Twijfel: kawa zx9r ninja1998 OF Honda cbr600f 1995

chillmaster

Rookie
18 mei 2006
5
0
Lochem
Beste motor-fanaten,

Mijn naam is jorrit en ik zit met een twijfel;

Ik heb bijna mijn rijbewijs en vraag mij af welke van de 2 ik moet nemen,

Ik heb dus niet veel ervaring en vraag me af met welke fiets ik het meest en langst plezier heb!

graag jullie reactie.

groetjes Jorrit
 
proefrit maken !!,

Zithouding is verschillend, vermogen is verschillend, karakter van de fietsen zijn anders.....

Proefrit maken !!

Oh ja en je moet daarna ook even

Een Proefrit maken !!
 
Laatst bewerkt:
proefrit maken !!,

Proefrit maken !!

Proefrit maken !!


full


proefritjes maken !
 
Jah een proefrit heb ik uiteraard gemaakt alleen twijffel ik dan nog....

de Kawa is erg agressief (is ook niet raar met 141 pk) zit wel redelijk en is erg mooi :9~

de honda is iets minder snel, zit wel beter vind ik maar is iets minder mooi :)


dus dilemma....

misschien weet een van jullie welke qua onderhoud e.d. het goedkoopst/betrouwbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bevooroordeeld, dus hecht niet te veel aan mijn mening :)

Om te beginnen is een 600f genoeg . Je moet nog echt leren rijden, en een cbr is een "allemansvrind" en straft je niet snel af, want je zal toch foutjes maken int begin. Ook technisch staan ze bekend om betrouwbaarheid. Maar als jij je snel denkt te vervelen met 100 pk dan moet je het niet doen natuurlijk. Wijsheid; eerst een seizoen leren rijden op een cbr en dan kan je die cbr altijd nog kwijt voor een pure racer.
Succes met de keuze!

Oja, bij een cbr zijn de nokkenaskettingspanner en spanningsregelaar de bekende zwakkere punten, maar zijn gelukkig niet superduur om te vervangen. Een een 95 model oogt iets ouder, neem een 97 of 98 er! ;)
 
De hamvraag;

"Is het onderhoud bekend" ??

Als zowel de kawa als de honda beiden goed zijn onderhouden (motorisch) dan zijn er geen voors en tegens. Staat van de slijtage delen is dus ook belangrijk !!

Wel heeft de kawa meer vermogen >>> dus meer slijtage aan ketting/tandwielen, banden, remblokken en schijven enz..

Dus na een lange tijd rijden (+/- 5 jaar ofzo) zul je met de kawa waarschijnlijk meer geld kwijt zijn !!

Maarja wat past bij je en welke motor toverde een echte smile op je gezicht ....??
----------------------------------------
ik was bang voor mijn motor, ik dacht jezus moet ik hier op rijden , dit gaat veels te snel voor mij..... het went !!! :X :]
 
Jah onderhoud is bekend beide bij de dealer ongeveel zelfde aantal km...

inderdaad op de kawa dacht ik woooow ff rustig aan...

de honda beviel mij wat dat betreft beter en minder zenuwachtiger...

ik denk dat ik er wel uit ben ff een keer rijden nog op de honda...


alvast bedankt...
 
Jah onderhoud is bekend beide bij de dealer ongeveel zelfde aantal km...

inderdaad op de kawa dacht ik woooow ff rustig aan...

de honda beviel mij wat dat betreft beter en minder zenuwachtiger...

ik denk dat ik er wel uit ben ff een keer rijden nog op de honda...


alvast bedankt...

Klopt, maar van de andere kant, op de kawa kun je "rustiger" rijden en toch hard gaan. Maar van mij heeft een cbr600f, en ik heb dus de zx9r. Ik hoef veel minder vaak te schakelen wanneer ik harder af moet remmen, pakt de motor het makkelijker op. Je hoeft je dus minder vaak te schakelen.

Maar ook ik ben dus bevooroordeeld of zoiets..
:) :) :) :) ;)
 
Klopt, maar van de andere kant, op de kawa kun je "rustiger" rijden en toch hard gaan. Maar van mij heeft een cbr600f, en ik heb dus de zx9r. Ik hoef veel minder vaak te schakelen wanneer ik harder af moet remmen, pakt de motor het makkelijker op. Je hoeft je dus minder vaak te schakelen.

Maar ook ik ben dus bevooroordeeld of zoiets..
:) :) :) :) ;)
Als je beide proefritten heb gemaakt en je twijfelt nog, kies dan de Kawa.
 
Normaal zou ik zeggen... wat valt er te twijfelen |(
maar gezien je een beginner bent zou ik een ZZR 600 nemen *D zit goed, vermogen genoeg (helemaal voor een beginnenr) en je hebt toch een Kawa 8-)
 
Normaal zou ik zeggen... wat valt er te twijfelen |(
maar gezien je een beginner bent zou ik een ZZR 600 nemen *D zit goed, vermogen genoeg (helemaal voor een beginnenr) en je hebt toch een Kawa 8-)

I tottaly agree to that !!!!

ZZR-600 gaat ook als de brandweer, goeie zithouding en ook aardig wat vermogen...(top van 240 ongeveer)

En daarna maar eens kijken naar een 900cc
 
I tottaly agree to that !!!!

ZZR-600 gaat ook als de brandweer, goeie zithouding en ook aardig wat vermogen...(top van 240 ongeveer)

En daarna maar eens kijken naar een 900cc

Ik wou het al niet te zeggen, maar natuurlijk hebben jullie volkomen gelijk daarin. Zo ben ik ook begonnen...., ZZR-600 en na 3 jaartjes een ZX9-r. Deze heb ik overigens alweer vanaf '99. Nieuw gekocht, en het is dat ik gecharmeerd ben van de 10, maar anders had ie niet weggehoeven. Hij doet in ieder geval kwa handling niet onder voor een R1. (en het is tenminste een Kawa)
;)
 
ga anders ook een keer n proefritje op n cbr900 en een zx6r doen... qua onderhoud steekt de honda boven de kawa uit denk ik, cbr blokken zijn oersterk
 
ik heb zelf net 5 maanden mijn rijbewijs en 4 maanden mijn motor een kawasaki ninja zx9r ik kan je aanraden dat de CBR600 waarschijnlijk te traag word op een gegeven moment ik ben zelf ook begonnen met de Ninja 900cc 147 PK dit rijd echt super.

Het ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk wat ik wel moet vertellen is dat het een agressieve motor is en eigenlijk niet erg geschikt voor in de stad.

ik rij overal 70 of 75 anders vind ik hem niet lekker rijden (2de versnelling).

Ik zou toch voor de ninja gaan maar maak even een paar proefritjes.


Groetjes,

The Pin
 
Vriend van mij is zo goed als begonnen op een VTR 1000 Firestorm (2 cilinder)
Dat was pas een enge fiets als je niks gewend bent !

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ZX9R, ik beperk mezelf namelijk door een stukje ingebouwde angst, dat houdt mij in leven :Y dat weet ik van mezelf !!

Als je nu van jezelf weet dat je een kamikaze piloot bent dan zou ik niet op een ZX9R beginnen !! :N

Nogmaals een proefritje maken denk ik !!
 
Het ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk wat ik wel moet vertellen is dat het een agressieve motor is en eigenlijk niet erg geschikt voor in de stad.

Maar daar koop je natuurlijk ook geen motor voor, om in de stad te kunnen rijden.


ik rij overal 70 of 75 anders vind ik hem niet lekker rijden (2de versnelling).

Overal? :?

Anders vind je 'm niet "lekker rijden"? :?

Hij maakt dan niet genoeg kabaal ofzo, bedoel je?

75 km/u in z'n 2 komt ongeveer overeen met? 8000 rpm ofzo?


TS, ik zou overigens de Kawa nemen (koop anders een 750), kweetniet waarom... O-)
 
CBR600 te traag??? Rijden jullie hele dagen bergopwaarts met windkracht 12 van voren ofzo???

Als je een 600 sportmotor traag vind, dan denk ik niet dat je hem voor de volle 100% benut..

Het voordeel van de 900 is dat het allemaal wat makkelijker gaat..Op een bochtige weg doen ze niks voor elkaar onder.
 
Normaal zou ik zeggen... wat valt er te twijfelen |(
maar gezien je een beginner bent zou ik een ZZR 600 nemen *D zit goed, vermogen genoeg (helemaal voor een beginnenr) en je hebt toch een Kawa 8-)
:^
CBR600 te traag??? Rijden jullie hele dagen bergopwaarts met windkracht 12 van voren ofzo???
_O-
Als je een 600 sportmotor traag vind, dan denk ik niet dat je hem voor de volle 100% benut..
:^ ..kijk maar naar Sébastien Charpentier! :} ;)
Het voordeel van de 900 is dat het allemaal wat makkelijker gaat..
Op een bochtige weg doen ze niks voor elkaar onder.
Het gaat wat makkeleijker te hard ja! :+ Enne, op een bochtige weg blijf je met een CBR een ZX9 wel voor hoor! O-)
 
Ja maar op de rechte stukken trek je makkelijker bij met een 900-1000 en hoef je wat minder te schakelen :)
Hoewel dat ook per 900 verschilt... Ik vond mijn CBR600 makkelijker hard rijden dan een oud model blade, alleen die blade gaat ook echt hard als het hard gaat..

Snappen jullie me nog :?
 
Ben zelf op een cbr 600f begonnen en kan je zeggen dat je langer met de kawa zal doen qua verveling denk ik, cbr is super fietsje alleen vrij zwaar en stuurt ook minder! In het begin is de cbr de lekkerste fiets maar zal als je sportief wilt sturen zal je toch voor de kawa moeten gaan en ja hij is in het begin nerveuzer maar alles went!
 
Rustig op de kawa beginnen en je niet gek laten maken... :X

(heb al 6 kawa's gehad...dus ook wel iets bevooroordeelt... ;) )
 
Iedereen zit hier natuurlijk zijn eigen persoonlijke smaak te etaleren.

Dit soort topics zijn zinloos.

De aanschaf van een motor is niets anders dan emotie. Waar voel jij
je het prettigste bij?
 
ja wat je leest zijn idd toch meningen... Naar mijn mening stuurt een cbr helemaal niet zwaar... En is toch vrij makkelijk plat te leggen(Zie icoon)
 
De ZX-9 natuurlijk. De 600f is veel te veel een allemansvriend die je overal ziet staan en veel minder mooi gevormd. De kawa heeft veel meer een eigen imago en een robuuster en dikkere look 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan