Twijfel: kawa zx9r ninja1998 OF Honda cbr600f 1995

chillmaster

Rookie
18 mei 2006
5
0
Lochem
Beste motor-fanaten,

Mijn naam is jorrit en ik zit met een twijfel;

Ik heb bijna mijn rijbewijs en vraag mij af welke van de 2 ik moet nemen,

Ik heb dus niet veel ervaring en vraag me af met welke fiets ik het meest en langst plezier heb!

graag jullie reactie.

groetjes Jorrit
 
proefrit maken !!,

Zithouding is verschillend, vermogen is verschillend, karakter van de fietsen zijn anders.....

Proefrit maken !!

Oh ja en je moet daarna ook even

Een Proefrit maken !!
 
Laatst bewerkt:
proefrit maken !!,

Proefrit maken !!

Proefrit maken !!


full


proefritjes maken !
 
Jah een proefrit heb ik uiteraard gemaakt alleen twijffel ik dan nog....

de Kawa is erg agressief (is ook niet raar met 141 pk) zit wel redelijk en is erg mooi :9~

de honda is iets minder snel, zit wel beter vind ik maar is iets minder mooi :)


dus dilemma....

misschien weet een van jullie welke qua onderhoud e.d. het goedkoopst/betrouwbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bevooroordeeld, dus hecht niet te veel aan mijn mening :)

Om te beginnen is een 600f genoeg . Je moet nog echt leren rijden, en een cbr is een "allemansvrind" en straft je niet snel af, want je zal toch foutjes maken int begin. Ook technisch staan ze bekend om betrouwbaarheid. Maar als jij je snel denkt te vervelen met 100 pk dan moet je het niet doen natuurlijk. Wijsheid; eerst een seizoen leren rijden op een cbr en dan kan je die cbr altijd nog kwijt voor een pure racer.
Succes met de keuze!

Oja, bij een cbr zijn de nokkenaskettingspanner en spanningsregelaar de bekende zwakkere punten, maar zijn gelukkig niet superduur om te vervangen. Een een 95 model oogt iets ouder, neem een 97 of 98 er! ;)
 
De hamvraag;

"Is het onderhoud bekend" ??

Als zowel de kawa als de honda beiden goed zijn onderhouden (motorisch) dan zijn er geen voors en tegens. Staat van de slijtage delen is dus ook belangrijk !!