beter eerst door kan sparen zodat ze met wat meer budget een knappere fiets kan kopen.

Zo, nu eens gaan trollen over 2 vs. 3 vs. 4 cylinders? ;)

De dame en de tweetakt. Een tweecilinder: Volgens mij zien ze er netjes uit?
Niemand heeft haar dit aangesmeerd. Pure emotie en veel power. Volgens mij meer lol als met een lesmachine.

full
 
Feit is dat 2takt uit evenveel cc's meer power haalt dan 4takt. En de andere poster hierboven zal vast sneler door amsterdam scheuren dan mijn fazertje. Maar dan heb je de voordelen van 2takt wel gehad.

Een 4takt is veel praktischer en ook daar kun je prima lol van hebben, er is geen rationele reden om nu nog een 2takt te kopen. 2takt is vooral emotie. Daar heb ik best respect voor. Maar het blijven grasmaaiers ;)

Motorrijden is emotie. Maar het moet wel een beetje praktisch blijven. 2tak is misschien 'voor erbij'. Maar verder: voor in het museum.

Het zou niet netjes zijn om de dame een 2takt aan te smeren. Wat wel netjes is, is de tip dat ze beter eerst door kan sparen zodat ze met wat meer budget een knappere fiets kan kopen.

Zo, nu eens gaan trollen over 2 vs. 3 vs. 4 cylinders? ;)

wat zit jij vol stront man.
dat het emotie is , tot daar aan toe.
maar geen rationele reden ? hahah, laat me niet lachen , ok jij met je fazertje kunt idd niet vergelijken maar ik heb nog niet geweten dat enkele mensen die ik ken met hun daytona 675 , ducati 999 !!! , cbr600 er mij uitrijden in 't heuvelland van belgië, integendeel. ik rij hen eruit...

goed hard gaan kost geld maar dan is 2takt nog VERUIT het goedkoopste, dus wat zit jij hier nu van geen rationele reden ? of is geld geen reden mss ?

oh ja, meervoudig wereldkampioen stefan everts denkt er net hetzelfde over ,
maar die kent er natuurlijk niks van he

en als je het grasmaaiers vindt is dat je goed recht maar dan heb je wellicht nog nooit een 2takt in toeren horen draaien.
Ik zou het een vrouw zeer zeker kunnen aanraden als ze graag knutselt, een kalf kan werken aan een 2takt , aan jouw fazertje niet bepaald
en knappere fietsen ? jij hebt wellicht ook nog nooit een rs250 of tsr250 of zelfs een honda rs gezien blijkbaar. informeer jezelf eerst voordat je verder onzin uitkraamt.

nuja, ieder zijn zin he. Maar ik heb de mijne nu gecrasht en daar hoef ik niet over te treuren, voor een paar lappen heb ik meteen een andere en wat voordelig is, ik hoef geen sukkel te vertrouwen in een garage die het geld uit je zakken klopt. kan het lekker zelf

bochtensnelheid jongens, bochtensnelheid })
 
De dame en de tweetakt. Een tweecilinder: Volgens mij zien ze er netjes uit?
Niemand heeft haar dit aangesmeerd. Pure emotie en veel power. Volgens mij meer lol als met een lesmachine.

[afbeelding]

jezus dat is wel een erg snelle fiets.
hopelijk beseft ze dat dit bruuter is dan een R1 :9~

zoals schwantz het nog uitdrukte "pure throttle control" :z

ps: injectie er meteen vangooien als die er nog op zit he :+
(2stroke lovers know why ! )
 
wat zit jij vol stront man.
dat het emotie is , tot daar aan toe.
maar geen rationele reden ? hahah, laat me niet lachen , ok jij met je fazertje kunt idd niet vergelijken maar ik heb nog niet geweten dat enkele mensen die ik ken met hun daytona 675 , ducati 999 !!! , cbr600 er mij uitrijden in 't heuvelland van belgië, integendeel. ik rij hen eruit...

goed hard gaan kost geld maar dan is 2takt nog VERUIT het goedkoopste, dus wat zit jij hier nu van geen rationele reden ? of is geld geen reden mss ?

oh ja, meervoudig wereldkampioen stefan everts denkt er net hetzelfde over ,
maar die kent er natuurlijk niks van he

en als je het grasmaaiers vindt is dat je goed recht maar dan heb je wellicht nog nooit een 2takt in toeren horen draaien.
Ik zou het een vrouw zeer zeker kunnen aanraden als ze graag knutselt, een kalf kan werken aan een 2takt , aan jouw fazertje niet bepaald
en knappere fietsen ? jij hebt wellicht ook nog nooit een rs250 of tsr250 of zelfs een honda rs gezien blijkbaar. informeer jezelf eerst voordat je verder onzin uitkraamt.

nuja, ieder zijn zin he. Maar ik heb de mijne nu gecrasht en daar hoef ik niet over te treuren, voor een paar lappen heb ik meteen een andere en wat voordelig is, ik hoef geen sukkel te vertrouwen in een garage die het geld uit je zakken klopt. kan het lekker zelf

bochtensnelheid jongens, bochtensnelheid })

:^ had ik met de rs ook..
Mensen waar ik voor het eerst mee ga rijden op een dijk.. rijd jij maar voorop jij hebt maar 23 kw EN een 2-takt dus je zal ons nooit kunnen bijhouden..

Prima.. ik zal jullie eens wat laten zien.. rustig door de dorpsjes.. stoplichtje.. goh.. het gaat niet echt hard hea.. ik knik. MAAR onder mijn spiegelvizier een glimlach van links tot rechts die denkt: Wacht maar tot op de dijk.

Dorpje uit, dijkje op en GAAAAAAAAS :9~ na een paar bochtjes zie ik kleine stipjes in mijn spiegel.. en wacht even bij het eerst volgede kruispunt, meneer met de dikke r1 zegt: DAMN, ik heb niet veel mensen met zo weinig vermogen zo hard zien gaan...


Bochtensnelheid, laat remmen, hard insturen.. daar is waar het om draait :9~

EN WAAR HEB JE DAT BETER DAN OP EEN 2-TAKT!!!
 
jezus dat is wel een erg snelle fiets.
hopelijk beseft ze dat dit bruuter is dan een R1 :9~

zoals schwantz het nog uitdrukte "pure throttle control" :z

ps: injectie er meteen vangooien als die er nog op zit he :+
(2stroke lovers know why ! )


Die is eraf hoor, net als de originele pijpenbrij met kat.
 
Iedereen van harte bedankt. ;)
Dus ik ga ten eerste maar eens goed sparen,Meschien kan ik nog wat overuren draaien :Y

En gezien jullie advies zal ik maar richting 4tckt gaan kijken.
Nogmaals van harte bedankt *O*

jacqueline
 
:^ had ik met de rs ook..
Mensen waar ik voor het eerst mee ga rijden op een dijk.. rijd jij maar voorop jij hebt maar 23 kw EN een 2-takt dus je zal ons nooit kunnen bijhouden..

Prima.. ik zal jullie eens wat laten zien.. rustig door de dorpsjes.. stoplichtje.. goh.. het gaat niet echt hard hea.. ik knik. MAAR onder mijn spiegelvizier een glimlach van links tot rechts die denkt: Wacht maar tot op de dijk.

Dorpje uit, dijkje op en GAAAAAAAAS :9~ na een paar bochtjes zie ik kleine stipjes in mijn spiegel.. en wacht even bij het eerst volgede kruispunt, meneer met de dikke r1 zegt: DAMN, ik heb niet veel mensen met zo weinig vermogen zo hard zien gaan...

:9~

EN WAAR HEB JE DAT BETER DAN OP EEN 2-TAKT!!!


Ik heb dit ook in de auto
Ik snap je reactie volkomen.Ik heb dit ook in de auto(Bochtensnelheid, laat remmen, hard insturen.. daar is waar het om draait )
Maar ik doe dit niet zo vaak moet er net zin in hebben.
En op de motor ben ik nog niet zo stabiel zeg maar *D
Daar geld nu voor mij normaal met het verkeer en soms ietje sneller me maatstaaf 8-)
jacqueline
(
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jac73.
Na alle zinnige en minder zinnige reacties hierboven, nog een reactie.
Beide motortypen hebben hun voordeel. En hun nadeel.
2-takt is veel makkelijker in het onderhoud, en goedkoper. Geen kleppen, dus geen kleppen stellen, geen oliefilter, ook niet elke 10.000 km of zo olie verversen. Afhankelijk van het type kunnen ze heel erg hard, of erg hard, of hard genoeg ( Mijn MZ topt, na ruim 50.000 km, op ongeveer 130 {met een 18-tands voorwiel omdat mijn vrouw graag achterop gaat, als ik alleen solo zou rijden zou ik een 20 of 21 tand kunnen zetten} maar dat doe ik niet vaak, ik ben op het beestje gesteld), de modernere Japanse 2-takten kunnen veel harder.
Bij goede afstelling van de oliepomp kun je dan 1 liter olie op ongeveer 1000 km halen. Die olie is wel belangrijk, die dient voor de smering van krukaslagers, big-end en zuigerpen. Ik stook Castrol TTS van ongeveer 10 Euro per liter, Castrol Scootr is wat goedkoper en schijnt ook goed te zijn. Bij een goed afgestelde oliepomp, en goede olie, hoeft de MZ nooit ontkoold te worden.
Verder is de 2-takt wat warmteontwikkeling betreft ongunstiger dan de 4-takt, ook de warmteverdeling in zuiger en cylinder zijn onregelmatiger dan bij de 4-takt. In theorie kan dit leiden tot verhoogde slijtage van zuiger en cylinder aan de uitlaatkant, in de praktijk valt dit vaak wel mee: 1 van mijn MZ-blokken was een tijdlang gebruikt voor zijspanwerk, dus hogere toeren bij lagere snelheid, en de zuiger was duidelijk versleten; een ander blok was alleen gebruikt zonder bak, en meestal zonder passagier, en zuiger en cylinder waren nog als nieuw, na ruim 50.000 km.
Een ander nadeel van de 2-takt met hogere vermogens is dat hij vaak een smalle powerband heeft, en buiten die band soms ronduit beroerd draait. Mijn MZ draait soepel van 3500 tot 5000 toeren, maar een echte vermogensfiets zal een veel puntiger band hebben. Dus veel schakelen om in de goede toeren te blijven.
Nog een voordeel van de 2-takt is dat je in principe alles, behalve big-end revisie, zelf kunt doen.
En bij de MZ in het bijzonder: de onderdelen zijn goedkoop.
Dan de 4-takt.
Duidelijkste nadeel is natuurlijk het hele kleppengebeuren. Dit is redelijk gecompliceerd, heeft gewicht, en kost energie.
Maar het zorgt wel voor een veel duidelijker poort-timing, en dus een betere vulling, en een betere afvoer van de uitlaatgassen.
De meeste 4-takten zijn meer-cylinders, en dat zorgt weer voor een soepele loop, maar ook weer voor een wat meer ingewikkelde constructie ( er zijn 3-cyl 2-takten geweest, zoals de Suzuki waterbuffel, maar meestal gaat het niet verder dan 2 cylinders. Wat wel lekker soepel kan zijn, de kruktappen tegenover elkaar, en op elk bovenste dode punt heb je een arbeidsslag...)
De warmteontwikkeling in de 4-takt is regelmatiger, waardoor de kans op vervorming van zuiger en/of cylinder veel kleiner is dan bij de 2-takt. Gevolg: langere levensduur. Voor vloeistofgekoelde automotoren is 250.000 km geen uitzondering meer, voor een vloeistofgekoelde 4-takt 4 cyl in een motorfiets zou dat ook mogelijk moeten zijn.
Zelf onderhoud doen aan de 4-takt is wat ingewikkelder: kleppen stellen, evt. afstellen met plaatjes. regelmatig olieverversen, oliefilter vervangen, enzo.
Nog een voordeel van de 4-takt is weer dat het toch het meestvoorkomende motortype is, en als je iets koopt waar veel van rond rijdt heb je ten eerste kans op een goede fiets, en ten tweede waarschijnlijk een vrij uitgebreid dealernet met goede voorzieningen.
Dus geef ik je geen antwoord op de vraag wat je het beste koopt, dat hangt ook van je smaak af. Mijn laatste MZ was maar 150 Euro, maar een vriend van mij heeft vorig jaar een prachtige oude Honda 400 Four gekocht voor iets van 500 Euro.
Dus het beste: rondkijken, en als je iets moois ziet eens kijken of het in je budget past. En je niks aantrekken van vooroordelen: Velen denken dat de BMW een oude-l***** fiets is, maar ik ken hier in Maastricht een zeer aantrekkelijke jonge vrouw die rond rijdt op een hele mooie BMW.
En vooral: wat je ook koopt, rij met plezier en voor je plezier. Dan kan zelfs een 125je nog fun zijn!
Groeten,
Eduard.
 
Hallo Jac73.
Na alle zinnige en minder zinnige reacties hierboven, nog een reactie.
Beide motortypen hebben hun voordeel. En hun nadeel.
2-takt is veel makkelijker in het onderhoud, en goedkoper. Geen kleppen, dus geen kleppen stellen, geen oliefilter, ook niet elke 10.000 km of zo olie verversen. Afhankelijk van het type kunnen ze heel erg hard, of erg hard, of hard genoeg ( Mijn MZ topt, na ruim 50.000 km, op ongeveer 130 {met een 18-tands voorwiel omdat mijn vrouw graag achterop gaat, als ik alleen solo zou rijden zou ik een 20 of 21 tand kunnen zetten} maar dat doe ik niet vaak, ik ben op het beestje gesteld), de modernere Japanse 2-takten kunnen veel harder.
Bij goede afstelling van de oliepomp kun je dan 1 liter olie op ongeveer 1000 km halen. Die olie is wel belangrijk, die dient voor de smering van krukaslagers, big-end en zuigerpen. Ik stook Castrol TTS van ongeveer 10 Euro per liter, Castrol Scootr is wat goedkoper en schijnt ook goed te zijn. Bij een goed afgestelde oliepomp, en goede olie, hoeft de MZ nooit ontkoold te worden.
Verder is de 2-takt wat warmteontwikkeling betreft ongunstiger dan de 4-takt, ook de warmteverdeling in zuiger en cylinder zijn onregelmatiger dan bij de 4-takt. In theorie kan dit leiden tot verhoogde slijtage van zuiger en cylinder aan de uitlaatkant, in de praktijk valt dit vaak wel mee: 1 van mijn MZ-blokken was een tijdlang gebruikt voor zijspanwerk, dus hogere toeren bij lagere snelheid, en de zuiger was duidelijk versleten; een ander blok was alleen gebruikt zonder bak, en meestal zonder passagier, en zuiger en cylinder waren nog als nieuw, na ruim 50.000 km.
Een ander nadeel van de 2-takt met hogere vermogens is dat hij vaak een smalle powerband heeft, en buiten die band soms ronduit beroerd draait. Mijn MZ draait soepel van 3500 tot 5000 toeren, maar een echte vermogensfiets zal een veel puntiger band hebben. Dus veel schakelen om in de goede toeren te blijven.
Nog een voordeel van de 2-takt is dat je in principe alles, behalve big-end revisie, zelf kunt doen.
En bij de MZ in het bijzonder: de onderdelen zijn goedkoop.
Dan de 4-takt.
Duidelijkste nadeel is natuurlijk het hele kleppengebeuren. Dit is redelijk gecompliceerd, heeft gewicht, en kost energie.
Maar het zorgt wel voor een veel duidelijker poort-timing, en dus een betere vulling, en een betere afvoer van de uitlaatgassen.
De meeste 4-takten zijn meer-cylinders, en dat zorgt weer voor een soepele loop, maar ook weer voor een wat meer ingewikkelde constructie ( er zijn 3-cyl 2-takten geweest, zoals de Suzuki waterbuffel, maar meestal gaat het niet verder dan 2 cylinders. Wat wel lekker soepel kan zijn, de kruktappen tegenover elkaar, en op elk bovenste dode punt heb je een arbeidsslag...)
De warmteontwikkeling in de 4-takt is regelmatiger, waardoor de kans op vervorming van zuiger en/of cylinder veel kleiner is dan bij de 2-takt. Gevolg: langere levensduur. Voor vloeistofgekoelde automotoren is 250.000 km geen uitzondering meer, voor een vloeistofgekoelde 4-takt 4 cyl in een motorfiets zou dat ook mogelijk moeten zijn.
Zelf onderhoud doen aan de 4-takt is wat ingewikkelder: kleppen stellen, evt. afstellen met plaatjes. regelmatig olieverversen, oliefilter vervangen, enzo.
Nog een voordeel van de 4-takt is weer dat het toch het meestvoorkomende motortype is, en als je iets koopt waar veel van rond rijdt heb je ten eerste kans op een goede fiets, en ten tweede waarschijnlijk een vrij uitgebreid dealernet met goede voorzieningen.
Dus geef ik je geen antwoord op de vraag wat je het beste koopt, dat hangt ook van je smaak af. Mijn laatste MZ was maar 150 Euro, maar een vriend van mij heeft vorig jaar een prachtige oude Honda 400 Four gekocht voor iets van 500 Euro.
Dus het beste: rondkijken, en als je iets moois ziet eens kijken of het in je budget past. En je niks aantrekken van vooroordelen: Velen denken dat de BMW een oude-l***** fiets is, maar ik ken hier in Maastricht een zeer aantrekkelijke jonge vrouw die rond rijdt op een hele mooie BMW.
En vooral: wat je ook koopt, rij met plezier en voor je plezier. Dan kan zelfs een 125je nog fun zijn!
Groeten,
Eduard.

Heel erg bedankt :}
dit was eigenlijk het geen wat ik graag wilde lezen.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.(gelukig maar)
Maar als ik het goed zie, volgens jou(verbeter me maar als ik verkeerd zit)
2 tact= is goed voor de klusser(veel is makelijk zelf te doen,en niet te prijzig)
nadeel veel schakelen.(en mocht ik het klussen willen leren denk ik dat deze versie/type wel het meest geschikt is)
4tact=stabiel weinig onderhoud(onderdelen zijn makelijk te verkrijgen.
nadeel onderhoud is duur

meschien zijn bepaalde dingen iets te kort door de bocht,Maar is persoonlijk voor mij iets makelijker om het zo te zien.
anders zie ik door de bomen het bos niet meer ;)
En ik zal zeker bij mijn zoektocht( zal toch nog wel zeker een maandje of 3 duren voor dat ik het papiertje zal hebben).
Gewoon uit gaan van me gevoel.En ook al mag het dan nu niet ;) zeker eens goed gaan proefrijden.
Ik hou de bekende sites wel in de gaten mocht er iets leuks langs komen,dan zal ik zeker me slag slaan :Y
maar nogmaals van harte bedankt.
jacqueline
 
Volgens mij is Appeltje een man? Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Appeltje was natuurlijk niet in beeld, ik bedoelde de vraagstelster. :Y
Ook leuk zo'n Vdue als je een lesmotor gewend bent. :+

Mijn tweede motor was een RGV250..

rgv420_306.jpg


.. en daar scheet ik toen zeven kleuren stront als hij in toeren klimde.
Vooral die extra boost vanaf 8.000 Rpm. :}

Inmiddels wordt ik niet meer bang van mijn 900 drie en 1.200 cc viercylinder.
(in april kreeg ik op de 900 nog compimenten van een Wiseco getunde VTR1000, hij kwam er op Zandvoort op vermogen maar niet voorbij ;( _O- )

Maar steeds weer verbaast is WB als hij alweer in de toerenbegrenzer zit. :+ :+

Maar dat zou met zo'n Vdue vast niet gebeuren. Zeker niet in het begin.
full
 
Laatst bewerkt:
Appeltje was natuurlijk niet in beeld, ik bedoelde de vraagstelster. :Y
Ook leuk zo'n Vdue als je een lesmotor gewend bent. :+

Mijn tweede motor was een RGV250..

[afbeelding]

.. en daar scheet ik toen zeven kleuren stront als hij in toeren klimde.
Vooral die extra boost vanaf 8.000 Rpm. :}

Inmiddels wordt ik niet meer bang van mijn 900 drie en 1.200 cc viercylinder.
(in april kreeg ik op de 900 nog compimenten van een Wiseco getunde VTR1000, hij kwam er op Zandvoort op vermogen maar niet voorbij ;( _O- )

Maar steeds weer verbaast is WB als hij alweer in de toerenbegrenzer zit. :+ :+

Maar dat zou met zo'n Vdue vast niet gebeuren. Zeker niet in het begin. [afbeelding]


De Vdue kan erg link (verrassend) zijn. Als hij met het gas tegen de stuit in de powerband komt heb een een wheely. Ongeacht de snelheid. Dus ook met 220 km/u op de Duitse Autobahn. Daar moet je alleen mee gaan rijden als je een heldere kop hebt en uitgerust bent.
 
De Vdue kan erg link (verrassend) zijn. Als hij met het gas tegen de stuit in de powerband komt heb een een wheely. Ongeacht de snelheid. Dus ook met 220 km/u op de Duitse Autobahn. Daar moet je alleen mee gaan rijden als je een heldere kop hebt en uitgerust bent.

kidding me :o , toch wel echt de ultimate 2takt ze
wat blaast dat ding van top ?
 
wat zit jij vol stront man.

Volgens mij is dit een forum. Op een forum mág je niet alleen je mening uiten, zoals Appeltje ook deed, het is zelfs de bedoeling.

Dan lijkt me dit taalgebruik van je een tikje beneden peil.
 
kidding me :o , toch wel echt de ultimate 2takt ze
wat blaast dat ding van top ?


Geen flauw idee. Toen het voorwiel met 220 omhoog ging had ik even de bibbers in m'n knieen en ben daarna nooit meer harder gegaan.

Ik rijd liever met het ding locaal. Is leuker.

Je mag hem van mij best de ultimate tweetakt noemen. Dat geldt dan niet alleen voor de performance, maar ook voor de onderhoudsgevoeligheid. Want dat is ie wel. Het is namelijk een half-prototype. Een aantal zaken moet je dus wel verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
wat zit jij vol stront man.
....maar ik heb nog niet geweten dat enkele mensen die ik ken met hun daytona 675 , ducati 999 !!! , cbr600 er mij uitrijden.....

Goedzo kerel. Je bent een echte man. Het kan mij geen biet schelen dat je op een 2takt mij misschien voorbij scheurt op een dijkweggejte. Dat doe je zowiezo al, want ik ben meer het tour type. Over het algemeen race ik dus niet op dat ding en toch vermaak ik me prima.

goed hard gaan kost geld...

Flauwekul.

oh ja, meervoudig wereldkampioen stefan everts denkt er net hetzelfde over...

Newton was ook alchemist...

Ik zou het een vrouw zeer zeker kunnen aanraden als ze graag knutselt, een kalf kan werken aan een 2takt , aan jouw fazertje niet bepaald...

Dus eigenlijk zeg je dat 2takt vrouwen motoren zijn en dat alleen echte mannen aan 4takt machines kunnen sleutelen? Hehehe. })

kan het lekker zelf

Ik geef mijn fiets liever uit handen aan een 'sukkel' dan dat ik mijn tijd aan onderhoud verspil. Dat kost wat, maar mijn tijd is ook wat waard.

bochtensnelheid jongens, bochtensnelheid })

Nee. Gewoon lol hebben in motorrijden, en dan hoeft het niet persé hard te gaan.

Echt waar.

Je kunt best lol hebben op een motor en toch niet lopen te 'scheuren'.

Misschien niet op een 2takt, maar het kan wel })

Btw succes met oplappen van je fiets (serieus).
 
Goedzo kerel. Je bent een echte man. Het kan mij geen biet schelen dat je op een 2takt mij misschien voorbij scheurt op een dijkweggejte. Dat doe je zowiezo al, want ik ben meer het tour type. Over het algemeen race ik dus niet op dat ding en toch vermaak ik me prima.Flauwekul.Newton was ook alchemist...Dus eigenlijk zeg je dat 2takt vrouwen motoren zijn en dat alleen echte mannen aan 4takt machines kunnen sleutelen? Hehehe. })Ik geef mijn fiets liever uit handen aan een 'sukkel' dan dat ik mijn tijd aan onderhoud verspil. Dat kost wat, maar mijn tijd is ook wat waard.Nee. Gewoon lol hebben in motorrijden, en dan hoeft het niet persé hard te gaan.

Echt waar.

Je kunt best lol hebben op een motor en toch niet lopen te 'scheuren'.

Misschien niet op een 2takt, maar het kan wel })

Btw succes met oplappen van je fiets (serieus).


Het zou m'n overgrootvader kunnen zijn met z'n paard en wagen.
Niets eens m'n opa. Diens denkbeelden zijn vlotter.
 
Ik ben nog gewoon aan het meelezen,maar blijkaar speelt het hormoongehalte hier ook een grote rol. :]
dat dat ik als vrouw zijnde meschien wordt vergeleken met een kalf zie ik als een metafoor.Dus niet als zijnde een ego kwestie maar ja.Blijkbaar zal de leeftijd ook wel mee spelen. :+
En hoe iedereen rijdt/scheurt op de motor moet toch iedereen zelf weten.
zoals ik al eerder schreef.gelukig zijn we niet alle maal het zelfde.
Sorry maar moest het even kwijt.
jacqueline
 
Het zou m'n overgrootvader kunnen zijn met z'n paard en wagen.
Niets eens m'n opa. Diens denkbeelden zijn vlotter.

Draai je de zaken niet een tikje om nu? Volgens mij is het tweetakt dat verdwenen is in de annalen van de geschiedenis en houden jullie vast aan "das war einmal"........

Was het niet de Trabant die ook een tweetaktmotor had? Overigens niks mis mee hoor...... :+
 
Vind het echt een top-topic dit alleen sommige mensen moeten hun hersens is gebruiken voor zover mogelijk, en hun EIGEN BELEVING niet gaan opleggen aan anderen...

Persoonlijk vind ik tweetakt geen klap aan. Totaal geen vermogen, geen koppel en die verhalen van ontzettende bochtensnelheden heb ik uit eigen ervaring al vaak ontworteld..

Zit momenteel op stage in Frankrijk waar je erg veel tweetakt racers (RS250 en 125 bijvoorbeeld) vind en waar ik dus al een aantal keer mee door de bergen geknald ben. Ik loop gewoon dik op ze uit, bochten en rechte stuk. Ik heb al wel geleerd dat het écht zo zo veel uit maakt wat je rijd maar hoe je het rijd...

Ze halen het gewoon niet bij viercilinders maar dat hoeft toch ook helemaal niet. Ze hebben hun eigen charmes. En dat is mijn mening....
 
Je zou is op die Bimota moeten stappen...

Als je dan Italiaans hebt gegeten, zit het kort erna in je broek _O-
 
Laatst bewerkt:
Vind het echt een top-topic dit alleen sommige mensen moeten hun hersens is gebruiken voor zover mogelijk, en hun EIGEN BELEVING niet gaan opleggen aan anderen...

Persoonlijk vind ik tweetakt geen klap aan. Totaal geen vermogen, geen koppel en die verhalen van ontzettende bochtensnelheden heb ik uit eigen ervaring al vaak ontworteld..

Zit momenteel op stage in Frankrijk waar je erg veel tweetakt racers (RS250 en 125 bijvoorbeeld) vind en waar ik dus al een aantal keer mee door de bergen geknald ben. Ik loop gewoon dik op ze uit, bochten en rechte stuk. Ik heb al wel geleerd dat het écht zo zo veel uit maakt wat je rijd maar hoe je het rijd...

Ze halen het gewoon niet bij viercilinders maar dat hoeft toch ook helemaal niet. Ze hebben hun eigen charmes. En dat is mijn mening....

dan weten ze niet allemaal hoe ze moeten rijden met die 2takt.
tjah en zo kunnen we doorgaan he, ik ken er ook een paar uit het europees kampioenschap en als die op croix en ternois rijden houdt echt niemand ze bij

dat je't saai vindt omdat een appie 250 weinig vermogen heeft tot daar aan toe, 't is dan ook een straatfiets en je moet er erg veel aan doen voor het echt vooruit gaat,
blijft wel goeie wegligging en remmen dus voor op straat rij je er veruit het meeste mee uit.

ooit al eens met een RS125R gereden ? (honda) zo'n knetterding heb ik dan weer jouw zxr'tjes zien voorbijknallen in francorshamps vorig jaar... (niet meteen een traag parcour)
ik persoonlijk kan er niet mee rijden, dat ding is me te aggressief en te plots, onder de 7000rpm heb je niets, daarboven breekt de hel los. 1 keer verkeerd schakelen en de zxr is er weer voorbij idd, maar niet verkeerd schakelen is ...
(bovendien weegt het maar 70kg en is het te krap voor mij)

idd 't is zeker hoe je er mee rijdt maar daar in frankrijk heb jij of te wel veel rechte stukken of te lousy riders tegengekomen. (of allemaal "gewone" appie's en geen honda's ?)

mijn versnellingsbak op 10000km 2x aan friet gereden, en das niet van ermee te toeren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan