Twijfel handschoen maat

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Ik heb van de week nieuwe leren handschoenen gekocht. Aangepast in de winkel. Mijn vorige handschoenen waren maat 3XL en de 2XL. 3XL van dat model hadden ze niet liggen en deze leken wel goed behalve dat ze knellen bij de knokkel protectie. Onderweg naar huis begon ik toch te twijfelen omdat de knokkel protectie vrij hard drukt. Er zijn diverse maat tabellen voor handschoenen maar die zeggen allemaal wat anders. Specifiek van dit merk zelf is er dan weer niet.

Wat is jullie ervaring rekken leren handschoenen nog op?
 
Ik heb mijn oude handschoenen in de wasmachine gegooid met 50 graden en die zijn niet opgerekt kan ik je vertellen...
 
leer rekt, mijn nieuwe handschoenen ( alpinestars ) zaten ook aan de strakke kant.
paar keer goed ingevet wat er gelijk introk, maakt het leer soepeler.
na wat flinke ritten zitten ze nu als gegoten !!
 
Maten zeggen in motorkleding vrij weinig, daarom zou ik het ook nooit online kopen.
Passen, voelen is de enige manier. Ik kan je dus vanaf hier geen info geven behalve dat leer idd zich nog wat zet maar of dat genoeg gaat zijn kan alleen jij zeggen.
 
Kun je net zo goed je handschoenen aandoen en ze natmaken in een teiltje en ze laten opdrogen terwijl je tv kijkt... Borrelnootjes in je mond doen is dan wat onhandig...
Maar vroeger kocht men jeans en ging men ermee in een badkuip liggen... en dan laten opdrogen.
 
Maten zeggen in motorkleding vrij weinig, daarom zou ik het ook nooit online kopen.
Passen, voelen is de enige manier. Ik kan je dus vanaf hier geen info geven behalve dat leer idd zich nog wat zet maar of dat genoeg gaat zijn kan alleen jij zeggen.
Ik heb ze niet online gekocht. Maar wat moet ik dan niet voelen of juist wel?
 
het moet goed voelen.

Ik heb ook altijd problemen met handschoenmaten, omdat ik lange vingers heb maar het geen dikke worsten zijn. 3XL is vaak net lang genoeg zodat de vingertoppen niet knellen, maar dan rond de handpalm weer te groot. Het is gewoon effe goed zoeken
 
Aangezien moeder natuur wel van een grapje schijnt te houden heb ik eigenlijk met alle kleding een andere dan standaard maat...Wanneer ik handschoenen wil kopen loop ik er altijd een poosje mee rond in de winkel, pak wat dingen vast en hou m'n handen als of ik een stuur vast heb (sommige winkels hebben ook sturen hangen hiervoor). Als ze na een minuut of 20-30 nog steeds goed zitten ben ik tevreden....Tot nu toe ook na wat langere tijd voor mij de juiste manier.
 
Nat maken, de oudste truc waar destijds zelfs mijn oma mee aan kwam, werkt perfect.

Dus, nieuwe laarzen? Aantrekken en een kwartier in een bak lauw water gaan staan, dan meteen een stukje rond lopen en zo, zeker een half uur, maar liever een paar uur (tot je last van "trenchfoot" krijgt). Ze passen nah et drogen als gegoten.

Dit geldt ook voor handschoenen, strak passende lederen broeken, etc. Bovendien moet iedereen eens in zijn leven in een motorpak in bad stappen, dikke pret ;)
 
Jammer genoeg zit in motorkleding vaak een technische laag - die trekt zich nix aan van een lauw badje.
Dus modern spul moet gewoon meteen lekker zitten - anders wordt 't nooit meer wat.
 
Jammer genoeg zit in motorkleding vaak een technische laag - die trekt zich nix aan van een lauw badje.
Dus modern spul moet gewoon meteen lekker zitten - anders wordt 't nooit meer wat.
Klopt helemaal, materiaal zoals Goretex etc rekt helemaal niet, ook al ga je er een dag mee in het water zitten.... dit nog afgezien van het feit dat je kans hebt dat het leer erg stug en hard wordt.
Dus gewoon zoeken tot je handschoenen vindt die direct goed passen.
En maatvoering is absoluut niet universeel, wat bij het ene merk een L is, is bij een ander merk een M of XL.
Groet,
Hans
 
Laatst ook Handschoenen gekocht die niet goed zaten, in de winkel zaten ze goed maar toen ik op de motor ging zitten voelde ik gelijk het knellen bij de knokkels. Terug gegaan en de medewerker van de winkel kon mij vertellen dat dan inderdaad de handschoenen te klein zijn. (net als bij een motorbroek/jas die niet mag knellen/drukken bij knieën/schouders). Als ik jou was zou ik inderdaad even terug gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan