Twijfel!

Z1000 is un prachtmachientje maar je mot wel dubbelle dempers houden
speedtriple is ook heel mooi en zal ook best goed rijden
maar als je langer dan 1.75 bent is het al geen gezicht meer
en zo'n tonijn ................die zuigt :W :Z
 
Ik denk dat als je een 13 in dozijn fiets wil waar je iets speciaals van KAN maken, je moet kiezen voor de kawa.

Wil je echter een fiets die standaard al is om je vingers bij af te likken en die je met kleine aanpassingen nog specialer kan maken, kies je voor de speed triple :9~

Vergeet trouwens niet de compleet verschillende blokken! Een viercilinder geeft een heel ander vermogensafgifte dan een triple. Bij een 4-cilinder is het vermogen onderin niet giga, een triple heeft overal ruim voldoende vermogen :}

Van het motorisch tunen weet ik niet veel. Verder als een ander filtertje, uitlaten en een andere mapping kom ik niet... 8-)
 
* Tuono blok = :9~
* Kawa blok vond ik erg tegenvallen: saai, geen eindsprint en niet de kracht van een twin :Z , maar daardoor wel erg gemakkelijk te rijden
* Triple heb ik nog nooit gereden

Maaruh ik denk dat de nieuwe Yamaha FZ1 heeft wat de Kawa mist (volgens de specs 150pk):

2006_FZ1-N_Photo_01_tcm37-90400.jpg
 
* Tuono blok = :9~
* Kawa blok vond ik erg tegenvallen: saai, geen eindsprint en niet de kracht van een twin :Z , maar daardoor wel erg gemakkelijk te rijden
* Triple heb ik nog nooit gereden

Maaruh ik denk dat de nieuwe Yamaha FZ1 heeft wat de Kawa mist (volgens de specs 150pk):

(Afbeelding)
kawa geen eindsprint???

heb je hem zeker niet boven de 8000 rpm's gehad :X

Yamaha.... :r :r :r 150 pk _O- _O- _O-

de kawa is met kleine mods al boven de 130 achterwielpk's te brengen.
 
De FZ1 leek mij op de foto erg mooi (toen ook naar gekeken toen ik de Tuono heb gekocht). Ik vond 'm erg tegenvallen in werkelijkheid. Hij miste toch wat "spanning" in z'n uiterlijk. Net de X-factor (met dank aan Henk-Jan) die je wel bij een Z, Triple of Tuono hebt.....
 
kawa geen eindsprint???

heb je hem zeker niet boven de 8000 rpm's gehad :X

Yamaha.... :r :r :r 150 pk _O- _O- _O-

de kawa is met kleine mods al boven de 130 achterwielpk's te brengen.

Jep, helemaal tegen de aanslag gehad in een lage versnelling, maar waar ik op hoopte kwam niet echt. Sorry als ik je als Z-rijder hiermee beledig, maar dat is mijn ervaring. Misschien ben ik wat verwend met de supersports die ik gereden heb (R6, ZX10r, Mille etc), en hoopte ik op teveel sensatie. Maar ik heb begrepen dat het oude ZXr blok erin zit, die daar ook al bekend stond als een beetje tam. Verder vond ik dat hij veel vibraties vertoonde voor een 4 cilinder. Kawa moet dat ZX10r blok er maar in gooien (met mods) om de motor wat spannender te maken.
 
Jep, helemaal tegen de aanslag gehad in een lage versnelling, maar waar ik op hoopte kwam niet echt. Sorry als ik je als Z-rijder hiermee beledig, maar dat is mijn ervaring. Misschien ben ik wat verwend met de supersports die ik gereden heb (R6, ZX10r, Mille etc), en hoopte ik op teveel sensatie. Maar ik heb begrepen dat het oude ZXr blok erin zit, die daar ook al bekend stond als een beetje tam. Verder vond ik dat hij veel vibraties vertoonde voor een 4 cilinder. Kawa moet dat ZX10r blok er maar in gooien (met mods) om de motor wat spannender te maken.
mij beledig je niet hoor
:] :] :] :]

Als ik echt wil racen, koop ik ook wel een ss, maar wat muis bedoelt, is dat wanneer je hem een beetje aanpast, je zeer veel resultaat behaalt en je de Z zoals hij nu is, bijna niet meer terug kent, toch muis? :W
 
Jep, helemaal tegen de aanslag gehad in een lage versnelling, maar waar ik op hoopte kwam niet echt. Sorry als ik je als Z-rijder hiermee beledig, maar dat is mijn ervaring. Misschien ben ik wat verwend met de supersports die ik gereden heb (R6, ZX10r, Mille etc), en hoopte ik op teveel sensatie. Maar ik heb begrepen dat het oude ZXr blok erin zit, die daar ook al bekend stond als een beetje tam. Verder vond ik dat hij veel vibraties vertoonde voor een 4 cilinder. Kawa moet dat ZX10r blok er maar in gooien (met mods) om de motor wat spannender te maken.
Ik denk dat je het gas er toen wat te langzaam opgezet hebt. :P
Gooi het gas er op in zijn 1 en je legt op je rug, in twee tilt hij dan rond de 110k/u het voorwiel nog op.
Zou wel eens willen weten wat je met nog meer vermogen moet?
DE R6 gaat het trouwens qua vermogen niet redden tegen een Z1000, zal je echt het circuit op moeten.
En daar heeft Kawasaki trouwens de ZX6 en de ZX10 voor ;)
Trillen doet hij wel zeker in het begin bij lage kilometerstand maar dat wordt steeds minder (of je went er aan ;) )
Persoonlijk zou ik liever het blok van de ZX12 in een Zedje hebben dan die van de ZX10, blok van de 12 is veel sterker onderin en minder nerveus.
 
Jep, helemaal tegen de aanslag gehad in een lage versnelling, maar waar ik op hoopte kwam niet echt. Sorry als ik je als Z-rijder hiermee beledig, maar dat is mijn ervaring. Misschien ben ik wat verwend met de supersports die ik gereden heb (R6, ZX10r, Mille etc), en hoopte ik op teveel sensatie. Maar ik heb begrepen dat het oude ZXr blok erin zit, die daar ook al bekend stond als een beetje tam. Verder vond ik dat hij veel vibraties vertoonde voor een 4 cilinder. Kawa moet dat ZX10r blok er maar in gooien (met mods) om de motor wat spannender te maken.
mij beledig je niet hoor :+
ieder zijn mening.
gaat er om dat je plezier aan je fiets beleef en het motorrijden op zich...zoveel mensen... zoveel wensen ;)
 
Ik denk dat je het gas er toen wat te langzaam opgezet hebt. :P
Gooi het gas er op in zijn 1 en je legt op je rug, in twee tilt hij dan rond de 110k/u het voorwiel nog op.
Zou wel eens willen weten wat je met nog meer vermogen moet?
DE R6 gaat het trouwens qua vermogen niet redden tegen een Z1000, zal je echt het circuit op moeten.

Tja welke motor doet dat niet :Z Ik zeg ook niet dat hij te weinig zou hebben, alleen maar dat het blok naar mijn mening wat saai is voor een 1000cc 4 cilinder. Bij de andere motoren die ik noemde kreeg ik wel kriebels in m'n buik. Het is een gevoelskwestie want idd. de R6 heeft minder pk's maar geeft toch meer sensatie. Ik denk dat de Z een hele vlakke vermogenskromme heeft wat op zich de motor erg gemakkelijk te berijden maakt, maar geen sensatie geeft. Het Z750(s) blok vond ik trouwens mooier lopen met minder trillingen. De ZX10r is natuurlijk veel krachtiger en heeft een hele lange 1e gearing. Met een kortere gearing en meer op koppel getuned dan op topvermogen denk ik dat ze er best wat leuks van kunnen maken. De Z smoelt zo-wie-zo al erg goed :}
 
Tja welke motor doet dat niet :Z Ik zeg ook niet dat hij te weinig zou hebben, alleen maar dat het blok naar mijn mening wat saai is voor een 1000cc 4 cilinder. Bij de andere motoren die ik noemde kreeg ik wel kriebels in m'n buik. Het is een gevoelskwestie want idd. de R6 heeft minder pk's maar geeft toch meer sensatie. Ik denk dat de Z een hele vlakke vermogenskromme heeft wat op zich de motor erg gemakkelijk te berijden maakt, maar geen sensatie geeft. Het Z750(s) blok vond ik trouwens mooier lopen met minder trillingen. De ZX10r is natuurlijk veel krachtiger en heeft een hele lange 1e gearing. Met een kortere gearing en meer op koppel getuned dan op topvermogen denk ik dat ze er best wat leuks van kunnen maken. De Z smoelt zo-wie-zo al erg goed :}
Dat gevoel is inderdaad erg belangrijk, maar ligt voor iedereen ergens anders.
Ik heb zelf een ZZR1200 gehad, dat is echt een bere sterke motor maar gaf mij totaal geen kick. -O-
Wat betreft het blok van de 750, ook daar ben ik het met je eens.
Die loopt inderdaad mooier rond en hij stuurt ook nog eens iets scherper, maar daar mis ik wel weer dat extra beetje koppel van de 1000.
De vermogenskromme van de 1000 is misschien niet zo vlak als je zou denken, maar misschien wel vlakker als die van de R6 of de ZX10 dat weet ik niet.
photo7.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan