twijfel tussen 2 moto's....advies graag

linusje

MF veteraan
17 apr 2009
1.896
89
Hallo,
Ik twijfel tussen volgende modellen:

suzuki gsx r 1000 K7 : 2007 , 11000 km , Yoshimura demper,valtoppen,plaathouder. Originele onderdelen meegeleverd. (8500 euro)

honda cbr 1000 rr7 : 13000 km,Schark uitlaat,ermax scherm, ingeschreven in 2008 !! (8000 euro)

Wat raden jullie mij aan ....ongeacht de prijs.

Bedankt voor de goeie raad.

Alain
Veurne
 
In theorie kan je beter kiezen voor de Honda;
omdat hij 500 Euro goedkoper is en op papier een jaartje
jonger. :P

In de praktijk: 2 proefritten maken en dan kiezen.
:Y

succes met je keuze.
 
In theorie kan je beter kiezen voor de Honda;
omdat hij 500 Euro goedkoper is en op papier een jaartje
jonger. :P

In de praktijk: 2 proefritten maken en dan kiezen.
:Y

succes met je keuze.

En de Honda schrijft iets minder af (denk ik).

Daarnaast zou ik voor de Honda kiezen omdat ik 'm mooier vind. Maar da's mijn smaak.
 
Ik heb op beide nog nooit gereden dsu wat dat betreft zal je een proefrit moeten maken. Qua looks zou ik zeker gaan voor de gixxer maar dat is puur smaak. Ik weet niet hoe het zit met het onderhoud, maar als het goed is heeft de honda net een beurt gehad (12.000) terwijl de gixxer hem nog moet krijgen. Mischien is dat ook iets om rekening mee te houden.
 
dat zijn de twee modellen :
full

full


Heb nog nooit met een snelheidsmoto gereden....altijd toermoto's....wil gewoon eens iets anders.
Hoe zit het met de houding.....rugpijn ???

Bedankt.
 
Waarom zou je het jezelf moeilijk maken?
Niet uit deze twee kiezen, en gewoon een andere motor uitzoeken.

:+


Onderdelen voor de Honda zijn duurder,
maar waarschijnlijk heb je bij de Suzuki meer onderdelen nodig O-)
onderhoud ongeveer hetzelfde.
 
oei....Motomarz....nu maak je het mij moeilijk.

Wat stel je voor....alternatieven ??

Thanks.
 
Als je nog nooit op een dergelijke motor gereden hebt, zou ik echt maar eens een stukje gaan rijden. De druk op je polsen is zo veel groter dan bij een motor waar je rechter op zit, dat kun je het best maar ervaren tijdens een proefrit en niet als je net 8000 euro hebt uitgegeven.

Maar als je echt wilt dat wij de keuze voor je maken, moet je gewoon even een poll aanmaken.
 
Ik zou de Honda kiezen, maar omdat jij moet kiezen en niet ik, sluit ik me aan bij de vorige sprekers: proefrit :Y


Edit: zelf zou ik geen van beiden kiezen trouwens ... ik zit zelf liever rechtop. Maar dat kun je dus alleen ontdekken door ze uit te proberen inderdaad.



En zoiets dan?

1702.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die blade klopt niet helemaal, het onderstuk van de voorvork is bronsachtig op degene in kwestie. Maar alle 2007 modellen hadden een zwarte onderpoot. :?
Misschien dat dat in Belgie anders was, maar lijkt me sterk. Zou daar toch navraag naar doen als je voor de Blade gaat.
Check anders het Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic *Deel 53* eens voor referentie en info. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan