tweetakt vs viertakt

2takt VS 4 takt

  • 2takt

    Stemmen: 63 21,4%
  • Heeft allebei wel wat

    Stemmen: 83 28,1%
  • 2takt? 4 takt? wat is dat?

    Stemmen: 5 1,7%
  • 4takt

    Stemmen: 144 48,8%

  • Totaal aantal stemmers
    295
Nou, dat is dus niet helemaal waar. Als het aan de fabrikanten had gelegen waren ze mooi bij tweetakt gebleven. De productie is een stuk voordeliger. De viertakten in de motogp, net zoals elke ander fiets in de motogp, zijn prototypes. Dit heeft de fabrikanten uiteraard heeeeel erg veel geld gekost om ze te fabriceren.


Fabrikanten wilden zélf overstappen naar 4 takt.

Overwinning in de tweetakt 500 CC klasse boost de verkopen van viertakten niet!!!
Draait állemaal om commercie.
 
Precies, en net alsof die 500 cc 2 takten geen prototypen waren. De kosten rezen daar net zo goed de pan uit _O- .. al zal het nu nog erger zijn. Maar alles wordt duurder. :+
2takt moet je met gevoel behandelen O-) niet de verkeerde warmtegraad bougies geven |(
Thuis er gelijk uit natuurlijk. Al een wonder dat ik het gered heb. :Y

Met mijn andere motor was ik eens niet zo gelukkig. Maar dat kwam nog door een bougie van de vorige eigenaar. Het enige wat ik niet gelijk aan onderhoud gedaan had. ;(

Zuiger-Jawa.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo weinig sessies ? Geloof me nou dat als je op zaterdag 2 en op zondag 2 sessies rijd dat dat meer dan voldoende is. Ik ga op vrijdagmiddag er al heen, biertje, BBQ'tje nog meer biertjes en dan lekker snurken !
 
Ben het helemaal eens met Maurice die sessies zijn helemaal niet zo belangrijk, wat dacht je van een paar pitboxen vol speciale tweetakten, lekker met andere tweetakters lullen over elkaars machines.
Je weet nooit wat er komt, vorig jaar waren er bijvoorbeeld 2 ex fabrieksmachines een Kawa en een Suzuki driecilinder 750cc en die reden dus ook "gewoon" mee.

*O* *O* *O*
 
Ik ben nu 37 en eigenlijk nooit verder gekomen, ben bij de 2-takt blijven hangen. Heb vaak genoeg op hele dikke, snelle 4-takten gereden maar gek genoeg doet dat me niets.
 
Ik vind 2-takt echt mega vet. Omdat het gewoon een mooie techniek enzo is.
Maar een 4-takt is wel veel praktiser. Mijn NSR250R MC21 laten reviseren koste al 680 euro!!!! :X Maar op een klein circuit(pottendijk) kun je er wel lekkere rondes meej rijden.
full
 
EEEUh owkeej mega veel respekt
ben ook van plan geweest om er een te kopen.
maar hij lag een beetje buiten mij budget
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

ps het zijn echt wondertjes op wielen
 
EEEUh owkeej mega veel respekt
ben ook van plan geweest om er een te kopen.
maar hij lag een beetje buiten mij budget
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

ps het zijn echt wondertjes op wielen


Wel redelijk gevoelige techniek. Eigenlijk is het liter-vermogen aan de hoge kant. Maar zolang je niet continue tegen de begrenzer aan rijd, gaat het wel goed. Dat vermogen komt door de ontstaansgeschiedenis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan