twijfel tussen R1 en fireblade

BIKERboy

Die hard MF'er
20 nov 2002
552
0
venray
hallo
ik ben aan het twijfelen of ik mijn R1 '98 weg zal doen en een fireblade vanaf '00 terug zal kopen.....(of gewoon de R1 houden)
ik ben zeer tevreden over de R1, alleen heb ik altijd een zwak gehad voor de fireblade, heb ooit een '93 blade gehad.
en honda is kwa betrouwbaarheid toch net wat beter, met de R1 heb ik ook nog geen gezeik gehad behalve dat ie wat olie verbruikt dan.

wat ik zeer belangrijk vind is dat de R1 met gemak het voorwiel de lucht in gooit in de tweede versnelling (zonder koppeling) en vraag me af of de blade dat ook doet.
als dat al niet makkelijk gaat met de blade zou ik hem al laten staan.

de R1 heeft 150pk en 108,3nm koppel (1998)
de blade 152pk en 103nm koppel (2000)

IS DIT EEN GOED MERKBAAR VERSCHIL?????

het beste kan ik zelf maar een keer ergens een proefrit gaan maken denk ik, maar ben benieuwd hoe jullie erover denken.

hopenlijk word de keuze wat makkelijker, BVD Bb
 
ja hoor, blade gaat ook de lucht in in de 2de versnelling, en als je echt goed je best doet ook nog in drie, wel flink gassen natuurlijk, in 2 op ong. 7000 rpm en dan gas dicht en weer open, komt tie wel los, een keer in drie wiel los gehad maar dat was vauit stilstand en dan vol acceleren( stuurdemper wenselijk!), lekkere motor waar je ook "schakellui" mee kan rijden, 6de versn 5000/6000 rpm en dan ff kraan open, geen probleem. enige min punt: hij lust wel een slokje

gr van kc

edit: die 152 pk is denk ik beetje te veel, 2002/2003 model heeft dat wel, denk dat 2000/2001 zo rond de 135/140 pk zit,volgens haynes handboek zelfs 130 bhp/10000rpm
 
Laatst bewerkt:
de R1 heeft 150pk en 108,3nm koppel (1998)
de blade 152pk en 103nm koppel (2000)

IS DIT EEN GOED MERKBAAR VERSCHIL?????

Nee, dat verschil merk je echt niet. Bovendien zit er door verschil in tolerantie's zo maar 6-7 pk. verschil tussen motoren van hetzelfde type.
Hoe vaak maak je op de openbare weg trouwens gebruik van het topvermogen? 1% van de rijtijd? Dus eigenlijk niet van belang....
 
ja hoor, blade gaat ook de lucht in in de 2de versnelling, en als je echt goed je best doet ook nog in drie, wel flink gassen natuurlijk, in 2 op ong. 7000 rpm en dan gas dicht en weer open, komt tie wel los, een keer in drie wiel los gehad maar dat was vauit stilstand en dan vol acceleren( stuurdemper wenselijk!), lekkere motor waar je ook "schakellui" mee kan rijden, 6de versn 5000/6000 rpm en dan ff kraan open, geen probleem. enige min punt: hij lust wel een slokje


Dat doet een R1 denk ik nog makkelijker, heb een '99 gehad en die deed het in 2 op het gas zonder hobbel ook makkelijk. Een CBR stuurt wel makkelijker en het lijkt/voelt of de CBR sneller op gas reageert (gasrespons) maar de R1 voelt wel krachtiger in het middengebied. Ik zou voor de R1 gaan, maar misschien ben ik bevooroordeeld.
 
ja hoor, blade gaat ook de lucht in in de 2de versnelling, en als je echt goed je best doet ook nog in drie, wel flink gassen natuurlijk, in 2 op ong. 7000 rpm en dan gas dicht en weer open, komt tie wel los, een keer in drie wiel los gehad maar dat was vauit stilstand en dan vol acceleren( stuurdemper wenselijk!), lekkere motor waar je ook "schakellui" mee kan rijden, 6de versn 5000/6000 rpm en dan ff kraan open, geen probleem. enige min punt: hij lust wel een slokje

gr van kc

edit: die 152 pk is denk ik beetje te veel, 2002/2003 model heeft dat wel, denk dat 2000/2001 zo rond de 135/140 pk zit,volgens haynes handboek zelfs 130 bhp/10000rpm

Bhp achterwiel pk's dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan