Twijfel aankoop

Johnboy

Rookie
25 mei 2002
18
0
Heerlen
Ben in bezit van een Suzuki GSX1100 uit '80.
Ik wil een tweede motor kopen en twijfel over twee bikes.
De Ducati monster 900 en de Suzuki bandit 1200.
Uit onderzoek weet ik dat Ducati duurder is in onderdelen.
Kunnen jullie mij nog wat voor en nadelen noemen van beide bikes om mij te helpen besluiten.
Beide vind ik mooie bikes en gaat een lichte voorkeur uit naar de monster 900.
B.V.D.
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Bekend dilemma..... :)

Een Duc is natuurlijk een Duc, de Monster (ik zou dan wel een S4 nemen) heeft een zeer hoge fun-factor en een fantastisch blokje natuurlijk. Monster is een stuk sportiever als het gaat om weggedrag. Kosten zijn idd een nadeel.

Een bandit 1200 is zeer veel motor voor je geld. Gewoon veel (wheely)fun voor weinig geld. Voor de Bandit is ook een enorme hoeveelheid aan extra's / tuning etc te bemachtigen en eenvoudig aan je eigen smaak aan te passen... ik zie de Bandit dan ook veel meer als een project...

Als jij nou mijn Bandit koopt, koop ik een S4 :)
 
Ga eens op beide fietsen een proefrit maken. Zijn dan wel allbei naked maar hebben een totaal verschillend karakter. Belangrijkste is toch of je 'm fijn vind rijden. Overige zaken zijn minder belangrijk.
 
ik weet niet hoe een duc rijd.

iig een b1200 is een gemoedelijke fiets zonder een uitgesproken rij karakter.
je rijd er direct vertrouwd mee weg.
het is een toerfiets met een sportieve ondertoon.
je kan hem laag in de toeren rijden en versnellen of hoog in de toeren houden voor het sportieve(race) werk. de zit(zadel) is goed het duurt lang voordat je een houten reet krijgt.
verbruik is 1:15 stad en 1:18 snelweg.
de orginele voorveren zijn slap die moeten dan ook vervangen worden door stijvere, let hier op bij aanschaf.
de conclusie, die ook in de motor testbladen gaven: veel fiets voor wienig geld.
 
Voor een tweede motor moet je gewoon voor de fun gaan en vooral als je al een lichte voorkeur voor de Duc hebt, lijkt me de keuze al snel gemaakt :)

Uiteraard wel ff een proefritje op beide motoren maken voor je iets tekend
deal.gif
wink.gif


Suc6!
 
Bekend dilemma..... :)

Een Duc is natuurlijk een Duc, de Monster (ik zou dan wel een S4 nemen) heeft een zeer hoge fun-factor en een fantastisch blokje natuurlijk. Monster is een stuk sportiever als het gaat om weggedrag. Kosten zijn idd een nadeel.

Een bandit 1200 is zeer veel motor voor je geld. Gewoon veel (wheely)fun voor weinig geld. Voor de Bandit is ook een enorme hoeveelheid aan extra's / tuning etc te bemachtigen en eenvoudig aan je eigen smaak aan te passen... ik zie de Bandit dan ook veel meer als een project...

Als jij nou mijn Bandit koopt, koop ik een S4 :)

Denk dat de laatste zin al genoeg zegt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan