Tweety naar de haaien '(

Hoop dat je er weer snel bovenop bent!

Afgaande op wat je elders op het forum hebt laten zien, hoop ik eigenlijk dat Tweety II binnenkort geboren wordt. ;)
 
Nou, ik hoop eigenlijk dat Tweety 1 gewoon gerepareerd kan worden :X Ik hoor maandag pas meer. Het sleepbedrijf Kusters werkt niet op zaterdag... '(
 
;( en dubbel ;( ;( omdat het een triumph (maar dat zal wel persoonlijk zijn) gelukkig geen zware verwondingen.

sterkte met de afhadeling en opknappen (als dat mogelijk is) heb je al de kans gehad om je fiets te bekijken??
 
AARGH klote automobiliten die niet uit hun doppe kijke! klote man veel succes met je herstel en dat je beetje flink geld mag vange van haar verzekering!
 
Ben aan de rechterkant geraakt, en ben daar goed bont en blauw, gelukkig niks gebroken, maar dat wordt morgen dus onbehoorlijk spierpijn.

'T was gelukkig mijn schuld niet en d'r is politie bij gehaald. Ik reed rechtdoor, en mevrouw kwam van de overkant en wilde links afslaan.


Ze kwam van voren, sloeg linksaf en raakte jou aan de rechterkant. Reed je achteruit dan? :?
 
Goed opgelet Keesie, ik ben aan de linkerkant geraakt idd. Typevoutje :}

En @cranium: Ik heb hem nog steeds niet gezien, die sleepdienst is echt traag. |(
 
Laatst bewerkt:
Sukses met het herstel , en maak je om die motor maar niet druk , als je haar naam enz. heb komt het allemaal goed .
Maar het is en blijft klote , gelukkig heb je zelf bijna niks ( ok ik weet het doet pijn maar dat is na een week of 2 over )

En jah een motor met felle kleuren helpt ook niet , lichten aan helpt niet , gewoon een blerpijp - dan horen ze je tenminste en schrikken ze wakker !
 
Ben het met je eens berthebike. Die koekblik mongolen kijken altijd 1 meter voor zich uit op het asfalt en kijken bij het afslaan ook nooit naar links of rechts. Ik heb toch voorang? :? Een goede dikke brulpijp monteren is dan ook DE oplossing imho. Je kan wel de andere kant op kijken, maar de andere kant op horen gaat niet. Dus dat gebler moeten ze wel horen. Dan neem ik die boete wel voor lief. En ik denk als je aan de agent uitlegt dat je al meerdere malen geschept bent door niet oplettende automobilisten, dat ze het ook wel een keer door de vingers zullen zien. Het zijn ook maar motorliefhebbers. :) 127db is wel netjes. Ook heel fijn voor die apen die altijd met de stereo bij stoplichten op 10 staan. Gewoon naast gaan staan en brullen maar. Haha. *D
 
Aiaiai, van deze Gelegast ook sterkte toegewenst..

Geel zou toch de meest opvallende kleur moeten zijn voor het menselijk oog...
 
Het gebeurde vanochtend om 7:20 op het kruispunt van de geldropseweg en de rondweg in Eindhoven. Bekend kruispunt bij iemand? Ik heb horen zeggen dat het een ontzettend leip punt is.

Mm, woon er zelf vlak in de buurt. Neem aan dat je de stad uitreed? Het verkeer van links word gecontroleerd door o.a. een flitspaal, dus misschien heeft die geregistreerd dat ze door rood en of te hard reed?
Tja, kruisingen zijn altijd leip :?
 
Nee, ik kwam vanuit Geldrop en reed rechtdoor op de rechterbaan. In het midden was het weer eens een zooitje vanwege de drukte. De dame in kwestie kwam wel vanuit de stad, en was bezig om op het kruispunt linksaf te slaan, richting de brug.

Ze stond in het midden opgesteld, maar had door het rechtdoorgaand verkeer nog niet kunnen vertrekken. Ze had me niet gezien en dacht dat er geen rechtdoorgaand verkeer meer kwam, trok op, en kwam mij tegen... ;)

Ze neemt alle schuld op zich, en stond dezelfde middag al met bloemen voor de deur. :} Galante koekblikkers bestaan gelukkig nog! ;)
 
Nu pas gezien, was het weekend weg. Sterkte met de gevolgen! Mijn ervaring: 4 dagen hevige spierpijn, daarna voel je je weer lekker. Het scheelt wél de helft als de schuldige geen laffe uitvluchten zoekt, da's mooi.
 
Kusters (sleepbedrijf) heeft vanmiddag m'n motor bij de dealer afgeleverd.

Krijg net van m'n dealer (Motor Huis Eindhoven) te horen dattie er helemaal niet goed uitziet. Kuipen aan beide kanten beschadigd, geen spiegels of knippers meer te bekennen, carterdeksel foetsie, geschaafde achterbrug, afgebroken uitlaten... Klinkt mij als total loss... ;(

Ze mailen de foto's want ik kan zelf niet gaan kijken |( . Zodra ik ze heb zal ik ze online gooien...

[edit] ze staan online: http://www.xs4all.nl/~hkrwmb13/Tweety%20gecrashed/index.html [edit]




















G*dverdeg*dverdeg*dver!!! :( ;(
 
Laatst bewerkt:
aan de foto`s te zien heeft Tweety een aardige klap gehad zeg.....
denk dat je heel ver in de richting van totalloss zit....
zou je niet beter een witte motor met rood/witte striping
en blauw zwaailicht nemen???
die zien ze wel hoor ;)
 
@Milky: Gaat wel, m'n hele onderbeen is goed gekneusd dus dat duurt wel ff. Kan er momenteel al wel ff op staan, en kan m'n been ook weer strekken, dus er zit vooruitgang in.


Heeft er iemand ervaring met z'n fiets totalloss rijden?

Technisch gezien kost het repareren in zo'n geval dus meer dan de dagwaarde van de motor, toch? Maar hoe gaat het dan verder? Dat wrak staat er toch maar. Er is geen mens die zoiets van je koopt wel? En wat krijg je dan terug van je verzekering, alleen de dagwaarde? Dan ben ik echt genaaid namelijk. M'n motor heeft net 10.000 kilometer geleden een complete blokrevisie gehad. Doet dit iets voor de dagwaarde? Ik hoop van wel.. '(
 
Beetje laat misschien maar stond vandaag in Eindhovens Dagblad dat jouw ongevallenplek al langer bekend stond als een beruchte 'black-spot'. Het goede nieuws is dat er nu wat aangedaan word.
 
@Milky: Gaat wel, m'n hele onderbeen is goed gekneusd dus dat duurt wel ff. Kan er momenteel al wel ff op staan, en kan m'n been ook weer strekken, dus er zit vooruitgang in.


Heeft er iemand ervaring met z'n fiets totalloss rijden?

Technisch gezien kost het repareren in zo'n geval dus meer dan de dagwaarde van de motor, toch? Maar hoe gaat het dan verder? Dat wrak staat er toch maar. Er is geen mens die zoiets van je koopt wel? En wat krijg je dan terug van je verzekering, alleen de dagwaarde? Dan ben ik echt genaaid namelijk. M'n motor heeft net 10.000 kilometer geleden een complete blokrevisie gehad. Doet dit iets voor de dagwaarde? Ik hoop van wel.. '(
Allereerst beterschap!

Ik heb zelf een paar jaar geleden m'n FZR totall los gereden op een Alfa. Ik kreeg toen dagwaarde vergoed. Er worden (door de verzekering) opkopers voor het wrak uitgenodigd een bod te doen (aangezien bij totall los jij niet langer eigenaar bent maar de verzekering) en de hoogste bieder krijgt 'm. Die opbrengst hoeft de verzekeraar dan al niet meer te betalen. Natuurlijk mag je zelf ook aangeven het wrak te willen houden, dan zul je met de verzekeraar moeten bepalen wat de restwaarde is die dan vervolgens van de uitbetaling wordt ingehouden.
Hoe het zit met die blokrevisie zou ik niet weten. Als je er nota's e.d. bij hebt zou ik in ieder geval als de taxateur van de verzekering komt die aan hem voorleggen om de dagwaarde hoger ingeschat te krijgen. Wellicht kan je motorzaak daar bij helpen.

Succes!
 
wat je ook zeker moet doen is uitzoeken hoeveel een gelijkwaardige 2de hands motor nu kost (via dealers, internet, boekjes) en die in een mapje stoppen.
Als je verzekering nu roept dat de dagwaarde Bv. 2000,- waard is terwijl die 6000,- is, dan kan je dat aantonen met dat mapje.
Je staat dan in ieder geval sterker dan als je geen voorbeelden hebt.

Ik weet alleen niet of ze de schade eraf trekken of dat ze naar de dagwaarde toen die nog helemaal heel was.
 
Heb vandaag m'n beschadigde kleding bij m'n dealer gebracht. Heb Tweety ook van dichtbij gezien. Hoe ik er zo makkelijk vanaf gekomen ben snap ik dus niet. Hij ziet er niet uit! beide uitlaten zijn echt afgebroken, en wat nog het meest bijzonder is: het blok is aan de voorkant omhoog geklapt de tank IN, en weer teruggeschoten. Het blok is in feite compleet van het frame losgekomen aan de voorkant, beide ophangingen daar zijn afgescheurd. Ding is volgens de monteurs bij MHE dus hartstikke total loss...

De expert van de verzekering moet nog langskomen, dus 100% zeker is het niet.

MHE gaat er iig voor zorgen dat mocht hij echt TL zijn dat ik er iets moois voor terug krijg. Misschien een zwarte versie van m'n huidige kapotte beestje. :} Goed zichtbaar zijn helpt toch ook niet ;)

Zodra ik meer weet, horen jullie het ook.
 
Allereerst beterschap!

Ik heb zelf een paar jaar geleden m'n FZR totall los gereden op een Alfa. Ik kreeg toen dagwaarde vergoed. Er worden (door de verzekering) opkopers voor het wrak uitgenodigd een bod te doen (aangezien bij totall los jij niet langer eigenaar bent maar de verzekering) en de hoogste bieder krijgt 'm. Die opbrengst hoeft de verzekeraar dan al niet meer te betalen. Natuurlijk mag je zelf ook aangeven het wrak te willen houden, dan zul je met de verzekeraar moeten bepalen wat de restwaarde is die dan vervolgens van de uitbetaling wordt ingehouden.
Hoe het zit met die blokrevisie zou ik niet weten. Als je er nota's e.d. bij hebt zou ik in ieder geval als de taxateur van de verzekering komt die aan hem voorleggen om de dagwaarde hoger ingeschat te krijgen. Wellicht kan je motorzaak daar bij helpen.

Succes!
bull shit.

het klopt dat de verzekering opkopers uitnodigd op het 'wrak' op te kopen, maar de motor is en blijft van jou.
dus jij mag er zelf over bepalen wat er mee gebeurd.

als je zelf niks doet krijg je de dagwaarde van de verzekering en dan moet je je papieren inleveren, maar als je her wrak zelf wilt houden dan kijken ze wat het hoogste bod is en voor dat bedrag mag jij hem dan houden.
oftewel als je een fiets hebt met een dagwaarde van 10.000 euro en op het 'wrak' is 4.000 geboden dan kun je er dus voor zorgen dat jij je eigen fiets houdt en dan krijg je van de verzekering 6.000 ipv 10.000 euro.

Dus als je het wilt kun je je eigen motor houden.
 
bull shit.

het klopt dat de verzekering opkopers uitnodigd op het 'wrak' op te kopen, maar de motor is en blijft van jou.
dus jij mag er zelf over bepalen wat er mee gebeurd.

als je zelf niks doet krijg je de dagwaarde van de verzekering en dan moet je je papieren inleveren, maar als je her wrak zelf wilt houden dan kijken ze wat het hoogste bod is en voor dat bedrag mag jij hem dan houden.
oftewel als je een fiets hebt met een dagwaarde van 10.000 euro en op het 'wrak' is 4.000 geboden dan kun je er dus voor zorgen dat jij je eigen fiets houdt en dan krijg je van de verzekering 6.000 ipv 10.000 euro.

Dus als je het wilt kun je je eigen motor houden.

je heb altijd als eerste het recht om je "schadefiets" als eerste te opkopen, maak hier gebruik van , de meeste motorzaken willen hem wel van je inruilen!!
 
Je hoeft dus NIET accoord te gaan met de dagwaarde. Ik heb hetzelfde gehad met mijn motor. De reparatieman bij de dealer zei dat ie niet accoord ging met de waarde, zoals in m'n polis omschreven. Hij had een aantal advertenties op Internet er bij gehaald om aan te tonen dat de waarde zo'n 1000 gulden hoger lag. Ik was eigenlijk best tevreden met de dagwaarde en dacht, omdat het in de polis stond, dat ik tóch geen poot had om op te staan. De verzekering ging zonder slag of stoot accoord.....

Ik ben bang dat je blokrevisie op zich niets zal bijdragen aan de waarde, daar niet van. Maar ik zou het zeker vermelden. Je weet nooit.

Overigens: de verzekering zal de motor gaan verkopen, zo ging dat tenminste bij mij en past dan de rest van het bedrag er bij om aan de dagwaarde te komen.

Of je die fiets zélf nog terug moet kopen? Ik vraag het me af, als dat ding zo'n klap heeft gehad weet je nooit wat je tegenkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan