Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

• Ja

Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

Stemmen: 3 12,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Net zo met sommige nieuwe motoren remblokken vervangen, resetten in OBD anders start de motor niet.

Ik snap niet dat mensen er in trappen om zo'n voertuig te kopen 🤷🤷🤷
Nou als je een nieuwe koopt, onderhoud bij de dealer etc…dan zit je eraan vast mbt garantie….

Kwam vanmiddag tijdens wandeling langs kledingzaak met poster van kledingmerk Vanguard aan de gevel. 8-)

20240211_151050.jpg

• Leuk
Waarderingen: Snat
Die hebben een paar Guzzi's laten verbouwen voor promotie. Als je de kuip van de bovenste al te veel vindt...

1707726605680.jpeg

Zelfs het vervangen van een simpele (startaccu) accu wordt je het tegenwoordig moeilijk=duur gemaakt. Garage vangt ff 300 euro ofzo ivm opnieuw aanmelden vd accu via de OBD/ tooling.....|(
heb van het weekend de accu's vervangen van de koekblikken hier , dealer zegt laten we die snel even vervangen doen we niet moeilijk over de arbeid betaal je alleen de accu zelf, 370 voor de Suzuki Celerio en 270 voor de Skoda Octavia , heb hem gezegd dat ik nog wel ff kijk wanneer ik dat ga doen, betel ik bij accudeal een A merk accu met stopstart technologie en meer capaciteit voor 118 en 134,- incl verzendkosten.
Dus dat heb ik maar zelf gedaan 7 min werk

En met dat inleren ik geloof het wel het enige nadeel dat ik misschien niet de volledige capaciteit kan gebruiken maar als de accu langer goed blijft bij zware belasting zal de computer daar ook niet echt van de leg raken.

ze maken zelf sleutelen lastig, maar zolang ze verplicht met andere bedrijven informatie moeten delen over protocollen en specificaties en zaken leveren zullen handige mensen altijd wel een weg vinden, ik denk dat er altijd wel merken zijn die sterk leunen op wie motor rijden een way of live is en vaak zijn dat vrijdenkers en mensen die niet gedachteloos achter de meute aansjokt .....

De wereld gaat ingrijpend veranderen de komende jaren,

heb van het weekend de accu's vervangen van de koekblikken hier , dealer zegt laten we die snel even vervangen doen we niet moeilijk over de arbeid betaal je alleen de accu zelf, 370 voor de Suzuki Celerio en 270 voor de Skoda Octavia , heb hem gezegd dat ik nog wel ff kijk wanneer ik dat ga doen, betel ik bij accudeal een A merk accu met stopstart technologie en meer capaciteit voor 118 en 134,- incl verzendkosten.
Dus dat heb ik maar zelf gedaan 7 min werk

En met dat inleren ik geloof het wel het enige nadeel dat ik misschien niet de volledige capaciteit kan gebruiken maar als de accu langer goed blijft bij zware belasting zal de computer daar ook niet echt van de leg raken.

ze maken zelf sleutelen lastig, maar zolang ze verplicht met andere bedrijven informatie moeten delen over protocollen en specificaties en zaken leveren zullen handige mensen altijd wel een weg vinden, ik denk dat er altijd wel merken zijn die sterk leunen op wie motor rijden een way of live is en vaak zijn dat vrijdenkers en mensen die niet gedachteloos achter de meute aansjokt .....

De wereld gaat ingrijpend veranderen de komende jaren,
Wanneer je wilt investeren ja dat kan en dan kom je al snel op zoiets uit :

OBDPROG Moto 100 Motorfiets diagnose scanner pro versie - EU versie

Jij hebt nog geluk dat je voertuig werkt zonder "inleren" zijn er al veel waar dit gewoon noodzakelijk is want zoals eerder uitgelegd, voertuig start niet

Ik zou verwachten in zulke dure tijden als nu dat meer mensen zouden kiezen voor eigen onderhoud, niets is minder waar......stukje rijden drukken m de schuur oid in en komen pas bij een monteur na schade of wanneer het voertuig niet meer werkt naar behoren. En alles bij elkaar wat gerepareerd moet worden is te duur

Je wordt een poot uitgedraaid……en het wordt alleen maar erger. Zelfde bij airco….bij de multigarage 39,95 vacumerem/druktest en vullen….bij een dealer 250+ Maarja, je krijgt een hele mooie verhaal erbij….. _O-

Ik test mijn accu continu, Chinese voltmeter voor 6 euro….kuch, wel een halve volt te laag tov van mijn andere voltmeter.

IMG_6567.jpeg

Je wordt een poot uitgedraaid……en het wordt alleen maar erger. Zelfde bij airco….bij de multigarage 39,95 vacumerem/druktest en vullen….bij een dealer 250+ Maarja, je krijgt een hele mooie verhaal erbij….. _O-

Ik test mijn accu continu, Chinese voltmeter voor 6 euro….kuch, wel een halve volt te laag tov van mijn andere voltmeter.

Bekijk bijlage 1973167
Honda met Ducati sleutelhanger :+ _O-

Doe ik express…kreeg ik van de DOC lidmaatschap, dus kwam het mooi uit.

Of zoals hier, met mijn V4…werd al aangekeken toen ik parkeerde…. _O-

Bekijk bijlage 1973170
Aangekeken valt mee , kan me voorstellen dat het wat ongemakkelijk voelt.

Ik heb eens met mijn ouders afgesproken bij een HD dealer voordat we naar een motor weekend gingen.
Ik werd het terrein afgestuurd, kansloos kut volk

Wanneer je wilt investeren ja dat kan en dan kom je al snel op zoiets uit :

OBDPROG Moto 100 Motorfiets diagnose scanner pro versie - EU versie

Jij hebt nog geluk dat je voertuig werkt zonder "inleren" zijn er al veel waar dit gewoon noodzakelijk is want zoals eerder uitgelegd, voertuig start niet

Ik zou verwachten in zulke dure tijden als nu dat meer mensen zouden kiezen voor eigen onderhoud, niets is minder waar......stukje rijden drukken m de schuur oid in en komen pas bij een monteur na schade of wanneer het voertuig niet meer werkt naar behoren. En alles bij elkaar wat gerepareerd moet worden is te duur
oh een andere rom zonder die rommel is snel geĂŻnstalleerd hoor , ik geloof er weinig van dat een systeem een andere accu kan zien dan als de oude stuk is ineens ie het weer doet ,, accu's zelf hebben geen chips ze zijn niet anders dan die van 20 jaar geleden alleen wat krachtiger

het is namelijk zwaar verboden om after market onderdelen te weren , ze moeten toestaan dat derden ook onderdelen maken ook elektronica

veel mensen hebben de interesse niet om het zelf te doen , logisch als men technische vakken als minder ziet.
Op een kantoor zou je meer zijn dan in een werkplaats , terwijl iedereen wel kan leren een bonnetje in te kloppen en in een map te doen, maar een schakelkast bouwen, of aan een motorvoertuig een complexe storing oplossen of bepaalde metalen bewerken makkelijk te leren is. of andere dingen bouwen of repareren of aanpassen of verplegen van mensen ,, dat zijn allemaal vaklui.

maar die weg werp maatschappij dat is pas slecht voor het milieu ,, mijn moeder deed met haar eerste stofzuiger bijna 25 jaar , m'n pa en ik hebben dat ding wel een paar keer uit elkaar gehad om wat te fiksen, maar dat kon gewoon ,, ik ben nu ook 25 jaar getrouwd en wij zijn met onze 4e stofzuiger bezig , ik kon ze niet uit elkaar halen .

laten ze dingen gaan maken die net als vroeger oneindig vaak gerepareerd kunnen worden, dan bespaar je enorm op de grondstoffen die steeds nodig zijn maar ook het moete recycleren , en alle energie die steeds nodig is ,, kan je allemaal beparen.

ik hoef echt niet iedere 3 jaar compleet iets nieuws te hebben , als iets goed is dat goed genoeg voor mij .
de stormloop van steeds snellere en betere computers de noodzaak is nu echt wel over om steeds meer te willen , laten ze maar beter gaan programmeren . zo is het ook met auto's en motoren de regels zijn al jaren gelijk, sterker nog we mogen steeds minder wat heb ik aan een voertuig dat in 2 seconden 250 km rijd ?

Ja shoppen bij onderhoudsbedrijven kan heel veel schelen
Heb in mijn omgeving al vaker mensen erop gewezen over goedkopere alternatieven…als je een lease auto hebt dan boeit het niet hè. Maar door de gehele linie wordt er minder zelf gerepareerd, ze kunnen het niet en geld zat….en maar klagen.

Ohja, zit te wachten op 20 liter 10w60 olie te wachten voor die platte kever, over paar weken olieverversen als ik de weg weer op mag. En dan duik ook een keer de put in….

IMG_2326.jpeg

met een auto van de zaak heb ik ook zoiets laat ze het lekker uitzoeken bij de dealer , hij is niet van mij, ik zal er geen gekke dingen mee doen , maar zolang ik niet zelf betaal zal het me jeuken wat het kost en dat ie snel vervangen word.

maar met mijn eigen voertuigen is het zelf doen erg lonend , de gewone beurten laat ik doen , omdat dit bij inruil beter is , maar de rest doe ik zelf, in de garage zien wel de nieuwe banden , of accu , of rem schijven , schokdempers , en alles wat je met wat tools en geschikte werkplek wel kan doen .

Nouja, morgen de fiets wegbrengen voor een beurt. Staat ook in bold in de e-mail dat ivm garantie (5jaar) het daar uitgevoerd dient te worden. Ik sta op het kantelpunt om in het vervolg niet te laten doen….60 euro kost het.

Vorige keer daar trammelant gemaakt, een beurt laten uitvoeren en de ketting schoonmaken/oliën zat er niet bij in. Echt, belangrijkste van een derailleur fiets…werd mij gevraagd of ik wel een ketting kon smeren….. _O- Hup, toen hij nattigheid voelde, heb al mijn fietsen daar gekocht, zijn hulpje met doek toen ketting schoonvegen, ik zei nog: doe je dat ook zo bij je motor, rijdt een Engelse merk……|( Nouja, toen thuis kwam alsnog de freewheel schoongemaakt en zelf ketting opnieuw inolieen. (niet met motorkettingspray).

Kortom, ik voelde mij opgelicht……nageplozen in de voorwaarden en idd stond er niet in….:r Heb daarom ook geen fooi gegeven…net dat iets extra’s zit er niet meer In.

Ben benieuwd als ik hem morgen ophaal….

Nouja, morgen de fiets wegbrengen voor een beurt. Staat ook in bold in de e-mail dat ivm garantie (5jaar) het daar uitgevoerd dient te worden. Ik sta op het kantelpunt om in het vervolg niet te laten doen….60 euro kost het.

Vorige keer daar trammelant gemaakt, een beurt laten uitvoeren en de ketting schoonmaken/oliën zat er niet bij in. Echt, belangrijkste van een derailleur fiets…werd mij gevraagd of ik wel een ketting kon smeren….. _O- Hup, toen hij nattigheid voelde, heb al mijn fietsen daar gekocht, zijn hulpje met doek toen ketting schoonvegen, ik zei nog: doe je dat ook zo bij je motor, rijdt een Engelse merk……|( Nouja, toen thuis kwam alsnog de freewheel schoongemaakt en zelf ketting opnieuw inolieen. (niet met motorkettingspray).

Kortom, ik voelde mij opgelicht……nageplozen in de voorwaarden en idd stond er niet in….:r Heb daarom ook geen fooi gegeven…net dat iets extra’s zit er niet meer In.

Ben benieuwd als ik hem morgen ophaal….
IKEA :+ _O-

Hoop voor je dat het meevalt ;):t

tegenwoordig koop ik spul waar de fabrieks garantie af is , en alleen de aankoop ,, dan heb ik niks te maken met zulke dingen , en dat ene beurtje laten doen doet het hem niet , en daar na moet ik het toch zelf uitzoeken

tegenwoordig koop ik spul waar de fabrieks garantie af is , en alleen de aankoop ,, dan heb ik niks te maken met zulke dingen , en dat ene beurtje laten doen doet het hem niet , en daar na moet ik het toch zelf uitzoeken
Toen ik nog werkte kocht ik eens in de 10 jaar een nieuwe fiets….vandaar. Hopelijk gaat deze veel langer mee, accu iig niet dat weet ik alvast.

Terug
Bovenaan Onderaan