Twijfel!! R1 inruilen voor SM?

chris zappa

Die hard MF'er
7 sep 2006
771
0
Hallo medemotor rijders...

Ik twijfel er aan om mijn yamaha R1 vaan 2001 in te ruilen op een super motard...

de voornaamste reden is eigelijk dat ik me rbw kwijt ben en deze nadat ik hem terug heb graag wil blijven behouden...

maakt het volgens jullie wat uit of je een SS hebt of een supermotard?qua rijbewijs houden?

en wat zou een goede supermotard zijn om mee te starten
 
Je inhouden op een sm is net zo lastig als op een SS :P Kan wel met een sm op lagere snelheid veel fun hebben...kijk inderdaad alleen uit voor art. 5 want je moet sterk in je schoenen staan om niet de neiging te hebben om continu op 1 wiel te rijden :]
 
Hallo medemotor rijders...

Ik twijfel er aan om mijn yamaha R1 vaan 2001 in te ruilen op een super motard...

de voornaamste reden is eigelijk dat ik me rbw kwijt ben en deze nadat ik hem terug heb graag wil blijven behouden...

maakt het volgens jullie wat uit of je een SS hebt of een supermotard?qua rijbewijs houden?

en wat zou een goede supermotard zijn om mee te starten
Been there, done that... :)

Maar voor het behoud je RBW is het geen verbetering. Maar ook kwa inzet ben je met een (hardcore) SM in het nadeel t.o.v je R1. Want je rijdt niet effe naar de andere kant van het land om ff een bakkie te doen, wat met een R1 (nog) wel kan. })
 
en wat zou een goede supermotard zijn om mee te starten
om mee te beginnen...
omdat je van een R1 komt ééntje die niet te hardcore is kwa trillingen en comfort.
Je zou een SM kunnen kiezen op basis van het nieuwe LC4 blok, sm, smc of de DukeIII
Of één op basis van het LC8 blok, de 950SM(r), bijna net zo gek in het korte werk en minder vermoeiend om mee te rijden op lange/rechte stukken.
Als je yamahafiel bent dan is de xtx660 sm is anders ook wel een aardige om mee te beginnen.
 
En toch kan ik TS niet begrijpen. Je zoekt een andere motor om je tegen jezelf te beschermen ofzo? Je bepaalt toch zelf hoe hard je rijdt, of raak je af en toe in een soort van trance waarin je geen controle meer hebt over je eigen lichaam?
Ik rijd in de auto ook 'altijd' te hard (20-30) maar dat doe ik volledig bewust en draag daar ook de consequenties (lees: financiële lasten) van (op de motor rijd ik alleen offroad dus daar is niet echt sprake van een snelheids-limiet :+).

No offence ;), maar kun je het eens uitleggen?
 
En toch kan ik TS niet begrijpen. Je zoekt een andere motor om je tegen jezelf te beschermen ofzo? Je bepaalt toch zelf hoe hard je rijdt, of raak je af en toe in een soort van trance waarin je geen controle meer hebt over je eigen lichaam?
Ik rijd in de auto ook 'altijd' te hard (20-30) maar dat doe ik volledig bewust en draag daar ook de consequenties (lees: financiële lasten) van (op de motor rijd ik alleen offroad dus daar is niet echt sprake van een snelheids-limiet :+).

No offence ;), maar kun je het eens uitleggen?

Met een R1 heb je veel minder snel door dat je veel te hard rijd, mede door de kuip, mede door het feit dat de echte power pas bij de 80 tot 100km/u begint en als je dan 1 of 2 tandjes doorschakeld je verdomde snel de naald op de 200 hebt. Bij een SM zit je dan vaak nog op legale (snelweg) snelheden.
Natuurlijk kan je met een SM ook makkelijk veeeel te hard rijden maar daaronder is het tov een racer een stukkie leuker.
 
En toch kan ik TS niet begrijpen. Je zoekt een andere motor om je tegen jezelf te beschermen ofzo? Je bepaalt toch zelf hoe hard je rijdt, of raak je af en toe in een soort van trance waarin je geen controle meer hebt over je eigen lichaam?
Ik rijd in de auto ook 'altijd' te hard (20-30) maar dat doe ik volledig bewust en draag daar ook de consequenties (lees: financiële lasten) van (op de motor rijd ik alleen offroad dus daar is niet echt sprake van een snelheids-limiet :+).

No offence ;), maar kun je het eens uitleggen?


het is allemaal zoo makkelijk..zodra ik bij ons bij wijze van de straat uit rijd
is het voor de politie al bingo....we hebben de topper van vandaag weer binnen...en aangezien ik een buitendienst functie heb...word het allemaal lastig...kijk en ik rijd in een weekend gauw 700 kilomter(mits mooi weer) dus..tjaa verzamel veel bekeuringen...

en je hebt het kortom gewoon niet zo door het gaat allemaal zo makkelijk...

en vraag me af of dat op een super motard hetzelfde is...
 
TS koop een circuitfiets en ga de baan op, voor de openbare weg een leuke mountainbike, doe je ook wat gezonds ;)
 
In het zand gaan rijden!!!!
Had precies hetzelfde probleem op de weg en heb nog geen minuut spijt van mijn overstap naar ktm..!! echt speelgoed!!!
 
Heb zelf een r1 van 2002 ,maar ik mis bij de ktm 950 sm toch die
brute power bij het optrekken. Het bochtenwerk is wel super van de ktm.
Je rijd heel anders op zo'n ding, je zal hier niet die extreme snelheden mee rijden
omdat dat het niet comfortabel is om langdurig hard te rijden. Je zal meer bochten opzoeken
om je lekker uit te leven. Er wordt vaak gepraat over driften met zo'n ktm, maar dan moet je toch bijzonder goed kunnen sturen. Ander stuntwerk zoals wheelies,stoppies heb je natuurlijk wel meer controle met zo'n breed stuur. Ik heb er niet zo lang op gereden, maar vond wheelies nog niet supermakkelijk alleen op het vermogen, daarom heb ik zelf besloten om de r1 te houden
Te hard rijden is een keuze waar je van weet
dat het geld gaat kosten,
 
Te hard rijden is een keuze waar je van weet
dat het geld gaat kosten,
Wheelies, stoppies en ander hooligan/ art. 5 gedrag ook

beide leuk, beide niet gewenst op de openbare weg

En eeuh, wie zijn billen brand... (heeft niet in de spiegels gekeken, ofzo?)
 
Laatst bewerkt:
@mvtaut

Nou is een ktm 950 niet egt een supermotard te noemen, ik rijdt zelf op een omgebouwde 525, da's wel egt een funmachine te noemen waarbij het driften ook wel lukt:)

@chriss

Bij de overstap naar een sm moet je je goed bedenken wat je allemaal met die racer doet. Als je bijv veek snelweg rijdt is een sm niks voor jou. Een sm is egt voor de korte bochtjes en een beetje het stunt en klooiwerk. Absoluut niet voor snelheden boven de 140.(dan praat ik wel over een ''echte'' sm). Met een racer kun je je rbw kwijtraken door hoge snelheden, met sm kan dat door wheely's want die maak je hoe dan ook wel als je in het bezit bent ervan:)

Ik zou zeggen suc6 met je keuze
 
In het zand gaan rijden!!!!
Had precies hetzelfde probleem op de weg en heb nog geen minuut spijt van mijn overstap naar ktm..!! echt speelgoed!!!
Inderdaad... Offroad-dagen is maximaal de beest uihangen zonder risico voor het rijbewijs.
 
Wheelies, stoppies en ander hooligan/ art. 5 gedrag ook

beide leuk, beide niet gewenst op de openbare weg

En eeuh, wie zijn billen brand... (heeft niet in de spiegels gekeken, ofzo?)


spiegels horen zowiezo niet op een sm. hoe minder, hoe beter.
 
Ik ben zelf net overgestapt van een 2005 R1 naar een 2006 KTM LC4 640 SM. Ik moet zeggen, ik heb er 0.0 procent spijt van. Ik beleef voor mezelf een stuk meer lol op de KTM dan dat ik dat op de R1 deed. Maar ik zou zeggen, ga eens proefrijden, kun je zien of het bevalt.
 
R1 sowieso verpatsen. Supermoto is 10 leuker als zo'n saaie buikschuiver. Ik heb er zelf 3 gehad (r1-tjes) en altijd kloterij op de weg met de cops. Rijbewijs ook kwijt en dan nog maar niet te spreken over alle boetes cq transactievoorstellen van de officier. Rij nu 2 jaar op een sm zonder kenteken en alleen nog op circuit. Als ik eerder had geweten dat het zo leuk was had ik nooit een buikschuiver gekocht :N
 
Ik zou op zijn minst wel een ktm kopen.
een vrind van me heeft een ktm en daar kan ik van zeggen dat het
een lekker vel motortje is.
Maar een andere vriend van me heeft pas een pegaso 650 gekocht
nou dat is echt een slak,vergeleken met een ktm
als je dus van een r1 af komt,zou ik gelijk maar voor een ktm gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan